Wasmachine loopt op betonnenvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:13
Hallo allemaal,

Wij hebben een AEG was-droogcombinatie welke aan de wandel gaat. In ons oude appartement heeft hij daar twee jaar gestaan op een laminaatvloer met een houten ondervloer. De wasmachine stond toen op een rubbermat. Destijds ging hij ook wel eens lopen, maar aangezien dit op een houten vloer was heb ik mij daarbij neergelegd.

Echter zijn we nu verhuisd, en staat de wasmachine op een betonnen vloer waar ik expres een stuk laminaat weg heb gehaald zodat hij direct op het beton staat. Helaas zag ik vandaag dat de wasmachine na een was met lakens toch weer naar voren was ‘gelopen’. Ik had verwacht dat dit niet meer zou gebeuren omdat hij direct op beton staat. De wasmachine staat waterpas. Pootjes stonden wat uitgedraaid maar heb ik nu helemaal ingedraaid en waterpas gezet. Echter met centrifugeren zie ik hem toch nog best trillen, dus denk dat hij wel weer een keer aan de wandel gaat…

De rubber mat heb ik nog, maar zorgt dit juist niet voor meer instabiliteit? Of zal het rubber zo stroef zijn met het beton en de pootjes dat hij dan niet meer gaat lopen? (Gaat om deze mat: https://www.mediamarkt.nl...Jl5R72xTPIzUaAs4XEALw_wcB)

De wasmachine is ‘maar’ 66,5 kg zag ik in de specificaties, dus heb een vermoeden dat het gewoon een te licht ding is met zwaardere was zoals lakens. Terwijl er wel 8kg in mag.

Heeft iemand hier de gouden oplossing? Destijds hebben we deze AEG gekocht omdat hij 56cm diep was en daarom in onze kast in het appartement kon staan. Nu had ik liever een zware Miele gehad, maar voordat ik tot die aankoop over ga hoop ik het nog te kunnen oplossen :p. Beetje zonde om een was-droogcombinatie van nog geen drie jaar weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:06
Elke wasmachine gaat lopen als was niet evenredig is verdeeld en zwaar genoeg is.
Rubber helpt vooral tegen de resonantie, maar zal niet helpen als je wasmachine instabiel wordt.

Dan helpt gewicht onder de wasmachine meer. Is er ruimte om ballast toe te voegen?

Dan je om de poten een soort drempel maken die gefixeerd is aan het beton?. Wel opletten dat je deze van rubber achtig spul maakt en hoog genoeg (liefst 4 cm, en dus pootjes uitschuiven ).

[ Voor 26% gewijzigd door 99ruud99 op 09-05-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 21:35
Met alleen lakens heeft een wasmachine moeite om het wasgoed netjes te verdelen. Het helpt als je er wat klein spul bij doet.
En 8 kg is alleen om aan een gunstig energielabel te komen. Als ik in mijn AEG 8 kg wasgoed doe, dan moet ik het er met mijn voet intrappen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Een goede machine gaat niet zomaar lopen als deze goed geladen is en waterpas staat.
Het is heel goed mogelijk dat je veren en/of dempers toe zijn aan vernieuwing (is bij vrijwel elke machine na x aantal jaren het geval).

Het is prima zelf te doen als je handig bent, paar tientjes aan onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 22:01
welk AEG is dit precies en hoe oud is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
stfn345 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:19:
Een goede machine gaat niet zomaar lopen als deze goed geladen is en waterpas staat.
Het is heel goed mogelijk dat je veren en/of dempers toe zijn aan vernieuwing (is bij vrijwel elke machine na x aantal jaren het geval).

Het is prima zelf te doen als je handig bent, paar tientjes aan onderdelen.
Dat moet na 3 jaar al? Echt nog nooit van gehoord. Dan zou mijn 7 jaar oude Bosch dus eigenlijk al volledig naar de klote moeten zijn.. werkt nog als nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
99ruud99 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:11:
Elke wasmachine gaat lopen als was niet evenredig is verdeeld en zwaar genoeg is.
Rubber helpt vooral tegen de resonantie, maar zal niet helpen als je wasmachine instabiel wordt.

