2 Quad speakers met een NAD versterker = klagende buurvrouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05-2024
Hi allemaal,

Al jaren lees ik graag jullie berichten door, maar een account had ik nooit aangemaakt. Tot vandaag, hell yeah!

Ik woon in een nieuwbouwhuis (2018) Het betreft een tussenwoning. De ene buren zijn een groot gezin en zeggen altijd dat ze ons nooit horen en nergens last van hebben. De andere kant betreft een alleenstaande buurvrouw van midden 50. Ze heeft fysiek last van bassen of trillingen uit subwoofers. Ze wordt er letterlijk misselijk van. |:(

Eenmaal per 14 dagen op dinsdagavond wordt er hier met een groep van 15 man gezongen onder begeleiding van Youtube. De volumeknop gaat dan altijd even wat harder. Gemiddeld duurt dit 30 minuten. De tijd is tussen 20:30 en 21:00 meestal. Onze kinderen van 2 en 5 slapen hier doorheen (goed geïsoleerde huizen).

Dankzij een van jullie heb ik vandaag rubberen tegeldragers gekocht. 4 stuks per speaker. met een betontegel van 30x30 er bovenop. Vervolgens de spikes en dan de speaker. Ik heb gekozen voor 3 spikes per speaker, omdat ik ergens op jullie forum las dat dit beter was. De bas staat hier altijd op 50 procent. Nooit harder, maar ook nooit zachter. :?

Moet mijn buurvrouw niet zeuren omdat het maar max 45 minuten zijn eenmaal per 14 dagen en voor 22:00 de rust weer in huis is wedergekeerd & omdat ik nu de tegeloplossing heb bedacht. Of kan ik zelf nog iets anders doen? |:( (Speakers uit de hoeken plaatsen is geen optie ivm de opstelling van de vaste meubels) Klagende buurvrouw dreigt met een externe partij in te schakelen, maar de decibelmeter bij de buren die geen klachten hebben geven minimale decibellen. Het feit dat zij trillingen hoort, houdt van een huis zonder geluid. Alleen woont en een volledig stil huis haar bevredigt, geeft mij nu kopzorgen.

Kom maar door met ongezouten meningen O-)

Update: Ik heb al een keer met haar om de tafel gezeten.. Dit gaf helaas geen bevredigende oplossing voor haar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgPJLU2h1C8mEO9YRcMPbVnuWCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUiJ4bzwTDRQMCl4HzEbD0iS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door aanzijn op 09-05-2024 11:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:01

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Joh, praat eens met je buuf. Misschien moet ze niet zeuren, misschien heb je technisch wel recht op dit-en-dat. Maar probeer gewoon eens te communiceren en er samen uit te komen ipv meteen te gaan kijken waar je rechten liggen. Er zouden zoveel burenruzies minder zijn als iedereen gewoon eens probeerde mekaars standpunt te zien en een béétje rekening met elkaar te houden en wat compassie en begrip te tonen. Nogmaals: strict gezien heb je vast gelijk en recht op je uurtje zingen, maar hoeveel is het je waard? Een burenruzie zal het woonplezier voor niemand verhogen.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 09-05-2024 11:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:24
Welke muur is die van je buurvrouw?
Bass zijn trillingen - dat is meestal dat er ïets" mee resoneert.
Het is al super wat je hebt gebouwd, dat voorop gesteld!

Is het mogelijk (niet mooi) om een geluidsdempeende plaat tussen speaker en muur te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
RobIII schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:16:
Joh, praat eens met je buuf. Misschien moet ze niet zeuren, misschien heb je technisch wel recht op dit-en-dat. Maar probeer gewoon eens te communiceren en er samen uit te komen ipv meteen te gaan kijken waar je rechten liggen. Er zouden zoveel burenruzies minder zijn als iedereen gewoon eens probeerde mekaars standpunt te zien en een béétje rekening met elkaar te houden en wat compassie en begrip te tonen. Nogmaals: strict gezien heb je vast gelijk en recht op je uurtje zingen, maar hoeveel is het je waard? Een burenruzie zal het woonplezier voor niemand verhogen.
We hebben haar hier al een keer uitgenodigd om erover te praten. Dat bracht helaas geen oplossingen. Ik hoopte dat het haar zou helpen dat ze precies wist wanneer ze de trillingen kon verwachten. De speaker staat in de hoek, waar haar tuintje zit.. Wij hebben een uitbouw en zij niet. De trillingen gaan dan via de muren denk ik haar huisje in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-05 12:25
aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:25:
[...]

