Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe PC gaat voornamelijk worden gebruikt voor gaming, met als 2e functie media centre en algemeen gebruik (met misschien wat ge-experimenteer met rendering of AI).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van +-2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig (monitors, muis, speakers, NAS...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij mijn vorig systeem (10 jaar oud
) had ik nog het idee om te overclocken en/of individuele componenten te upgraden doorheen de jaren, maar dit is er nooit van gekomen. Voor m'n nieuw systeem (en minder vrije tijd tegenwoordig) kies ik er dan ook voor om voor niet overclockbare componenten te kiezen (om zo hopelijk de prijs wat te drukken), en hoop ik toch zeker enkele jaren niet te hoeven upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel CPU en een RTX GPU, ook al weet ik dat ik hierdoor wsl duurder uitkom dan een AMD variant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste eis is om in 1440p games zoals Cyberpunk zo goed als max te kunnen draaien, of 4K met lagere settings. Meer mag natuurlijk altijd.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb enkele dagen research gedaan om tot onderstaande build uit te komen. Graag had ik hulp gekregen om na te kijken of er geen incompatibele onderdelen zijn gekozen, en had ik graag advies gekregen of er mogelijkheden zijn om bepaalde componenten in te ruilen voor betere alternatieven (goedkoper voor nagenoeg zelfde prestaties, of iets duurder voor een aanzienlijk prestatieverschil).
Nieuwe PC gaat voornamelijk worden gebruikt voor gaming, met als 2e functie media centre en algemeen gebruik (met misschien wat ge-experimenteer met rendering of AI).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van +-2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig (monitors, muis, speakers, NAS...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij mijn vorig systeem (10 jaar oud
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel CPU en een RTX GPU, ook al weet ik dat ik hierdoor wsl duurder uitkom dan een AMD variant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste eis is om in 1440p games zoals Cyberpunk zo goed als max te kunnen draaien, of 4K met lagere settings. Meer mag natuurlijk altijd.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb enkele dagen research gedaan om tot onderstaande build uit te komen. Graag had ik hulp gekregen om na te kijken of er geen incompatibele onderdelen zijn gekozen, en had ik graag advies gekregen of er mogelijkheden zijn om bepaalde componenten in te ruilen voor betere alternatieven (goedkoper voor nagenoeg zelfde prestaties, of iets duurder voor een aanzienlijk prestatieverschil).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13500 Boxed | € 260,21 | € 260,21 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760 GAMING X AX | € 167,72 | € 167,72 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X | € 914,- | € 914,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 60,42 | € 60,42 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C32 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e V2 | € 119,99 | € 119,99 |
| 2 | Solid state drives | Crucial P3 2TB (CT2000P3SSD8) | € 106,- | € 212,- |
| Totaal | € 1.967,24 | |||