Dan helpt gewicht onder de wasmachine meer. Is er ruimte om ballast toe te voegen?

Dan je om de poten een soort drempel maken die gefixeerd is aan het beton?. Wel opletten dat je deze van rubber achtig spul maakt en hoog genoeg (liefst 4 cm, en dus pootjes uitschuiven ).
Gewicht onder de wasmachine wordt denk vrij lastig. Niet heel veel bodemruimte, en daarbij weet ik niet of ik het aandurf om in een wasmachine te gaan boren.

Drempel maken zou inderdaad nog een mogelijkheid kunnen zijn. Soort bak waar hij dan in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kartmans1 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:30:
[...]

Gewicht onder de wasmachine wordt denk vrij lastig. Niet heel veel bodemruimte, en daarbij weet ik niet of ik het aandurf om in een wasmachine te gaan boren.

Drempel maken zou inderdaad nog een mogelijkheid kunnen zijn. Soort bak waar hij dan in staat.
hoe oud is je wasmachine en welk model is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
boyette schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:24:
welk AEG is dit precies en hoe oud is die?
Gaat om deze AEG. Niet een duur model van AEG, dus ergens verbaast het me ook niet. Maar zoals ik al zei was dit destijds een mooi compact model.
https://www.bemmelenkroon.nl/merken/aeg/l6wb86jw-aego/

Hij is nu zo’n 2,5 jaar oud.

Wasmiddelbakje is het plastic ook al van uitgedroogd waardoor hij deels is afgebroken. Gebeurde al na een jaar, maar AEG gooit het op normale slijtage en Bemmel en kroon deed helemaal niets behalve doorverwijzen naar AEG. Dus qua bouwkwaliteit wel een miskoop. Was- en droogresultaat is verder wel prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Kartmans1 op 09-05-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Nou.. echt goedkoop is het ook niet..
je mag daar denk ik wel meer van verwachten..

moet wel zeggen dat het apparaat in prestaties ook niet echt hoog op de lijst staat qua prijs/kwaliteit verhouding...

Niet energiezuinig
centrifugeresultaat uit fabriek al niet geweldig

doet hij het wel normaal bij een normale belading
dus geen lakens...

en staat hij wel stabiel en waterpas?
of is de vloer ook ongelijk..

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 09-05-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
boyette schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:42:
Nou.. echt goedkoop is het ook niet..
je mag daar denk ik wel meer van verwachten..

moet wel zeggen dat het apparaat in prestaties ook niet echt hoog op de lijst staat qua prijs/kwaliteit verhouding...

Niet energiezuinig
centrifugeresultaat uit fabriek al niet geweldig

doet hij het wel normaal bij een normale belading
dus geen lakens...

en staat hij wel stabiel en waterpas?
of is de vloer ook ongelijk..
ja normale belading ging deze week wel goed.

Staat waterpas en stabiel op zijn pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb je de wasmachine verhuisd met de transportbouten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 21:07
eLScha schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:14:
Heb je de wasmachine verhuisd met de transportbouten erin?
Wilde ik net vragen, zijn de transportbouten verwijderd? Want dit is normaal gedrag met transportbouten… die dien je na plaatsing te verwijderen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yes, transportbouten zijn (helaas in dit geval) al verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 08:26
Rubber mat weer onder de machine plaatsen, dit zal zeker helpen. Als de machine het daarvoor met mat niet gedaan heeft zal de machine het nu straks met mat ook niet meer doen.

Vwb de 8 kg, deze machine kan 3-4 kilo droog wasgoed aan, geen 8 kilo droog wasgoed!! (dat krijg je er ook niet in)

Als je alle lakens in 1 keer wast is mijn aanbeveling er wat klein wasgoed bij te doen, zo kan de machine het gewicht beter verdelen voordat deze gaat centrifugeren.Beter is het om in 2 keer te doen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1