We hebben haar hier al een keer uitgenodigd om erover te praten. Dat bracht helaas geen oplossingen. Ik hoopte dat het haar zou helpen dat ze precies wist wanneer ze de trillingen kon verwachten. De speaker staat in de hoek, waar haar tuintje zit.. Wij hebben een uitbouw en zij niet. De trillingen gaan dan via de muren denk ik haar huisje in.
Misschien eens langsgaan in haar huis als ze de overlast ervaart? Heb je een beter beeld of ze zeurt of er echt iets is?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54

Onbekend

...

Het probleem is dus niet zo zeer het geluid zelf, maar de trilling in de constructie.
Experimenteer eens met demping waarop de box staat. Probeer eens bubbeltjes plastic o.i.d.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 10:11
Zet die teringherrie aan en ga bij haar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
jadjong schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:32:
Zet die teringherrie aan en ga bij haar luisteren.
Haha! Ik zal sowieso eens bij de fijne buren luisteren, de klagende buurvrouw ben ik liever kwijt dan rijk. Probleem is denk ik dat zij complete stilte wilt zonder trillingen. Maar ze woont in een rijtjeswoning met veel kinderen. Maar goed. Voldoende aannames. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ dat en:

Wij kunnen hier niet bepalen of jouw geluid gewoon hard staat of op militaire volumes hard. Daar zit m.i. een verschil in of de buren wel of niet accepteren.

Naast mij oefent de buurvrouw om de week 's avonds met haar bandje (zonder drummer, overigens). Dat levert op dat we dat allemaal prima en letterlijk horen. Maar erg vind ik het niet.

Zou het 5x zo hard gaan en de planten valen hier van de vensterbank, dan is dat onacceptabel.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
Eens! Dat is ook lastig bepalen. Ik zal eens met een decibelmeter van mijn Iphone meten wat voor geluid ik hier produceer ;) Het is niet super nauwkeurig, maar geeft toch een inkijkje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:37:
[...]
Haha! Ik zal sowieso eens bij de fijne buren luisteren,
Dat is geen referentie. Door plaatsing van jouw speakers en door de bebouwing kan jouw geluid in extreem geval vrijwel onhoorbaar zijn bij de ene buur en zware overlast opleveren bij de ander.

Zet je beste beentje (nog ff) een keertje voor, bel aan en vraag of je dit even mag gaan testen en komen beluisteren bij haar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
Onbekend schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:29:
Het probleem is dus niet zo zeer het geluid zelf, maar de trilling in de constructie.
Experimenteer eens met demping waarop de box staat. Probeer eens bubbeltjes plastic o.i.d.
Heb vandaag de tegel + rubberen tegeldragers eronder gezet. Heb de dopjes van de spikes afgehaald en de spikes nu rechtstreeks op de tegel gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aanzijn
remco_k schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Dat is geen referentie. Door plaatsing van jouw speakers en door de bebouwing kan jouw geluid in extreem geval vrijwel onhoorbaar zijn bij de ene buur en zware overlast opleveren bij de ander.

