Ervaringen met Klimaatkameraad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamppotje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-05-2024
Daar mijn cv ketel aan vervanging toe is heb ik op een site contact gevraagd met een cv installateur in mijn omgeving. De naam van die site ben ik helaas vergeten. Even later werd ik gebeld door Klimaatkameraad om de volgende dag bij mij de situatie op te komen nemen. De volgende dag zijn ze inderdaad geweest en zij vertelden mij dat ze door een bedrijf ingehuurd waren. Over de naam van het bedrijf waren zij onduidelijk. Nadat ze vertrokken waren heb ik een offerte gekregen. Er stond niet de naam van het bedrijf op die hen had ingehuurd op en ook niet een logo van de branchevereniging waar zij bij aangesloten waren.
Daar ik vermoedde dat dit geen zuivere koffie was heb ik besloten met een ander bedrijf in zee te gaan en Klimaatkameraad te laten weten dat ik geen interesse had in hun offerte.
Tot mij verbazing ontving ik vandaag per e-mail een rekening voor voorrijkosten en arbeidsloon van € 139,15. Daar ik niets met hun overeengekomen ben en dus ook niets ondertekend betaal ik deze factuur ook niet.
De bedoeling van deze topic is om andere te waarschuwen niet met Klimaatkameraad in zee te gaan gezien mijn bovengenoemde ervaring.
Stoofpotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je geeft mondeling akkoord om de volgende dag langs te komen. Tijdens gesprek niet gevraagd naar eventuele kosten. Denk dat je toch +/- €140 mag betalen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Stamppotje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:18:
Daar mijn cv ketel aan vervanging toe is heb ik op een site contact gevraagd met een cv installateur in mijn omgeving. De naam van die site ben ik helaas vergeten.
tsja... hier ging het dus fout. Je hebt daar gewoon een dienst afgenomen lijkt me en bent waarschijnlijk ook met voorwaarden akkoord gegaan?

Er zijn heel veel van dat soort sites, die lekker hoog bij google naar voren komen. Denk aan loodgieters enzo...

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 09-05-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Wat hebben ze dan voor die kleine 140euro gedaan? Een offerte uitgebracht? Vreemde gang van zaken.

In de kvk vind ik:
Bestaande handelsnamen
Klimaatkameraad

KVK 93402694Vestigingsnr. 000058951385Haarlemmerstraat 432042NBZandvoort
93402694 0000 000058951385 Klimaatkameraad Elektrotechnische bouwinstallatie Eenmanszaak Installatie van CV ketels.

Is dus een eenmanszaak die cv ketels installeert. Ik zou eens bellen en vragen op basis van welke opdracht ze tot deze prijs komen. Dan hadden ze de kosten duidelijk vooraf kenbaar moeten maken.

@Pjottski Dus je moet zomaar 140euro aftikken zonder een overeenkomst? En als het nu 300 of 800euro was?

Zo wil ik ook wel offertes sturen voor 140euro per stuk. Dat is lekker verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

jongetje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:02:
@Pjottski Dus je moet zomaar 140euro aftikken zonder een overeenkomst? En als het nu 300 of 800euro was?

Zo wil ik ook wel offertes sturen voor 140euro per stuk. Dat is lekker verdienen.
Die offerte kost geen €140. Je geeft ze mondeling opdracht om bij jouw thuis langs te komen. En verwacht dat dat op vrijwillige basis gaat. Tijdens telefoongesprek kan je daar naar informeren.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb nog nooit voor een offerte hoeven betalen, iig niet als consument.
De bedrijven die langskwamen en wel kosten in rekening brachten gaven dit aan en wilden hier akkoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59

The End

!Beginning

Pjottski schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:49:
Je geeft mondeling akkoord om de volgende dag langs te komen. Tijdens gesprek niet gevraagd naar eventuele kosten. Denk dat je toch +/- €140 mag betalen.
Nee hoor. Werk je daar of betaal je graag voor iets waar je niet om gevraagd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:14
The End schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Nee hoor. Werk je daar of betaal je graag voor iets waar je niet om gevraagd hebt?
Dit dus. Het hangt af van wat de concrete vraag is geweest aan deze installateur. Nog even los of het louche is of niet.

Als ik een installateur opbel en vraag om een offerte, verwacht ik zeker geen rekening voor het opstellen van een offerte. Tenzij je dat van tevoren bent overeengekomen, vaak bij ingewikkelde offertes niet ongebruikelijk.
Pagina: 1