When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp je niet.
Tekening van de doorsnede muur+kozijn is ws. wat duidelijker.
Tekening van de doorsnede muur+kozijn is ws. wat duidelijker.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Of een fotootje die wat meer overzicht geeft.
Wanneer je een haakse boorkop gebruikt denk ik dat je heel weinig ruimte hebt tussen dat randje en de muur.
* Mogelijk kun je een (veel) langere boor gebruiken?
* Mogelijk kun je een paar cm naar binnen werken en daar een gat in de muur maken?
* Mogelijk kun je zelfs ergens langs een CV-leiding van de ene naar de andere ruimte?
Wanneer je een haakse boorkop gebruikt denk ik dat je heel weinig ruimte hebt tussen dat randje en de muur.
* Mogelijk kun je een paar cm naar binnen werken en daar een gat in de muur maken?
* Mogelijk kun je zelfs ergens langs een CV-leiding van de ene naar de andere ruimte?
Een veel langere boor heb ik niet. Kan altijd kijken of ik 1 kan aanschaffen.sypie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:25:
Of een fotootje die wat meer overzicht geeft.
Dat naar binnen werken lukt niet echt. Heb al geprobeerd op dezelfde plek te boren van binnen en buiten, maar dat raakt elkaar niet helaas. Wellicht met een langere boor wel.
al het leidingwerk zit in de muren weggewerkt, dus helaas.
kun je niet gewoon onder de deur door? Of wil je mooi wegwerken? In dat geval: wat ligt er op de vloer? Laminaat met plakplinten?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee de deur sluit volledig af, opdekdeur. Op de vloer ligt inderdaad laminaat met plakplinten.The Eagle schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:15:
kun je niet gewoon onder de deur door? Of wil je mooi wegwerken? In dat geval: wat ligt er op de vloer? Laminaat met plakplinten?
Het gaat om een bedrade telefoon, geen stations erbij, hoewel dat wellicht ook een optie is om een andere telefoon aan te schaffen. Punt is alleen dat je hem dan steeds moet opladen in de meterkast, beetje onhandig.The Eagle schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:17:
Aanvullend: wat voor telefoon? Dect geval? Zo ja: losse unit kopen en basisstation in de (zo te zien) meterkast zetten. Done.
Vanaf beide kanten op exact dezelfde hoogte schuin boren, dan zou je er misschien kunnen komen.
Wat voor muur is het, en hoe dik?
Als boren met een flexibele boor niet werkt, kan je (zoals hierboven al is beschreven een langere boor gebruiken zodat de hoek niet zo groot is.
En is het echt een probleem dat je scheef boort? Stel dat je op de helft van de diepte boren dan 3 cm diep in de zijmuur zit, is dat een probleem? Als je dat ook vanaf de andere kant doet ben je er ook doorheen.
Het gat heeft weliswaar een bocht, maar het stroomdraadje wat er uiteindelijk doorheen moet kan ook met een bochtje mee gebogen worden.
Als boren met een flexibele boor niet werkt, kan je (zoals hierboven al is beschreven een langere boor gebruiken zodat de hoek niet zo groot is.
En is het echt een probleem dat je scheef boort? Stel dat je op de helft van de diepte boren dan 3 cm diep in de zijmuur zit, is dat een probleem? Als je dat ook vanaf de andere kant doet ben je er ook doorheen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
als het zo belangrijk is om door dat gat te gaan, neem dan een stuk deurpost mee met het boren, beschadigd is die nu toch al zou ik zeggen :-)
Dan haal de plakplinten eens los. Waarschijnlijk heb je daar ruimte en anders kun je die maken, kan ie onder de plint door. Heb je geen ruimte: het laminaat tik je zo een stukje weg met een hamer en beitelLankHoar schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:57:
[...]
Nee de deur sluit volledig af, opdekdeur. Op de vloer ligt inderdaad laminaat met plakplinten.
Eh, nee. Basisstation heeft vaak ook een handset, maar die hoeft er niet op natuurlijk. En meestal heb je er een of twee extra handsets bij.Het gaat om een bedrade telefoon, geen stations erbij, hoewel dat wellicht ook een optie is om een andere telefoon aan te schaffen. Punt is alleen dat je hem dan steeds moet opladen in de meterkast, beetje onhandig.
Dus basisstation in de meterkast, twee handsets met eigen laders in huis en de derde handset (die van het basisstation) knal je ergens als reserve in de la
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe dik is je muur?
Gaatje net naast je deurkozijn of boven (achter?) de plint, recht door de muur lijkt mij het eenvoudigste...
dan draadje erdoor, kitten en bijschilderen
Draad bochtje laten nemen midden in de muur kan, maar ook veel kans dat het gedoe wordt...
Gaatje net naast je deurkozijn of boven (achter?) de plint, recht door de muur lijkt mij het eenvoudigste...
dan draadje erdoor, kitten en bijschilderen
Draad bochtje laten nemen midden in de muur kan, maar ook veel kans dat het gedoe wordt...
Beetje DECT telefoon setje heeft een basis station en los laadstation. Zo hebben wij het ook al 20 jaar. Zend station staat in de meterkast. De handsets op hun eigen opladers.
Hier is toch juist dect ideaal voor?
1 centrale zender, met gewoon losse stations in huis?
Hier voor 20 euro een zender en telefoon.
v&a aangeboden: KPN Chicago 935 Dect basisstation + KPN Chicago 990S handset
1 centrale zender, met gewoon losse stations in huis?
Hier voor 20 euro een zender en telefoon.
v&a aangeboden: KPN Chicago 935 Dect basisstation + KPN Chicago 990S handset
Persoonlijk zou ik in dit geval voor een DECT setje gaan met een 2e station (en die hebben zoals eerder aangegeven bijna allemaal ook een eigen lader).
Wil je toch een kabel:
Dan zou ik of de kabel zo laag mogelijk doen. Wat vaak lukt bij dit soort situaties is de kabel onder de plint te doen. Zo halverwege is heel erg in het zicht. (net wat je mooi vind).
Andere optie die vaak ook aanwezig is in blokbouw (daar lijkt dit op). De kabel van telefonie is heel dun en kan vaak prima langs een buis lopen.
Wil je toch een kabel:
Dan zou ik of de kabel zo laag mogelijk doen. Wat vaak lukt bij dit soort situaties is de kabel onder de plint te doen. Zo halverwege is heel erg in het zicht. (net wat je mooi vind).
Andere optie die vaak ook aanwezig is in blokbouw (daar lijkt dit op). De kabel van telefonie is heel dun en kan vaak prima langs een buis lopen.
Ik snap de kabelwens wel, ik wil ook het liefst het meeste bekabeld, DECT telefoons zenden en ontvangen nogal heftig, er zijn mensen die daar niet blij van worden.
Dat is dus niet echt een oplossing als TS er ook zo over denkt.
Dat is dus niet echt een oplossing als TS er ook zo over denkt.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Het is gelukt! Van beide kanten schuin geboord op dezelfde hoogte, met een 90° boor. De eerste keer zat ik er blijkbaar net naast. Gat iets groter gemaakt en dat hielp. Muur is wek beschadigd maar prima te herstellen met wat witte plamuur.
Bedankt voor de suggesties!
Bedankt voor de suggesties!
:strip_exif()/f/image/RpV6WOk1QKpxBijIAIeEuk1m.jpg?f=fotoalbum_large)
Pagina: 1