Zet je beste beentje (nog ff) een keertje voor, bel aan en vraag of je dit even mag gaan testen en komen beluisteren bij haar.
Oef, daar vraag je me nogal wat. Ze is een bittere vrouw vol met wrok gevoelens. Mijn vrouw kan haar al niet meer verdragen. Ik wil je voorstel wel overwegen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Spikes koppelen. Je wilt ontkoppelen. Gebruik dus alleen rubber.
Plaatsing van de speakers kan nog iets doen maar verwacht er niet teveel van.
Volume naar beneden of de buurvrouw laten verhuizen is dan de beste optie.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:40:
Ik zal eens met een decibelmeter van mijn Iphone meten wat voor geluid ik hier produceer ;)
Een decibelmeter meet niet het "vervelend niveau". Wat voor de een vervelend is, is voor de ander amper te horen (bij wijze van). Ik snap dat 't des Tweakers is om meteen te gaan meten, harde cijfers te produceren, langs wetten te leggen en te roepen: KIJK EENS! IK MAG DIT! Maar het lost niks op. Probeer er gewoon in goed overleg eerst eens uit te komen, probeer haar standpunt te zien, ga eens in haar schoenen staan, probeer een compromis te bereiken. Lukt dat niet kun je altijd nog escaleren, maar ik heb niet het idee dat er al serieus is getracht er samen gewoon uit te komen.
aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:43:
Oef, daar vraag je me nogal wat. Ze is een bittere vrouw vol met wrok gevoelens.
Je maakt me niet wijs dat, als je aanbelt, en zegt: "goh, luister eens buuf (pun intended :+ ), ik zit nog eens te bedenken of ik op e.o.a. manier de overlast voor je wat kan inperken of op een andere manier iets kan betekenen, vind je het erg als ik even kom luisteren" dat ze dan meteen begint te klagen. Of nodig ze uit voor een kop koffie en een gesprek.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
CPM schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:19:
Spikes koppelen. Je wilt ontkoppelen. Gebruik dus alleen rubber.
Plaatsing van de speakers kan nog iets doen maar verwacht er niet teveel van.
Volume naar beneden of de buurvrouw laten verhuizen is dan de beste optie.
dat koppelen en ontkoppelen snap ik nog niet zo goed.. maar spikes eraf en de speaker rechtstreeks op de stoeptegel plaatsen? of de spikes erin laten en wel het rubbertje van de spike eronder zetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
Ga vooral gewoon vragen of je even mag luisteren voor je eigen beeldvorming omdat je het voor zover op wil lossen waar dat lukt. Wat je vrouw van de buurvrouw vind of jijzelf, maakt hierin niet uit.
Er valt weinig te zeggen over of het een probleem is of niet. Wat voor jullie in huis prima geluid is, kan echt irritant klinken in andermans huis.

We hebben hier wel eens auto's met dringende bassen van muziek staan in de week. Dat dreunt gigantisch naar binnen. Gelukkig niet op echt rottige tijden. Je hebt er geen muziek bij, dus dan is het eigenlijk alleen maar lage trillingen en dergelijke.

Uiteraard heb je ook beroepszeikerds die beter in een hutje op de hei kunnen gaan wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aanzijn
Ik stuur haar vandaag wel dit appje omdat inmiddels alle communicatie via de app gaat ; "
Na onderzoek te hebben verricht naar mogelijke oplossingen, heb ik vandaag rubberen tegeldragers en betontegels aangeschaft voor mijn speakers, om trillingen te verminderen en hopelijk de overlast voor jou te minimaliseren.

Als je nog steeds hinder ondervindt, dan ben ik bereid om te zijner tijd bij je langs te komen om te luisteren naar wat je precies hoort/voelt."

thanks voor jullie input forum toppers ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:57
Waarom niet een berichtje:

Hoi buurvrouw,
omdat ik wet dat je de trillingen zo vervelend vindt ben ik met wat oplossingen bezig. Mag ik bij je langskomen om te horen of het werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aanzijn
SlaadjeBla schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:35:

Hoi buurvrouw,
omdat ik wet dat je de trillingen zo vervelend vindt ben ik met wat oplossingen bezig. Mag ik bij je langskomen om te horen of het werkt?
Klinkt zeker wat vriendelijker. Ik denk dat ik onbewust al verzuurd ben geworden door deze vrouw |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 12:18
Ik weet wel dat er mensen zijn die gewoon geen besef hebben van hun eigen luidruchtigheid. Waar negen van de tien zacht gaan praten, bijvoorbeeld aan de andere kant van de schutting lijken sommige mensen graag een tandje bij te zetten. Heel joviaal, gezellig, uitbundig, grappig, een type mens dat regelmatig met 15 man (!!??) in huis gaat zingen (LOL) en lekkere volksmuziek vol op serieuze speakers zet. Wees dus eerlijk naar jezelf en gebruik niet die leuke buren als referentie, die praten je naar de mond. Kinderen slapen ook door oud en nieuw heen met miljoenknallers in de straat, dus dat is geen goed argument.

