Schoonmaken dakpannen ivm mos etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 15:21
Goedendag,

De noordzijde van ons dak heeft nogal last van (korst) mossen. Nu wil ik dit zelf schoon gaan maken en later het dak coaten met een of ander middel.

Heb zelf wel de spullen om het dak op te gaan maar wie heeft er ervaring met hoe goed dat mos los wil komen?

De wat grotere bollen laten zo los maar de korstmossen zitten behoorlijk vast

Mijn idee is om het dak te behandelen met een aanslag reiniger, daarna reinigen met (hogedruk) spuit en dan coaten.

Dak bestaat uit betonnen sneldekkers uit 2002.

Hoor graag van jullie ervaringen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Hogedruk heb ik niet hele goed ervaring mee bij sneldekkers. Lijkt even goed maar de mos kwam eigenlijk sneller terug dan voorheen (binnen een jaar) Als je het al doet zou ik ze meteen coaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:55
gewoon laten zitten, kan geen kwaad. Gif gebruiken om er van af te komen is zonde (aanslag reiniger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:56

Fiets

A.K.A. Bambi

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, al zal het er op neer komen dat ik er gewoon een keer met de bezem overheen ga om de grote stukken te verwijderen zodat die ook niet in de dakgoot komen.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

De professionele bedrijven gebruiken een combinatie van heet water plus hogedruk, maar niet teveel zodat je het oppervlak beschadigt. Vaak gaat er dan nog een goedje overheen om alle hardnekkige mos te verwijderen. Ga je dit zelf doen met een hogedruk dan kun je er vanuit gaan dat je de pannen beschadigd en zoals hierboven ook al aangegeven wordt komt het dan alleen maar sneller terug. Bijna hetzelfde als het groen op je terras. :) Als je het met bezemen een beetje bij kan houden dan is dat al prima genoeg. Wordt het echt te gortig kun je altijd een professional om advies vragen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

Wat is precies het probleem wat je dak ondervindt van dat mos?

Of is het niet je dak dat "last" heeft, maar vind je het zelf lelijk?

Of zie ik een andere reden over het hoofd waarom een dak mosvrij zou moeten zijn? (Dat is zeer wel mogelijk, ik weet nog lang niet alles!)

Er zijn mensen die grof geld betalen voor begroeing op hun dak, vanwege de temperatuur-regulerende werking ervan.

Korstmossen kunnen trouwens ook een goede indicator zijn van een lage luchtverontreiniging, dus schone lucht is sowieso mooi meegenomen.

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1