4080 super soms onstabiel na boot in windows, niet bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn computer waar ik niet uit kom. Het is eigenlijk begonnen op het moment dat ik mijn Asus 4080 ProArt OC kreeg. Je zou dan
denken, stuur de kaart terug, maar mede door horror verhalen van ASUS support en gemengde meningen op internet over waar het probleem zit , heb ik hier
tot nu toe vanaf gezien. De omschrijving van het probleem kan ik simpel over zijn .

2 van de 10 boots (cold boot vaker) , en Windows start op , krijg ik vreselijke latency / lag (zeg maar vanaf het moment dat je het windows start geluid hoort) . de framerate in heel windows lijkt <5 fps , het geluid stottert en hapert en de beeld opbouw is traag. ook de muis cursor is super laggy. tevens zijn die momenten van extreme haperingen komende en gaande, soms is het opeens 30 sec soepel, en daarna kakt alles weer in. Vaak kan ik dan nog wel bepaalde taken uitvoeren, maar op het moment dat er teveel van het systeem gevraagd wordt, bv het starten van een game gaat het scherm op zwart en krijg ik ofwel
een reboot of een bsod met de volgende tekst :

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x00000119 (0x0000000000000002, 0xffffffffc000000d, 0xffffea0f66f372a0, 0xffffc40adbfab4e0). A dump was saved in: C:\Windows\Minidump\050924-4140-01.dmp. Report Id: f52f9819-4421-49d6-a4fd-bb2ff829f2f3.

en deze , maar dit zijn errors (event ID 0) :

"The description for Event ID 0 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:

\Device\Video3
Reset TDR occurred on GPUID:100

The message resource is present but the message was not found in the message table" .

OF : Video_Scheduler_Internal_Error

Tevens heb ik ook problemen met DPC latency (gemeten met latencymon) , als het systeem in de laggy staat is schiet de latency
van o.a de nvidia driver naar 9000+ , maar soms ook NToskernel, volle rode balken . Na een reboot is het 100% rustig en zit
de algemene systeem latency onder 30 .

Na de reboot kan het systeem 100% correct werken. tijdens het gamen is ook het systeem nog nooit gecrashed, noch blue screens gekregen. Het lijkt wel
alsof het systeem (eenmaal in de lag-boot fase) compleet onstabiel is , en na een reboot opeens volledig stabiel. Ik heb veel gelezen , veel andere
fora gechecked , waaronder Nvidia driver forums (GRD forums) , maar ook daar niet echt een antwoord gevonden. de meeste mensen komen uit op een probleem
tussen de B650 chipset, de nvidia drivers en Windows 11 / Game mode en/of HAGS (hardware accelerated graphics scheduling) , maar een oplossing lijkt niet
te vinden te zijn. Feit is , ik zit sinds ik de kaart heb , nog steeds met een produkt waarvan ik niet weet of het nou defect is of niet.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

1. Alle drivers , bios , v-bios etc up to date
2. Diverse herinstallaties
3. kaart eruit , er weer in
4. Nieuwe voeding
5. Verschillende bios instellingen (pci gen 3/4 , XMP aan/uit , voltages veranderd, complete resets, nieuwe biossen)
6. Verschillende instellingen qua windows (HAGS aan/uit , VRR aan/uit , power mode in nvidia control panel, freesync instellingen).
7. Voltages gemeten onder load, zijn ok
8. Omdat ik las dat er problemen zijn met b650 + meerdere NVME drives, firmware updaets gedaan voor nvme + health checks, alles ok
9. heel, heel heel veel gelezen , ook MSI mode (message based interrupt) aan/uit gezet , geen effect
10. memtest86 , furmark, 3dmark etc stabiel
11. "clean" nvidia driver geinstalleerd met NVCleaninstall, dus alleen puur de driver
12. in plaats van windows event timer de systeem timer gebruikt in bios
13. SFC /scannow etc, tevens fast boot aan/uit gezet
14. verschillende nvidia drivers geprobeerd, met NVCleaninstall en zonder, vanaf de eerste driver
die geschikt is voor de super serie heb ik issues. Helaas kan ik niet ouder dan de oudste SUPER driver
installeren , want die installers herkennen mijn kaart niet. veel mensen op de nvidia fora zegggen
dat een veel oudere driver dan degene die nu uit zijn , veel beter zijn , maar die mag ik niet installeren.
15. Driver cleaner gebruikt in safe mode. nvidia drivers geinstalleerd zonder internet.
16. Hiervoor had ik een 6800 xt , nooit enig probleem mee gehad. vandaar punt 15.