Bijvoorbeeld het feit dat je van die grote speakers, met grote apparatuur en lelijke betontegels hebt zegt al iets over je dominantie, normale mannen krijgen dat namelijk nooit voor elkaar bij hun vrouw. ;) Je vrouw praat je dus ook naar de mond.

Mijn tip: neem wat gas terug, sla een paar keer dat gezing over en zet de muziek overduidelijk zachter. Zoiets dat jij omschrijft is ook als een overbelaste zenuw. Hoe meer je eraan gaat duwen en trekken hoe pijnlijker het wordt. Ik zou er ook niet blij van worden, ten eerste het geluid en vervolgens nog een trial and error traject met de buurman en z'n stoeptegels die telkens aan tafel wil.

Wanneer je het twee maandjes laat rusten komt er misschien weer wat lucht in de situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aanzijn
SlaadjeBla schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:35:

Hoi buurvrouw,
Wellicht stuur ik straks dit berichtje.. maar moet zeggen dat ik een behoorlijke drempel over moet, omdat ze ernstig eigenaardig gedrag vertoont.

Hi Buurvrouw, omdat ik weet dat je de trillingen zo vervelend vindt ben ik met wat oplossingen bezig. Vandaag heb ik rubberen tegeldragers en betontegels gekocht voor onder mijn speakers om de overlast die jij ervaart te minimaliseren. Mag ik een dezer dagen bij je langskomen om te horen of het werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aanzijn
jnr24 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:41:
Ik weet wel dat er mensen zijn die gewoon geen besef hebben van hun eigen luidruchtigheid. Waar negen van de tien zacht gaan praten, bijvoorbeeld aan de andere kant van de schutting lijken sommige mensen graag een tandje bij te zetten. Heel joviaal, gezellig, uitbundig, grappig, een type mens dat regelmatig met 15 man (!!??) in huis gaat zingen (LOL) en lekkere volksmuziek vol op serieuze speakers zet. Wees dus eerlijk naar jezelf en gebruik niet die leuke buren als referentie, die praten je naar de mond. Kinderen slapen ook door oud en nieuw heen met miljoenknallers in de straat, dus dat is geen goed argument.

Bijvoorbeeld het feit dat je van die grote speakers, met grote apparatuur en lelijke betontegels hebt zegt al iets over je dominantie, normale mannen krijgen dat namelijk nooit voor elkaar bij hun vrouw. ;) Je vrouw praat je dus ook naar de mond.

Mijn tip: neem wat gas terug, sla een paar keer dat gezing over en zet de muziek overduidelijk zachter. Zoiets dat jij omschrijft is ook als een overbelaste zenuw. Hoe meer je eraan gaat duwen en trekken hoe pijnlijker het wordt. Ik zou er ook niet blij van worden, ten eerste het geluid en vervolgens nog een trial and error traject met de buurman en z'n stoeptegels die telkens aan tafel wil.

Wanneer je het twee maandjes laat rusten komt er misschien weer wat lucht in de situatie.
Haha, ongezouten ben je, top! Ik ben absoluut geen tokkie, haha! Als de betontegels helpen koop ik tzt een op maat gezaagde marmeren tegel. Voor nu zijn de speakers aardig verstopt en zie je godzijdank de tegels niet. We verzorgen voor een groep jong volwassenen elke 14 dagen een connect avond. Samen even half uurtje zingen, een preekje luisteren en vervolgens praten we samen over na en doen we nog een drankje.

Ik ben de beroerdste niet, als het aan mijn vrouw had gelegen, dan waren die tegels het huis niet ingekomen, en gingen we gewoon ongestoord verder. Leven en laten leven. Maar omdat het mij toch niet lekker zat, ben ik gaan zoeken naar oplossingen voor het leed dat deze buurvrouw ervaart. Nogmaals, je kunt de klok erop zetten, langer dan 30 minuten duurt een gemiddelde avond niet qua muziek en de rest van tijd zorgen we niet voor 'overlast'. Geen geouwehoer in de tuin met muziek en bier en dat soort festijnen.

