Vraag

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-11 07:17
Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk mijn woonkamer verbouwd en vloerververwarming geplaatst. Binnenkort ga ik de verwarming units in de woonkamer ontkoppelen en ben ik nu ook aan het twijfelen om gelijk de gang mee te nemen voor meer ruimte (zit in een krappe hoek waar ook de meterkast staat) in de gang.

Ik woon hier pas 1.5 jaar en beide winters waren relatief zacht waardoor ik de verwarming in de gang nooit heb aangezet.

Het enige wat ik kan bedenken is dat we een taatsdeur hebben geplaatst vanuit de gang naar de woonkamer en hier dus meer "kou" naar binnen kan komen? Maar dat zou betekenen dat ik 'm op stand 5 moeten laten draaien in de winter...

Alvast bedankt voor jullie advies.

Beste antwoord (via bartsony op 11-05-2024 21:12)

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mocht je ooit een warmtepomp overwegen dan is hij wel handig voor het totale watervolume, wij hebben nu 2 jaar een warmtepomp met radiatoren en alle radiatoren in huis behalve onze slaapkamer doen mee.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Alle reacties

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:43
Ik zou hem laten hangen zodat je in die ruimte ook verwarming hebt. Inderdaad voor het geval dat er weer een koude winter aan komt. Ik denk dat het ook handig is als je kleding erg nat is geworden. Kunnen ze mooi drogen daar.

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:22

silverball

De wagen voor moderne mensen

Jammer dat je niet meteen een vvw lus in je gang hebt laten plaatsen

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 12:30
Ga je wat anders zinnigs met die ruimte doen? Anders zou ik hem zelf laten zitten.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het hangt ook van de staat van je voordeur af. Hier was de deur met kozijn 12 jaar geleden al aan vervanging toe. Afgelopen najaar laten doen. Van enkel glas naar goed geïsoleerd glas, van een schelle deur naar een goed sluitende deur, frisse tochtrubbers, valdorpel, tochtdichte brievenbus etc. Allemaal zaken die er voor gezorgd hebben dat het halletje prima op temperatuur blijft. Absoluut geen spijt van gehad om de radiator te verwijderen. De vrijgekomen ruimte konden we prima gebruiken, scheelt toch weer een staande kapstok zo'n 10 cm naar achteren te kunnen schuiven.

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Voor comfort en om vochtproblemen te voorkomen laat je hem zitten en stook je hem flink op.

Voor energiebesparing en ruimtebesparing (of looks) haal je hem weg. Er valt niet veel over te zeggen, sluimeren er wat vochtproblemen, zijn er grote ramen of slechte deuren die het heel snel heel koud maken, komt er veel vochtige lucht uit een badkamer.

Als de temperatuur bij vorst niet flink onder de 15 zakt dan zit het meestal wel goed. Staat de woonkamer op 19 en is het daar doorgaans 16-17 dan zal je er weinig hinder van ondervinden. Ook aan het toilet dat misschien onverwarmd is en dan wel heel erg koud wordt.

Radiatoren worden al tijden aangesloten met twee afsluitkraantjes. Je kan hem dan in 3 minuten aan- of afsluiten en in de garage zetten zonder het hele systeem af te tappen. Mocht het komende winter dan toch tegenvallen dan hang je hem weer terug. De enkele week extreme vorst die ooit nog eens komt zal je sowieso wel doorstaan. Het gaat meer om de koudste maanden in het algemeen. Als je winterjas dan altijd klam en koud voelt is niet fijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mocht je ooit een warmtepomp overwegen dan is hij wel handig voor het totale watervolume, wij hebben nu 2 jaar een warmtepomp met radiatoren en alle radiatoren in huis behalve onze slaapkamer doen mee.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Pagina: 1