Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy777
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik wil graag inkomende- en uitgaande telefoongesprekken met mijn Samsung Galaxy A15 5G opnemen. Alles volledig legaal.
Ben al een tijdje aan het zoeken naar geschikte software hiervoor, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn omdat Google dit moeilijk maakt (?).
Het liefst wil ik FOSS hiervoor gebruiken. ik kwam de app Call Recorder op F-Droid tegen maar wanneer ik een opgenomen gesprek afspeel dan hoor ik niets.

Kent iemand geschikte software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:23
Ik had dat vroeger standaard aan staan op mijn telefoon.
Maar sinds versie 9(?) van Android kan dat niet meer.
Ik heb geen enkele app meer kunnen vinden die dat doet, helaas.
Sommige apps gebruiken je microfoon, maar dan heb je slechts 1 kant van het gesprek...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:44
Het kan ook niet meer vanwege de EU regels, en het valt mij ook op dat de laatste jaren steeds meer oplossingen daarvoor niet meer werken.

ik mis de functie niet, maar ik ken best wat mensen die mij steeds om vroegen waarom het niet meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
De a15 5g is vrij nieuw dus waarschijnlijk gaat het niet als het een eu model is.
Als het heel belangrijk voor je is kan je via b.v. Aliexpress een middenoosten model kopen en via samfw tool csc op ilo (israel) zetten. Dan heb je native samsung call recording en dat werkt prima, gesprekken via messengers worden niet opgenomen, althans niet bij mij. Israel heeft dan weer geen samsung pay/wallet. Egypte heeft dacht ik call recording en samsung pay/wallet.

Je kan toch nog voor de zekerheid kijken of je telefoon multi csc heeft maar als het een eu model is hoogstwaarschijnlijk niet, of geen bruikbare.

OXM kan met hedendaagse modellen geen csc veranderen, die heb jij waarschijnlijk. Dit in tegenstelling tot de link hieronder. Althans, zo gelezen op xda forums.
if your device is OXE multi CSC :yes For OXM there is no solution

https://technastic.com/change-csc-samsung-devices/ (Via dailer csc veranderen werkt al heel lang niet meer)

Landen met call recording enabled, ik heb op een m23 REK csc gezet, ukraine, dat was een eu model. (Geen samsung pay) Mijn a34 5g heb ik op Israel gezet, het is allemaal vrij simpel met samfw tool en geen data gaat verloren, althans geen prive data, misschien 1 samsung 'bloatware' app gaat eraf of komt erbij. Zoals bij REK een tv streaming dienst, niks geks of onbetrouwbaars.

Bangladesh
Egypt
India
Indonesia
Israel
Laos
Libya
Nepal
Sri Lanka
Thailand
Tunisia
Ukraine
Vietnam

Samsung pay zit volgens wiki sowieso niet op NL modellen dus dat mis je dan niet. (Schijnt beter te werken dan google pay, geen idee)

Wikipedia: Samsung Wallet

Als je een niet beschikbare csc ( voor jouw telefoon) probeert te veranderen via samfw gebeurt er niks, dus er gaat niks fout, geen risico.

[ Voor 20% gewijzigd door Sunrise op 11-05-2024 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy777
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05-2024
Dan wordt het een wat minder hightech oplossing die overigens prima werkt : 2 smartphones tegenover elkaar leggen > 1 op speakerphone zetten en op de andere voicerecordersoftware aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 16:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb met samfw de CSC aangepast van m'n S24 (en m'n S23 daarvoor). Daarmee unlock je native call recording.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 12-05-2024 14:21 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik gebruik ACR hiervoor. Alleen koppeling met adresboek werkt niet meer automatisch sinds lange tijd. Beetje jammer wel dat iets wat gewoon mag zo lastig gemaakt wordt en het hier native niet kan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobys
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 10:31
Ik gebruik hiervoor Call Recorder (automatic) app op mij S24Utra. Werkt perfect, je hoort duidelijk de gesprekken.

Heb deze echter wel gedownload vanuit de Samsung store. Dan blijft deze namelijk wel gewoon werken, als je dit doet vanuit de Google play store gaat het niet lukken.
Pagina: 1