[ Voor 6% gewijzigd door aanzijn op 09-05-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 12:18
Ik ben van mening dat je duidelijk en soms wat overdreven moet reageren op een forum ;)

Ik probeerde zeker geen tokkie te omschrijven. Sterker nog ik had een heel klassiek bekakt persoon in gedachte. Sommige mensen zijn gewoon erg luidruchtig. Vergelijk het met mensen die doorgaans voorzichtig een deur dichttrekken en mensen die het hele gebouw laten trillen of hun telefoon op keihard rinkelen hebben staan (en deze dan veelvuldig op hun bureau laten liggen). En dat hoeven ook niet druk en luid pratende mensen te zijn (meestal wel).

Dus wederom probeer goed naar jezelf te kijken, nee je bent geen tokkie, maar je maakt misschien wel bovengemiddeld veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:41
Je kan ook een aan de slag met eq. Haal er flink wat bas uit. En experimenteer een beetje met wat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De decibellen van de 15 man en je speakers tellen ook bij elkaar op. Kan zijn dat de speakers alleen nog meevallen. Maar zeker eens gaan luisteren bij haar met alleen speakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:57
aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Wellicht stuur ik straks dit berichtje..
Ik zou geen specifieke maatregelen benoemen, zoals de tegels. Is alleen maar voer voor discussie. Gewoon zeggen dat je het graag wil verbeteren en met diverse oplossingen bezig bent.

Dan ga je eerst een nulmeting doen, zonder de maatregelen en vervolgens doe je vooral heel enthousiast over de door jouw acceptabele oplossing. "zoo, dit scheelt zeg!"

Dan is het klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:55
Als het eens in de twee weken op een vast tijdstip voor 45 minuten is, voor tienen, dan kan je best enig geluidshinder veroorzaken. Ik ga er dan vanuit dat als het bij haar stil is ze jullie gebulder kan horen, maar dat ze wel nog televisie kan kijken. Naar mijn bescheiden mening is dat iets wat je moet accepteren.

Het hangt er dus vanaf hoe erg het is. Als buurvrouw overgevoelig is, dan kan ze ook 45 minuten boodschappen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aanzijn
DeKever schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:19:
Als het eens in de twee weken op een vast tijdstip voor 45 minuten is, voor tienen, dan kan je best enig geluidshinder veroorzaken. Ik ga er dan vanuit dat als het bij haar stil is ze jullie gebulder kan horen, maar dat ze wel nog televisie kan kijken. Naar mijn bescheiden mening is dat iets wat je moet accepteren.

Het hangt er dus vanaf hoe erg het is. Als buurvrouw overgevoelig is, dan kan ze ook 45 minuten boodschappen doen.
We hebben krankzinnig goed geisoleerde huizen. Ik kan binnenhuis vaak niet eens bellen omdat ik geen bereik heb :) onze fijne buren wonen met 4 puberende tieners, maar die horen we nooit, alleen als hun deur openstaat. Maar goed, trillingen hoor en voel je beter als het doodstil in huis is en over gevoel valt niet te twisten ;)

Ik wil haar morgenochtend het volgende berichtje sturen; "Hi Buurvrouw, omdat ik weet dat je de trillingen zo vervelend vindt ben ik met wat oplossingen bezig. Wellicht kan ik tzt even bij je langskomen om te horen/voelen of het werkt."

Ik wacht er nog een avondje mee omdat zij toch al slaapt, en ik niets overhaast wilt doen _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Waarom moet 't nou per app? Het scheelt al zoveel als je gewoon even aanbelt, ze vriendelijk aankijkt en (zonder initieel in allerlei details als rubber-dingen en tegel-dittes en spikes-dattes) vertelt dat je bezig bent de geluidshinder te proberen verminderen, want je vindt het heel vervelend voor haar, en of je (niks "terzijnertijd", gewoon "als we donderdag weer oefenen") even mag komen luisteren om misschien een oorzaak te vinden of tot een betere oplossing te komen. Dan ontstaat er vast vanzelf een gesprekje en kun je meteen vragen beantwoorden of dieper op zaken ingaan als ze meer wil weten. Blijf gewoon vriendelijk, laat je van je beste kant zien. Dat ge-app allemaal... :N

