Probleem bij het spelen van een game dat een VPN nodig heeft

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinevis
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-05-2024
Hoi,
Ik heb recent een maandabonnement aangeschaft bij NordVPN, omdat ik graag een specifieke game wil spelen. Omdat het een Thaise game is, moet je een VPN gebruiken om de game te kunnen spelen. Na het succesvol downloaden en installeren van het spel loop ik echter constant tegen een probleem aan als ik ben verbonden met een VPN. Ik kan de game opstarten en in het beginscherm komen en vervolgens zie ik channels om in te gaan. Zodra ik daarop klik hangt het spel vast en krijg ik de melding dat ik een time out error krijg en gedisconnect ben. Hij gooit me er dan uit. Als ik niet ben verbonden met de VPN of verbonden ben met een niet-Thaise VPN, kom ik ook in de game, maar staan de channels er niet, dus ergens gebeurt er toch wel iets als ik verbonden ben met die Thaise VPN.

Het is me opgevallen dat bij het kiezen van Thailand in NordVPN, er achter het land - "virtueel" staat. Dit is niet bij alle landen, want bij Nederland of Spanje staat er bijvoorbeeld alleen het land zonder "virtueel" erbij. Zou het misschien hiermee te maken hebben? En wat betekent dit virtueel tov waar geen virtueel staat?

Ik heb van alles geprobeerd, maar ondanks dat ik verbonden ben met een Thailand VPN, disconnect het spel me nog steeds. Weet iemand waar mogelijk oorzaken in kunnen zitten? Is het mijn VPN, ligt het aan mijn netwerkinstellingen, is het iets anders?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Spel ook installeren en starten zonder windows of virusbeveiliging aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Zou kunnen dat er in het spel zelf een blokkade zit die het internetverkeer vanaf standaard ip-adres VPN blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bruinevis schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:45:
Hoi,
Omdat het een Thaise game is, moet je een VPN gebruiken om de game te kunnen spelen.
Dit zie je ook vaak bij landrestricties voor media (films etc). Je probeert een beveiliging te doorbreken, en ze blokkeren VPNs. Accepteren dat het spel niet voor je bedoeld is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, de VPN endpoints zijn in de regel wel te herkennen.

Overtuig de beheerders je toe te laten, verhuis, of vergeet het spel.

Helpen met omzeilen van beveiligingen is verder niet iets dat we op het forum willen zien..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Het antwoord van @F_J_K slaat hier de spijker op de kop. De welbekende aanbieders van VPNs hebben ip blokken welke redelijk eenvoudig te herkennen zijn.

Hoewel goed bedoeld door @bruinevis sluit ik het topic toch voor nu. Wij hebben de regel dat het discussiëren van het eventueel ontwijken van dit soort beveiligingsmaatregelen niet is toegestaan op het forum. Hoewel goed bedoeld raad ik je toch nog even aan om de forum regels door te lezen ;) Verder uiteraard welkom op Tweakers!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Dit topic is gesloten.