Ik vergeet vast nog iets, maar er is zoveel geweest..

Mijn vraag is eigenlijk.. heeft iemand enig idee wat er nu eigenlijk mis is ? het grootste punt van twijfel zit bij mij puur bij het feit dat de ene boot compleet borked is , en na een
reboot opeens alles perfect werkt. het lijkt mij dan toch vreemd dat het aan de kaart zou liggen. plus het feit dat meerdere mensen die vergelijkbare (maar nooit exact dezelfde) Problemen
hebben, en hun kaart omgeruild hadden, het probleem OOK niet opgelost is. Het gekke is ook , dat als ik een "correcte" boot heb gehad, het systeem gewoon 100% stabiel is . Voor zover ik
het nu zie heb ik 3 opties :

1. Kaart terugsturen en zeer waarschijnlijk het horror scenario in gaan van asus support, en mss 3+ maanden wachten op een vervanging (met risico dat ik gewoon dezelfde kaart terug krijg, immers werkt hij waarvoor hij gemaakt is gewoon uitstekend)
2. het hele verhaal voorleggen aan Azerty (waar de kaart gekocht is) , en hopen op een swap
3. Niets, wachten op driver fixes (wat ook nog goed een driver issue zou kunnen zijn, ook volgens nvidia fora)
4. De kaart omruilen voor een AMD kaart , en dan maar hopen dat de kaart goed is voor de kopende partij? dit wil ik liever niet, omdat ik dus niet
kan garanderen dat de kaart 100% goed is.

Dit is een complex probleem. Heel veel dingen kan ik zelf, maar dit lijkt mij onderhand boven de pet te gaan.
Ik heb zelfs gelezen dat een cpu swap dit probleem zou verhelpen bij sommigen (in het bijzonder de 7800x3d) , of een ander moederbord.

Hier dan complete specs :

AMD Ryzen 7 7700x (Geen oc)
MSI B650 Tomahawk WIFI (bluetooth/wifi uit , laatste bios)
Asus ProArt 4080 Super OC (aangesloten met dedicated 12vhpwr kabel, deze is ook fysiek in orde)
32 gb ram (2x16 , G skill Trident F5 - CL30-40-40-96 1.35v)
Be Quiet Straight power 12 850w
Asus B650 Tomahawk (laatste bios, xmp aan)
1x 1TB NVME : Samsung SSD 970 evo
1x 2TB NVME : WD Black SN770
1x SSD Samsung 830 series
USB : SMSL dac
Scherm : LG 27" 27GL850 144hz

Als er nog vragen zijn of er mankeert iets aan mijn openingspost, laat het even weten , dan fix ik het. Ik heb hulp nodig om hieruit te komen, want ik wordt
er onderhand een beetje gek van. de kaart is 3-4 maanden oud. Je kunt ook zeggen nou dan reboot je hem
even en dan is het goed. Zeker, dat kan. maar het feit dat zoiets in mijn systeem zit en ik niet weet waardoor het komt, en of er iets defect is , is gekmakend. het moet gewoon goed zijn , ook later voor eventuele verkoop.

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2024 16:03 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50
Windows 10 ook even geprobeerd? Een licentie is erg goedkoop te krijgen.