Ik ben vandaag nog bij buurman aan de deur geweest of ik 2 ieniemienie schroefjes in z'n pergola(dinges-iets.... geen idee wat 't precies is :P ) mocht schroeven voor een tijdelijk iets van 3 dagen. Had niet gehoeven, had 'ie nooit geweten / gezien en ik wist dat 'ie het OK zou vinden. Gewoon toch even vragen. Wel zo netjes en je spreekt je buur nog eens.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 10-05-2024 00:27 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:13
Ja, rechtstreekse communicatie werkt het best, maar sommige mensen zijn ook gewoon onredelijk. Ik heb ook een tijdje zo'n buurvrouw gehad. Op een gegeven moment m'n 06 gegeven zodat ze een berichtje kon sturen als het geluid te hard stond (ik kijk graag actiefilms). Dat heb ik geweten, zelfs als het geluid heel zacht stond kreeg ik nog berichtjes dat ze de schoten kon horen.

Natuurlijk probeer je rekening met elkaar te houden, maar als ik helemaal geen film meer kan kijken, zelfs niet heel zacht, tja wat kun je dan nog doen? Zij was overduidelijk overgevoelig voor geluid, dat is vervelend en dat snap ik, maar dan moet je dus niet in een rijtjeswoning gaan wonen. Of oordopjes kopen.

Een halfuurtje per 2 weken, op vaste tijden zodat ze er rekening mee kan houden, en voor 22:00 moet gewoon kunnen vind ik. Dan gaat ze maar even een blokje om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:53
Heb je al overwogen de bas uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:51:
[...]

dat koppelen en ontkoppelen snap ik nog niet zo goed.. maar spikes eraf en de speaker rechtstreeks op de stoeptegel plaatsen? of de spikes erin laten en wel het rubbertje van de spike eronder zetten?
Spikes er af en de speaker direct op het rubbermatje zetten op de vloer. Of rubberen dopjes onder de speaker, daaronder de tegel, daaronder de rubberen mat.

En idd zoals vele hier al zeggen: volume en bass naar beneden en misschien even een tijdje niet met 15 man in huis lopen zingen.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:36
aanzijn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Heb vandaag de tegel + rubberen tegeldragers eronder gezet. Heb de dopjes van de spikes afgehaald en de spikes nu rechtstreeks op de tegel gezet.
Er zijn veel betere dempingen te koop in de audiohandel, waarbij de speaker loskomt van de vloer. Een stuk rubber onder een stoeptegel doet niet genoeg.

Tweede: de plaatsing van de speakers is verkeerd. Ze staan in de hoek en hierdoor krijg je direct een dreun van de laag. Eigenlijk moeten speakers minstens een halve meter van de muur geplaatst zijn.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

DeKever schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:19:

Beetje omgekeerde wereld. Tweewekelijks een zangavond met 15 man lijkt me eerder een buurthuisactiviteit dan een woonhuisactiviteit.

Waarom zoekt ts niet gewoon een geschikte ruimte ergens om te connecten zonder anderen tot last te zijn?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
evilution schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Beetje omgekeerde wereld. Tweewekelijks een zangavond met 15 man lijkt me eerder een buurthuisactiviteit dan een woonhuisactiviteit.

Waarom zoekt ts niet gewoon een geschikte ruimte ergens om te connecten zonder anderen tot last te zijn?
Haha jullie maken er gelijk een zangavond van }:O Het zingen is een onderdeel van de avond en duurt gemiddeld 30 minuten. We zijn geen zangvereniging oid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
aljooge schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Er zijn veel betere dempingen te koop in de audiohandel, waarbij de speaker loskomt van de vloer. Een stuk rubber onder een stoeptegel doet niet genoeg.

