Advies multi room hifi

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadetje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik ben op zoek naar advies ivm multi-room hifi. Ik had graag het huis ingericht met audio en zoek daarvoor een oplossing. Echter de vele topics op het internet en verschillende termen begrijp ik niet volledig.
Het doel is om in 3 ruimtes audio te hebben die ik aanstuur via spotify (of andere streamingdienst) en/of platenspeler.
Ik ben op de hoogte van producten als Sonos maar misschien zijn er dus ook andere oplossingen waar ik geen weet van heb.

Ruimtes:
- badkamer (graag had ik hier de speakers ingebouwd in plafond/muur)
- slaapkamer (graag had ik hier de speakers ingebouwd in plafond/muur, hier staat ook de platenspeler)
- woonkamer met tv

Ik heb reeds een Dual 510 platenspeler en Marantz 1060 die ik momenteel gebruik om mijn vinyl te spelen.

Wat is je budget?
Het idee is niet om dit alles in 1 keer aan te kopen maar een soort uitbreidbaar platform te maken waar ik over tijd dingen aan kan toevoegen.
Ik zoek geen high-end hifi, ik ben bv heel tevreden met men audioengine 2+ set (gebruikt als computerspeakers).
Start +~1000€.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Als je het helemaal open en flexibel wil houden kan je Raspberry Pies of ESP32 overwegen. De eerste ken je waarschijnlijk wel, daar kan je hele hometheater pakketten op draaien inclusief video, voor audio kan je dus ook alle kanten op. Ik schat zo'n €60 zonder speakers.

ESP32 is wifi/bluetooth printje van minder dan €10 met vaak daarop een MP3 module van nog eens €10. Er zijn projectjes die daar Spotify naar streamen. Ook hier blijf je dan volledige onafhankelijk en flexibel. Stel dat jij voor de schoonmaakster/schoonmoeder muziek wil laten spelen buiten jouw Spotify account om dan kan je met bovenstaande oplossingen ook iets maken dat direct een audiostream afspeelt van radiozenders naar keuze of terugschakelt als bluetooth speaker.
https://github.com/feelfreelinux/cspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Op Tweakers verwachten we enige vorm van eigen inzet en vooronderzoek. Een zin als "Echter de vele topics op het internet en verschillende termen begrijp ik niet volledig." is daarin niet voldoende. Benoem dat wat je niet begrijpt. Topics in deze vorm (ik heb xxx euro en wil <insert product>) zijn niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.