Misschien niet DE oplossing maar dan kan je checken of het aan een combi met Windows 11 ligt....

En heb je nog een andere kaart om te testen of je systeem weer goed werkt zonder de 4080?

En weet je iemand die jouw kaart kan testen in zn systeem?

Kan ook nog je geheugen zijn waarbij bij het opstarten soms de geheugen training niet lekker gaat en problemen geeft. Xmp uit en met 1 module draaien even, hoe gaat dat?

Staat je geheugen op de qvl van msi bij dat bord?

[ Voor 56% gewijzigd door meljor op 09-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
meljor schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:44:
Windows 10 ook even geprobeerd? Een licentie is erg goedkoop te krijgen.

Misschien niet DE oplossing maar dan kan je checken of het aan een combi met Windows 11 ligt....

En heb je nog een andere kaart om te testen of je systeem weer goed werkt zonder de 4080?

En weet je iemand die jouw kaart kan testen in zn systeem?
Nee. W10 niet geprobeerd, maar dat komt omdat ik gelezen heb van iemand die een zelfde soort achtig probleem had, het ook in w10 manifesteerde. Maar ik kan het wel doen

Geen andere kaart en geen andere pc om in te proberen :(

Edit : wel onboard video, maar dat is amd. Dat vertelt mij denk ik niet wat ik wil weten?

[ Voor 6% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Zie mijn toevoeging over je ram.

Onboard is ook prima, draait het dan iedere keer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
meljor schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:51:
Zie mijn toevoeging over je ram.

Onboard is ook prima, draait het dan iedere keer goed?
Geen idee, moet ik testen vanavond. Zal ik dan eerst de onboard proberen (kan ik de and drivers naast de nvidia drivers draaien?) of eerst w10? Of het geheugen?

Geen idee over de qvl btw maar voor de 4080 nooit geheugen issues gehad op xmp. Dit was dan icm de 6800xt.

En draai ik dan de onboard met de Nvidia kaart in mijn pc of zonder

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2024 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:10
Het eerste wat ik zou proberen, is een andere videokaart. Aangezien je daarmee een probleem hebt, is dat de kortste klap. Het handigst is natuurlijk als dat exact dezelfde kaart is. Kun je misschien dezelfde kaart bestellen bij een andere winkel, even uitproberen en dan weer terugsturen? Beetje flauwe oplossing, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Als dat geen verschil maakt, dan zou ik helemaal met een schone lei beginnen. Lege ssd, alle BIOS instellingen op fabrieksstandaard en dan Windows installeren. Geen drivers, alleen het standaard Windows spul. Kijken wat er dan gebeurt. Als het goed gaat kun je je systeem weer opbouwen door een voor een alle drivers te installeren en telkens even te proberen of hij netjes en zonder hakkelen op wil starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Visgek82 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:57:
[...]

Geen idee, moet ik testen vanavond. Zal ik dan eerst de onboard proberen (kan ik de and drivers naast de nvidia drivers draaien?) of eerst w10? Of het geheugen?

Geen idee over de qvl btw maar voor de 4080 nooit geheugen issues gehad op xmp. Dit was dan icm de 6800xt.

En draai ik dan de onboard met de Nvidia kaart in mijn pc of zonder
Geheugen is het makkelijkste om eerst te doen.

Onboard gpu zonder de Nvidia kaart, wel drivers installeren en dus die van NV verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
meljor schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Geheugen is het makkelijkste om eerst te doen.

Onboard gpu zonder de Nvidia kaart, wel drivers installeren en dus die van NV verwijderen.
Gotcha. Geheugen test is al klaar, in alle werkende combinaties komt de laggy boot naar voren. Ga nu de onboard testen zoals jij aangeeft.

Edit : Losse pin gevonden in de 12vHPWR connector aan de videokaart kant (de kabel die dus bij de voeding geleverd is) , ik ga nu reboots testen met de onboard gpu om zeker te weten dat het probleem hier niet aanwezig is .