Tweede: de plaatsing van de speakers is verkeerd. Ze staan in de hoek en hierdoor krijg je direct een dreun van de laag. Eigenlijk moeten speakers minstens een halve meter van de muur geplaatst zijn.
hmm, aan wat voor dempingen denk je dan? Zonder dat het handenvol met geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
CPM schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Spikes er af en de speaker direct op het rubbermatje zetten op de vloer. Of rubberen dopjes onder de speaker, daaronder de tegel, daaronder de rubberen mat.

En idd zoals vele hier al zeggen: volume en bass naar beneden en misschien even een tijdje niet met 15 man in huis lopen zingen.
Dus geen spikes? Maar alleen het rubbertje waar de spikes in rusten? En die dan op de tegel, en de tegel op de rubberen tegeldragers.. We gaan binnenkort een maandje op vakantie, dan mag ze even bijkomen. Het is gemiddeld slechts 30 minuten zang. Maar ik zal de volgende keer experimenteren met de hele bas eruit te halen..

[ Voor 14% gewijzigd door aanzijn op 10-05-2024 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:19:
Het zingen is een onderdeel van de avond en duurt gemiddeld 30 minuten. We zijn geen zangvereniging oid 8)7
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat wordt er dan gezongen, waar is 't onderdeel van? Het aantal keren dat ik met 15 man in een woonkamer heb lopen zingen is... nou ja, niet nul. Het is ook bij ons of bij anderen wel eens gezellig geweest op een feestje. Maar zéker niet wekelijks :P En meestal zijn de buren dan van de partij.

Ik denk dat de bas maar een deel is van 't probleem. 15 man die lopen zingen (of lallen) in een woonkamer verberg je ook niet voor de buren. Daar kunnen geen spikes, rubber matjes of dichte ramen tegenop. En, hoewel 'de inhoud' natuurlijk irrelevant is, het is natuurlijk ook nogal een verschil of je Gregoriaanse kerkmuziek aan 't zingen bent of met Paul Elstak aan 't vieren bent dat je voetbalcluppie gewonnen heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 10-05-2024 10:26 ]

Over mij

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aanzijn
RobIII schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 00:23:
Waarom moet 't nou per app? Het scheelt al zoveel als je gewoon even aanbelt, ze vriendelijk aankijkt en (zonder initieel in allerlei details als rubber-dingen en tegel-dittes en spikes-dattes) vertelt dat je bezig bent de geluidshinder te proberen verminderen, want je vindt het heel vervelend voor haar, en of je (niks "terzijnertijd", gewoon "als we donderdag weer oefenen") even mag komen luisteren om misschien een oorzaak te vinden of tot een betere oplossing te komen. Dan ontstaat er vast vanzelf een gesprekje en kun je meteen vragen beantwoorden of dieper op zaken ingaan als ze meer wil weten. Blijf gewoon vriendelijk, laat je van je beste kant zien. Dat ge-app allemaal... :N

Ik ben vandaag nog bij buurman aan de deur geweest of ik 2 ieniemienie schroefjes in z'n pergola(dinges-iets.... geen idee wat 't precies is :P ) mocht schroeven voor een tijdelijk iets van 3 dagen. Had niet gehoeven, had 'ie nooit geweten / gezien en ik wist dat 'ie het OK zou vinden. Gewoon toch even vragen. Wel zo netjes en je spreekt je buur nog eens.
Thanks voor je input.

Zojuist liep ze naar haar auto terwijl ik met de kinderen weg wilde gaan. Ik heb haar gezegd dat ik bezig ben met oplossingen voor de overlast die ze ervaart. Zij gaf aan dat geen externe partij wilt inschakelen en het liever samen oplost. Ze vind de rottige sfeer niet fijn. Ik beaamde dat wij de spanningen ook niet fijn vinden en dat ik graag de eerstvolgende connect bij haar thuis kom luisteren. Zij gaf aan dat trillingen subjectief zijn, maar dat ze het wel kon waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Die speakers op een stapel rubberen bad eendjes plaatsen helpt iets tegen trillingen via contact, maar je blijft in de kamer lucht verplaatsen en die lucht komt vanzelf een muur tegen die dan ook verplaatst wordt. Niet zo hard dat de muur drie meter verder ligt, maar het trilt wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
Als ik iemand naast me zou hebben wonen die elke week met 15 man een portie gaat zingen met de muziek hard, in de avond waar mensen rust verdienen…dan vind ik dat ongepast. De buurvrouw is niet zuur. Jij zorgt voor overlast. Mooi dat je dat probeert te beperken, maar je doet net of het aan je buurvrouw ligt.

