Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalkonisto
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
Beste lezers,

Ik heb nu een sim-only abbonement en zie dat dit eigenlijk wel goedkoper kan voor mijn doeleinden. Mijn telefoon toont ook wat ouderdomsverschijnselen, maar kan op zich nog best even mee (ik gebruik het alleen voor sms/bellen/whatsapp en af en toe wat internet). Nu zie ik bijvoorbeeld op Lebara een aantal opties staan voor een abbonement voor 5 euro in de eerste 6 maanden en daarna 10 euro. Op sites als belsimpel en mobiel.nl kan ik opties vinden voor een toestel (twv 160 euro) die in combinatie met dat abbonement ergens tussen de 0 en 20 euro extra kosten (bijvoorbeeld toestel en hetzelfde abbonement). Voor dat geld is het het wel waard om mijn telefoon nu te vervangen, maar zitten hier niet ergens verborgen kosten die ik mis?

[ Voor 7% gewijzigd door kalkonisto op 10-05-2024 11:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:54

de Peer

under peer review

Gewoon altijd je sim-only LOS afsluiten van de aanschaf van een telefoon. Dan heb je helder waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

de Peer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:11:
Gewoon altijd je sim-only LOS afsluiten van de aanschaf van een telefoon. Dan heb je helder waar je voor betaalt.
En waarom is dat beter ?

je krijgt gewoon bij lebara (en practische elke andere provider) korting als nieuwe klant.
Je hebt gewoon een helder overzicht van wat je betaalt per maand en 1 malig kosten. Als die minder zijn dan je anders zou betalen voor die 2 los, dan waarom niet ?

Ik ben ook net van een sim only naar een lebare abbonemnt met pixel7 gegaan.
Zelfde maandbedrag als simonly. en ik kreeg 250E korting tov dat toestel vanuit de pricewatch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5b5WuYL6df7Tssg34zYagptqa0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zophZWKp9gRl2dkfWvlx0yJ7.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 10-05-2024 11:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Een stukje naar beneden staat het kostenoverzicht van het abonnement, ik spot hier niks bijzonders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cRS2WAR_KnaFv6dc4AVHcwBs7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l3n73WuMM0yLgpGpcUCox7WG.png?f=user_large

Dikke kans dat Motorola (of een andere verkopende partij) via Belsimpel reclame maakt waardoor het toestel gratis kan worden aangeboden.

@de Peer Normaliter zou ik het hier mee eens zijn, de telefoon krijg je er echter 'gratis' bij. (en zit zelfs nieuw ruim onder de BKR grens)

Het zal natuurlijk in de keten wel ergens in het bedrag verwerkt zitten, maar ~€9,19 p/m (over 2 jaar tijd) voor 15GB is op zichzelf al verre van absurd. Laat staan als daar ook nog eens een telefoon bij in zit. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2024 11:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

heuveltje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:16:
[...]

En waarom is dat beter ?
Omdat je dan zowel provider als telefoon uitkiest op basis van je wensen en eventueel de specs.
nu wordt het altijd een compromis.

Ook heb ik de indruk dat je nu mogelijk meer uitgeeft dan je van plan was.

Hier zit wel een stuk marketing achter natuurlijk, waar veel mensen kwetsbaar voor zullen zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het er ook niet slecht uit zien zo op het eerste oog. Wie weet gewoon een goede aanbieding die op een andere manier gefinancierd wordt ipv via de klant zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 10-05-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

de Peer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Omdat je dan zowel provider als telefoon uitkiest op basis van je wensen en eventueel de specs.
nu wordt het altijd een compromis.

Ook heb ik de indruk dat je nu mogelijk meer uitgeeft dan je van plan was.

Hier zit wel een stuk marketing achter natuurlijk, waar veel mensen kwetsbaar voor zullen zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het er ook niet slecht uit zien zo op het eerste oog. Wie weet gewoon een goede aanbieding die op een andere manier gefinancierd wordt ipv via de klant zelf.
Sja. voor mij is het gewoon een optel som, als dat goedkoper is met toestel pakken we die. En misschien heb jij andere eisen aan je provider. maar tot op heden switch ik elke paar jaar, en het enige wat me tot nu toe daar in boeit is over welk netwerk het gaat. En dat zou gewoon KPN zijn.

Maar mijn nummer omzetting gaat pas over 2 weken in, dus misschien krijg ik dan een andere mening :)

MIjn huidige abbo was ook 10E voor 1GB/m en die was verlopen.
En ik was op zoek naar een nieuw abbo met min 5gb en een nieuwe GSM waar ik tot 300E aan uit wou geven. En ja anders had ik waarschijnlijker een kleiner abo genomen. Maar dit was gewoon een stuk goedkoper dan dat abbo en een losse gsm.

Sja. dat zit achter alle reclame. En ik heb wel eens de schattingen gezien van wat een provider kwijt is aan "reclame en acties" om nieuwe klanten te werven. Dan is dit relatief goedkoop.

Geen idee wat precies het verdien model is, google die nog oude pixel 7's kwijt moet, nu de 8 eraankomt ?
Voor mij maakt dat iig niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 10-05-2024 11:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

heuveltje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Sja. Misschien heb jij andere eisen aan je provider. maar tot op heden switch ik elke paar jaar, en het enige wat me tot nu toe daar in boeit is over welk netwerk het gaat. En dat zou gewoon KPN zijn.

Maar mijn nummer omzetting gaat pas over 2 weken in, dus misschien krijg ik dan een andere mening :)

MIjn huidige abbo was ook 10E voor 1GB/m en die was verlopen.
En ik was op zoek naar een nieuw abbo met min 5gb en een nieuwe GSM waar ik tot 300E aan uit wou geven. En ja anders had ik waarschijnlijker een kleiner abo genomen. Maar dit was gewoon een stuk goedkoper dan dat abbo en een losse gsm.

Sja. dat zit achter alle reclame. En ik heb wel eens de schattingen gezien van wat een provider kwijt is aan "reclame en acties" om nieuwe klanten te werven. Dan is dit relatief goedkoop.

Geen idee wat precies het verdien model is, google die nog oude pixel 7's kwijt moet, nu de 8 eraankomt ?
Voor mij maakt dat iig niet uit.
Een deel van het verdienmodel is natuurlijk dat er veel klanten zullen zijn die na die 2 jaar doodleuk door blijven betalen en niet opnieuw overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalkonisto
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
Bedankt voor alle reacties. Als er geen verborgen kosten aan verbonden zijn dan ga ik voor een abbonement met toestel.
Pagina: 1