[ Voor 21% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
PhilipsFan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:03:
Het eerste wat ik zou proberen, is een andere videokaart. Aangezien je daarmee een probleem hebt, is dat de kortste klap. Het handigst is natuurlijk als dat exact dezelfde kaart is. Kun je misschien dezelfde kaart bestellen bij een andere winkel, even uitproberen en dan weer terugsturen? Beetje flauwe oplossing, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Als dat geen verschil maakt, dan zou ik helemaal met een schone lei beginnen. Lege ssd, alle BIOS instellingen op fabrieksstandaard en dan Windows installeren. Geen drivers, alleen het standaard Windows spul. Kijken wat er dan gebeurt. Als het goed gaat kun je je systeem weer opbouwen door een voor een alle drivers te installeren en telkens even te proberen of hij netjes en zonder hakkelen op wil starten.
Dank. Ik ben nu bezig te testen met de onboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Update :

Geheugen test klaar. met alle mogelijke combinaties komt het laggy-boot probleem naar voren. XMP aan/uit maakt geen verschil. bij elke swap is de bios gereset , dus daar ligt het niet aan.

Onboard video , met Nvidia kaart eruit + drivers gedeinstalleerd via safe mode met ddu - Geen problemen gehad.

Wel vond ik dus een losse pin in de 12vHPWR kabel die bij mijn voeding kwam . Deze omgeruild met de 3x8 pin naar 12vHPWR adapter die met de videokaart kwam , maar helaas, zelfde probleem .

Heeft iemand nog suggesties? Ik kan eventueel morgen Windows 10 installeren , en wat daarna nog?

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2024 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:08
PhilipsFan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:03:
Kun je misschien dezelfde kaart bestellen bij een andere winkel, even uitproberen en dan weer terugsturen?
Fijne tip wel. Ik zou deze kaart bij ontvangst als tweede koper meteen weer retourneren.
Even" proberen", ach waarom ook niet, WKOA ftw.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Brad Pitt schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Fijne tip wel. Ik zou deze kaart bij ontvangst als tweede koper meteen weer retourneren.
Even" proberen", ach waarom ook niet, WKOA ftw.
Ik ga dat ook niet doen. Ik vind dat ook misbruik maken van de regeling, maar goed, ik snap de insteek van de tip wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saresh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 22:15
@Visgek82 Ik heb denk ik dezelfde problemen met een msi x670e tomahawk board met een rtx 4090 heb.

Ik vond deze reddit thread van een user en die beschrijft precies mijn problemen, een reddit user heeft een fix geplaatst misschien dat het werkt? Heb het zelf nog niet geprobeerd.

https://www.reddit.com/r/AMDHelp/s/kvpRy1PoiI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Visgek82 heb je snel starten in Windows al eens uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:20:
@Visgek82 heb je snel starten in Windows al eens uitgezet?
Ja, zoals in de topic start staat, zowel met als zonder de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek82 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:25:
[...]

Ja, zoals in de topic start staat, zowel met als zonder de problemen.
Excuses over heen gelezen.

Nog een idee:
Wanneer je de PC uit hebt staan gaat de stroom er dan helemaal van af? Zo ja: wacht je lang genoeg met opstarten zodat alle componenten stabiel zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Saresh schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:19:
@Visgek82 Ik heb denk ik dezelfde problemen met een msi x670e tomahawk board met een rtx 4090 heb.

Ik vond deze reddit thread van een user en die beschrijft precies mijn problemen, een reddit user heeft een fix geplaatst misschien dat het werkt? Heb het zelf nog niet geprobeerd.

https://www.reddit.com/r/AMDHelp/s/kvpRy1PoiI
Je doelt op pci express snelheid? Zal dat morgen eens checken als hij weer laggy is idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Excuses over heen gelezen.

