“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Vraag
Beste antwoord (via MvdO79 op 09-05-2024 17:46)
Waar liggen de panelen, op een frame met verzwaring op een plat dak? Een zadeldak? Moet er een steiger worden gebruikt?MvdO79 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:52:
Wat zijn normale prijzen om een zonnepaneelinstallatie te laten verhuizen? Dus afhalen en opbouwen?
Het is een set van 8 panelen.
Waar heb je exact om gevraagd, je noemt een 'zonnepaneelinstallatie' - is dat in- of exclusief loshalen omvormer en bekabeling? Heeft de nieuwe plek al een aansluiting beschikbaar?
Uitgaande van 2 mensen, 8 uren werk en een standaardtarief van vijftig euro per manuur zou dat tegen 800 euro moeten kosten, zonder materialen, gereedschap, ladders/steigers kilometers en BTW.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Alle reacties
Dat is toch zeker een hele dag werk voor 2 man. Wat kost jij per dag?
You only live once, so enjoy the ride.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Waar liggen de panelen, op een frame met verzwaring op een plat dak? Een zadeldak? Moet er een steiger worden gebruikt?MvdO79 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:52:
Wat zijn normale prijzen om een zonnepaneelinstallatie te laten verhuizen? Dus afhalen en opbouwen?
Het is een set van 8 panelen.
Waar heb je exact om gevraagd, je noemt een 'zonnepaneelinstallatie' - is dat in- of exclusief loshalen omvormer en bekabeling? Heeft de nieuwe plek al een aansluiting beschikbaar?
Uitgaande van 2 mensen, 8 uren werk en een standaardtarief van vijftig euro per manuur zou dat tegen 800 euro moeten kosten, zonder materialen, gereedschap, ladders/steigers kilometers en BTW.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
ik lees nergens dat ze gaan installeren hoor. ze halen alleen de huidige panelen los en brengen die naar beneden. de rest moet je zelf doen.Sissors schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:25:
Voor €600 gaan ze panelen die ze zelf niet leveren volledig installeren, en daarnaast ook nog eens zelf van een dak afhalen? Tekenen voor ze zich bedenken zou ik zeggen.
'alleen afhalen' staat er.
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 09-05-2024 17:01 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Nou ja, het gaat over afhalen en installeren, verhuizen ervan. Ik dacht dat alleen afhalen sloeg op niet kabels verwijderen bijvoorbeeld.de Peer schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:01:
[...]
ik lees nergens dat ze gaan installeren hoor. ze halen alleen de huidige panelen los en brengen die naar beneden. de rest moet je zelf doen.
'alleen afhalen' staat er.
Als dit de prijs was voor afhalen en opbouwen was het uiteraard een vrij goede deal.
“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Dank, dan heb ik zo een richtlijnDeBolle schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Demonteren zal denk ik ook goedkoper zijn dan installeren.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW