Zonnepanelen verhuizen - wat zijn normale prijzen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:46
Wat zijn normale prijzen om een zonnepaneelinstallatie te laten verhuizen? Dus afhalen en opbouwen?
Het is een set van 8 panelen.

Of is het beter om zelf te doen?

Ik heb een offerte van dik 600 euro met allerlei uitsluitingen als:

- alleen afhalen
- kabels alleen los en niet weggehaald
- vervoer en opslag zelf doen

Dat lijkt me toch behoorlijk aan de prijs voor zo'n "service".

Zijn er personen met ervaring?

p.s. ze MOETEN mee en gaan waarschijnlijk naar 30 kilometer verderop.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Beste antwoord (via MvdO79 op 09-05-2024 17:46)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MvdO79 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:52:
Wat zijn normale prijzen om een zonnepaneelinstallatie te laten verhuizen? Dus afhalen en opbouwen?
Waar liggen de panelen, op een frame met verzwaring op een plat dak? Een zadeldak? Moet er een steiger worden gebruikt?
Waar heb je exact om gevraagd, je noemt een 'zonnepaneelinstallatie' - is dat in- of exclusief loshalen omvormer en bekabeling? Heeft de nieuwe plek al een aansluiting beschikbaar?

Uitgaande van 2 mensen, 8 uren werk en een standaardtarief van vijftig euro per manuur zou dat tegen 800 euro moeten kosten, zonder materialen, gereedschap, ladders/steigers kilometers en BTW.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afhalen zou ik dan zelf doen...

Het weer monteren uitbesteden..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:07
Waarom denk je dat het veel is?
Dat is toch zeker een hele dag werk voor 2 man. Wat kost jij per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Moet zeggen dat ik 800 een nette prijs vindt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Inclusief omvormer demonteren, monteren, panelen aansluiten&kabels trekken naar de meterkast? Volgens mij is 600€ geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Geen gekke prijs

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor €600 gaan ze panelen die ze zelf niet leveren volledig installeren, en daarnaast ook nog eens zelf van een dak afhalen? Tekenen voor ze zich bedenken zou ik zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MvdO79 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:52:
Waar liggen de panelen, op een frame met verzwaring op een plat dak? Een zadeldak? Moet er een steiger worden gebruikt?
Waar heb je exact om gevraagd, je noemt een 'zonnepaneelinstallatie' - is dat in- of exclusief loshalen omvormer en bekabeling? Heeft de nieuwe plek al een aansluiting beschikbaar?

Uitgaande van 2 mensen, 8 uren werk en een standaardtarief van vijftig euro per manuur zou dat tegen 800 euro moeten kosten, zonder materialen, gereedschap, ladders/steigers kilometers en BTW.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:06

de Peer

under peer review

Sissors schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:25:
Voor €600 gaan ze panelen die ze zelf niet leveren volledig installeren, en daarnaast ook nog eens zelf van een dak afhalen? Tekenen voor ze zich bedenken zou ik zeggen.
ik lees nergens dat ze gaan installeren hoor. ze halen alleen de huidige panelen los en brengen die naar beneden. de rest moet je zelf doen.

'alleen afhalen' staat er.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 09-05-2024 17:01 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik zou de panelen en materialen vervolgens verkopen op MP en op de nieuwe woning nieuw spul leggen (voor 60-70 ct/wp laten installeren

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:01:
[...]

ik lees nergens dat ze gaan installeren hoor. ze halen alleen de huidige panelen los en brengen die naar beneden. de rest moet je zelf doen.

'alleen afhalen' staat er.
Nou ja, het gaat over afhalen en installeren, verhuizen ervan. Ik dacht dat alleen afhalen sloeg op niet kabels verwijderen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
Sorry voor de onduidelijkheid, dit is inderdaad de prijs voor het afhalen.
Als dit de prijs was voor afhalen en opbouwen was het uiteraard een vrij goede deal.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
DeBolle schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Dank, dan heb ik zo een richtlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:51
Hoezo MOETEN de panelen mee? Nieuwe koper/verhuurder wil het niet hebben/ overnemen? 8 panelen verhuizen als in, betalen voor demonteren en dan nog eens opnieuw laten plaatsen lijkt mij de moeite niet echt. Of je moet het spul straks op een plat dak zelf kunnen installeren of zoiets.

Demonteren zal denk ik ook goedkoper zijn dan installeren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1