Nog een idee:
Wanneer je de PC uit hebt staan gaat de stroom er dan helemaal van af? Zo ja: wacht je lang genoeg met opstarten zodat alle componenten stabiel zijn?
Nee, gewoon uit. Maar de stroom blijft er wel op. 5v standby van de voeding is ook ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Voir morgen middag (helaas eerder geen tijd maar tot nu toe super bedankt voor alle reacties) staat het volgende op de agenda :

1. De suggestie van @Saresh op reddit uitpluizen
2. Dual boot maken met w10
3. Videokaart in w11 proberen zonder drivers (microsoft basic display adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saresh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 22:15
Visgek82 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Je doelt op pci express snelheid? Zal dat morgen eens checken als hij weer laggy is idd.
Ja het lijkt een bug te zijn van de msi moederbord.

Ik zou vooral naar de oplossing van de user : jvandenaardweg kijken die het mogelijk opgelost heeft door de ram timings manueel in te voeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zigh5wjCk7ymxCc1FVBcA-nIHRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8goyM9aFwkptiE9g9JQFYOCl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
Hallo allemaal, even een update.

Ik heb sinds gisteren toch veel dingen kunnen doen / testen . Ik kwam er al snel achter dat ik het in de verkeerde hoek aan het zoeken was, wat nu blijkt. Ik wil 2 links met jullie delen :

1. https://forum-en.msi.com/...to-x1-after-sleep.393063/
2. https://www.reddit.com/r/...oot_and_resume/?rdt=60925

Van wat ik gevonden heb , lijkt er sinds lange tijd een bug te zitten in de amd agaesa bios-software. Deze bug zou opgelost zijn in de bios die gisteren voor mijn moederbord uitgekomen is ( AGESA ComboPI 1.1.7.0 Patch A) , deze is nu geflashed en lijkt tot nu toe inderdaad het probleem te hebben opgelost.

Het probleem :

Pci-express snelheid blijft steken op 1.1 na sleep , maar soms ook na reboots. met hele nare algehele systeem problematiek en traagheid tot gevolg , omdat o.a ook NVME drives en de hele systeembus over zijn nek gaat. Dit heb ik voor mezelf ook geverifieerd door in GPUZ te kijken , tijdens een lag-boot en tijdens een normale boot. telkens bij de lag-boot zag ik bij GPUZ rare zaken gebeuren met de PCIx link snelheid, die bij de normale boot niet aan de orde waren.

Ik ben nu vooral aan het testen , maar voordat iemand ook upgrade naar AGESA ComboPI 1.1.7.0 Patch A , hou even in de gaten dat Memory Context Restore nu weer op zijn gat ligt , met lange post tijden tot gevolg.

Wordt vervolgd. maar tot nu toe heb ik geen lag-boot issues meer gehad.

Update : we zijn inmiddels ~10 shut down / power on en 15-20 resets verder , geen lag-boot probleem gehad.

Ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 10-05-2024 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit nu uitgerekend voor de tweede keer meegemaakt vandaag. (Vorige week eerste keer) Stotterend Windows opstart geluid, muis cursor en alles traag. Een reboot lost het meteen op. Als het verder geen kwaad kan en het komt sporadisch voor vind ik het niet erg. Wel beetje bang dat het gevolgen kan hebben voor de hardware maar dat lijkt me niet?
Ik begrijp niet waarom het pas onlangs begonnen is. Enige veranderingen zijn een nieuwe muis en een RTX driver update sinds het 2 keer voorkomt. Opvallend, heeft het er mee te maken of toeval dat is de vraag. Hoofdoorzaak zal het niet zijn natuurlijk.

4080 super en een 7950X3D.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Kijk even mijn vorige post na, want bij mij is het problerm opgelost na de nieuwe AGESA bios update.

Ik heb wel het idee dat de Nvidia (in het bijzonder de laatste, voor de super kaarten) drivers het probleem erger maken of triggeren. Maar het feit blijft. Kwaad voor de hardware zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik vond het super irritant.

[ Voor 59% gewijzigd door Visgek82 op 11-05-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek82 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:11:
Kijk even mijn vorige post na, want bij mij is het problerm opgelost na de nieuwe AGESA bios update.

Ik heb wel het idee dat de Nvidia (in het bijzonder de laatste, voor de super kaarten) drivers het probleem erger maken of triggeren. Maar het feit blijft. Kwaad voor de hardware zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik vond het super irritant.
Had het gelezen. :)
Ik heb onlangs de Nvidia driver geüpdatet dus zou inderdaad de trigger geweest kunnen zijn bij mij aangezien ik dit nog niet eerder heb meegemaakt met mijn systeem.

Ben benieuwd hoe het verder bij je gaat en zal het in de gaten houden hier. Klinkt goed voor nu hopelijk blijft het zo voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Had het gelezen. :)
Ik heb onlangs de Nvidia driver geüpdatet dus zou inderdaad de trigger geweest kunnen zijn bij mij aangezien ik dit nog niet eerder heb meegemaakt met mijn systeem.

Ben benieuwd hoe het verder bij je gaat en zal het in de gaten houden hier. Klinkt goed voor nu hopelijk blijft het zo voor je.
Thanks , ik ook ! dit heeft mij heel veel kopzorgen bezorgd (no pun intended) , want je kunt op gegeven moment geen kant meer op . uiteindelijk kom je er altijd wel uit (desnoods met een enorme kostenpost , voor mij iig is 1100 euro een berg geld), want je kunt het niet verkopen omdat je niet zeker weet dat het goed is , dat weegt voor mij heel zwaar , plus dat het meer en meer gaat lijken op iets wat je never nooit gaat oplossen. En ermee leven kan ik ook niet, dus dan ben je gewoon de sigaar.

Tot nu toe trouwens , nog geen problemen.

Btw, welk moederbord heb jij? ook msi ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Visgek82 Logisch toch dat je wilt dat alles goed werkt. Ik vind het geen groot probleem maar wil ook gewoon dat het allemaal goed werkt, prijzig genoeg.
Yup ook een MSI. Videokaart en mobo beide MSI.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:25:
@Visgek82 Logisch toch dat je wilt dat alles goed werkt. Ik vind het geen groot probleem maar wil ook gewoon dat het allemaal goed werkt, prijzig genoeg.
Yup ook een MSI. Videokaart en mobo beide MSI.
Aight. Ik ben nu een herinstallatie aan het doen omdat mijn vorige natuurlijk helemaal vervuild en veranderd was door het vele testen, dingen veranderen etc, en ga straks ook nog testen met mcr (memory context restore), of ik dat toch niet werkend kan krijgen.

De reden dat ik het vroeg is, ondanks dat ageasa van amd is, de meeste problemen toch bij msi biossen vandaan lijken te komen, echter niet exclusief.

Ik hou je / jullie up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Windows 11 installatie ging perfecto, en heb nu ook MCR weer aan. Blijkbaar had ik een fout gemaakt, door "power down" mode niet ook in te schakelen. dat zorgt schijnbaar gegarandeerd voor issues.

Dus, .1 MCR aan , 2. Memory power down aan , 3. Memory gear down op auto . zo staat het bij mij nu , start super snel op en is ook stabiel.

Lag-boot probleem is sinds gisteravond niet meer gezien. heb ook echt veel gereboot en opnieuw gestart , en tot nu toe gaat alles helemaal goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Visgek82
Tot nu toe nog steeds geen problemen.

Ik ga er van uit dat het probleem nu opgelost is en dat het ook niet meer terug komt. Iedereen die geholpen heeft of mij de juiste kan op geduwd heeft, enorm bedankt.

Het topic mag wat mij betreft dicht, als iemand nog vragen heeft mogen ze altijd een DM sturen :)

Pagina: 1