Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miek.org
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Hoi,

Kan iemand mij helpen met een keuze maken?

Ik zoek een Windows laptop voor bitmap en vectorgebaseerde illustratiesoftware en om 2-d animaties mee te maken.

Maximale prijs rond de 2000 euro

Vereisten:
Windows 11 or Windows 10 (64-Bit), with the latest updates
Intel or AMD 64-bit multicore processor with SSSE3 (or higher)
4 physical cores/8 logical cores or higher (recommended)
AVX2 instruction set support (recommended)
Modern GPU with OpenCL (1.2 or higher) compatibility (recommended)
8 GB RAM
16 GB RAM or higher (recommended)
3.6 GB hard disk space for application files*
Solid-state drive (recommended)
1280 x 800 @ 100% (or higher) screen resolution
1920 x 1200 @ 150% (or higher)(recommended)l

-
Qua scherm vind ik 16 inch wel fijn, zo mogelijk, en omdat ik regelmatig reis is het fijn als hij niet te zwaar is, en niet te snel leegloopt

Ik ben een leek, en zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft er iemand tips?

Thanks!
Miek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-05 15:36
Je kan kiezen tussen de laptops op deze link: categorie: Laptops

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 14APH8 (82Y5004AMH)

Maar dat is een 14.5 inch scherm. Gaat wel daardoor langer mee met zijn batterij en door de resolutie in combinatie met de grootte van het oled scherm heb je super mooi en scherp beeld. Nog beter dan een 4k scherm met een grootte van 27inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Werkelijk ieder laptop van de laatste 5 jaar met minimaal 8 GB Ram voldoet aan de eisen.

@Glamourt Ik neem aan dat je een laptop met 4060 hebt genomen omdat je dacht dat er 8 GB Vram bedoeld werd. Maar het gaat om minimaal 8 GB Ram.

En een i7/Ryzen 7 is ook nogal overdreven.

Het gaat om deze software:
https://www.painterartist.com/en/free-trials/#sysreq

Quad core met AVX2 is iedere quad core vanaf de 4e generatie Core-I van Intel (sinds 2013) en AMD sinds 2015.

Dat kan dus ook op een slim 5 van € 600 (als het een slim zou moeten zijn).

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8 (82XF008LMH)

categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miek.org
Dank voor de tips!
Painter loopt niet goed op 8GB. Ik heb nu een Acer Aspire met 8GB, het is niet te doen met hogere resoluties...

[ Voor 3% gewijzigd door miek.org op 18-05-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
Als je grafische dingen gaat doen, zou ik ook vooral kijken naar een goed scherm, met een goede kleurweergave.

Zelf heb ik vorige maand deze gekocht: uitvoering: ASUS VivoBook 16X OLED K3605VV-MX118W

Waarschijnlijk zwaar overkill voor wat je wilt, hoewel zowel de GPU als de processor behoorlijk geknepen zijn op maximale stroom. Maar een geweldig OLED scherm. (100% DCI-P3 (volgens opgave), 97% van Adobe-RGB (zelf gemeten met Spyder-X Elite colorchecker))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miek.org
Ik vraag toch even door.

De Lenovo Legion Slim 5 14APH8 (82Y5004AMH) die boven wordt genoemd, is enorm veel duurder dan de ASUS Vivobook 16X OLED (K3605).
Ik heb dan de neiging te denken dat de Lenovo beter zal zijn, maar ja, geen idee.
Wat verklaart dit verschil?

Ik zag ook deze: HP Omen 16-wf0765nd. Die zit er qua prijs tussenin.

Ik ben een beetje bang dat ik weer een laptop koop die niet goed genoeg blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Zoals al aangegeven voldoet iedere laptop van de laatste 5 jaar aan de eisen die de software stelt.

Je geeft echter totaal niet aan wat je huidige laptop is of wat je er nu daadwerkelijk mee doet.
Ja,
Ik heb nu een Acer Aspire met 8GB, het is niet te doen met hogere resoluties..
Lekker subjectief, geen info over de laptop en "hogere resoluties".

De genoemde laptops hebben allemaal 4x zoveel geheugen, 4x zoveel cores als dat de software nodig minimaal nodig heeft en een flinke gpu.

Dus waarom ben je dan bang dat het niet goed blijkt te zijn?!

Je vindt zelf 15% verschil in prijs al "enorm", dus 4x lijkt me dan toch ook "enorm veel beter dan de vorige laptop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miek.org
> Lekker subjectief, geen info over de laptop en "hogere resoluties".

De software gaat eindeloos traag werken en loopt vast als ik met beeld op hoge resolutie werk.
Ik gebruik Painter 2023, bitmap- en vectorgebaseerde illustratiesoftware.
En ik wil eenvoudige 2-d animaties kunnen maken.

Ik vind die Asus laptop op de Asus site zelf voor rond de 1000 euro.
De andere laptops zijn een stuk duurder, maar ik kan niet goed inschatten of ze dat prijsverschil waard zijn voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:36
@miek.org ik zie die laptop niet op de Asus site voor rond de 1000 euro.
Ik zie wel een versie voor 900, maar geen OLED en een verouderde RTX 2050 grafische kaart. Een heel ander product dus.
Die versie bij Bol.com is sowieso ruim voldoende voor wat je er mee wil doen. Dus als je bang bent dat je een laptop koopt die niet krachtig genoeg is dan hoef je daar bij deze echt niet bang voor te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Arjant2 op 27-05-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
miek.org schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:22:
> Lekker subjectief, geen info over de laptop en "hogere resoluties".

De software gaat eindeloos traag werken en loopt vast als ik met beeld op hoge resolutie werk.
Ik gebruik Painter 2023, bitmap- en vectorgebaseerde illustratiesoftware.
En ik wil eenvoudige 2-d animaties kunnen maken.

Ik vind die Asus laptop op de Asus site zelf voor rond de 1000 euro.
De andere laptops zijn een stuk duurder, maar ik kan niet goed inschatten of ze dat prijsverschil waard zijn voor mij.
Nogmaals, er is nog steeds niets over je oude laptop bekend behalve dat hij 8 GB ram heeft. En wat vind jij dan “hoge resolutie”?

Die op de Asus-site zal zonder gpu zijn.

Volgens de Corel-site kan bij het gebruiken van de brush, een gpu tot 15-voudige snelheid opleveren ten opzichte van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miek.org
Ik heb een Acer Aspire 5

"Die op de Asus-site zal zonder gpu zijn.

Volgens de Corel-site kan bij het gebruiken van de brush, een gpu tot 15-voudige snelheid opleveren ten opzichte van de cpu. "

Sorry, hier snap ik niets van ben ik bang... :?

Als ik op 300dpi eenvoudig zwart op wit bitmap teken gaat hij al traag lopen. Dan gebruik ik dus nog niet eens ingewikkelde brushes of effecten.

[ Voor 41% gewijzigd door miek.org op 02-06-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

En een pc is geen optie?

Want de laptops hierboven zijn vaak gaming laptops en zijn daardoor uitgerust met zware voeding en blazen onder belasting ook flink.

Neem aan dat je ook met een wacom oid werkt dus hoe mobiel moet het allemaal zijn?
Pagina: 1