Als de activiteit niet past bij de woonsituatie, zou ik de activiteit elders houden. Rijtjes woonhuis. Geen clubhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:26:
[...]
Zij gaf aan dat trillingen subjectief zijn, maar dat ze het wel kon waarderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjt50757ySqmDJcSkmWafOPkgjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/6O6v8gPaWj6zYk9GMfLlxNZg.gif?f=user_large

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aanzijn
RobIII schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat wordt er dan gezongen, waar is 't onderdeel van? Het aantal keren dat ik met 15 man in een woonkamer heb lopen zingen is... nou ja, niet nul. Het is ook bij ons of bij anderen wel eens gezellig geweest op een feestje. Maar zéker niet wekelijks :P En meestal zijn de buren dan van de partij.

Ik denk dat de bas maar een deel is van 't probleem. 15 man die lopen zingen (of lallen) in een woonkamer verberg je ook niet voor de buren. Daar kunnen geen spikes, rubber matjes of dichte ramen tegenop. En, hoewel 'de inhoud' natuurlijk irrelevant is, het is natuurlijk ook nogal een verschil of je Gregoriaanse kerkmuziek aan 't zingen bent of met Paul Elstak aan 't vieren bent dat je voetbalcluppie gewonnen heeft.
Ik begrijp je nieuwsgierigheid volkomen. We zetten eenmaal per 14 dagen ons huis open voor jongeren tussen de 18 en 30 jaar die willen investeren in hun christelijk geloof. We connecten met elkaar. inspireren elkaar en vervolgens zingen we met elkaar ongeveer 30 minuten. Dit is een van de nummers die we soms zingen. https://www.youtube.com/w...XmIIWVEZMr9qvvdzd&index=2

daarna luisteren we naar een preekje van maximaal 30 minuten. Langere preken delen we op in 2 avonden. Dit is een voorbeeld van zo'n preekje. https://www.youtube.com/w...EZMr9qvvdzd&index=5&t=68s
Op het einde praten we met elkaar over wat je aansprak in de preek en we sluiten af met een gebed. Spontaan, wie er zin heeft om te bidden. We starten de avond om 20:00 en sluiten de avond af om 22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
Xecuter NL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:29:
Als ik iemand naast me zou hebben wonen die elke week met 15 man een portie gaat zingen met de muziek hard, in de avond waar mensen rust verdienen…dan vind ik dat ongepast. De buurvrouw is niet zuur. Jij zorgt voor overlast. Mooi dat je dat probeert te beperken, maar je doet net of het aan je buurvrouw ligt.

Als de activiteit niet past bij de woonsituatie, zou ik de activiteit elders houden. Rijtjes woonhuis. Geen clubhuis.
Thanks voor je ongezouten mening, dat waardeer ik. Wellicht doe ik er zelf te gemakkelijk over, maar 30 minuten samen zingen tussen 20:30 en 21:00 vind ik niet ongepast. Zeker niet in een nieuwbouwwoning uit 2018. Wellicht had ik er anders over gedacht in een jaren 30 woning of uberhaupt in een slecht geisoleerd huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:42
De bas staat hier altijd op 50 procent. Nooit harder, maar ook nooit zachter. :?
De vraag is waarom je 50% bass nodig hebt tijdens het zingen? Kan je niet zingen met de bass een tandje lager? Kleine eerste stap lijkt me? Zeker als je weet dat men er fysiek last van ondervind.
Je zou eens een avond kunnen proberen om de bass toch verder terug te schroeven.

We leven nu eenmaal in een klein land, allemaal hutje op mutje, en dus moeten we rekening houden met elkaar. Ik heb mijn subwoofer ook regelmaat wat harder staan en met de buren afgesproken dat we contact houden met elkaar in het geval van overlast. Beiden buren zijn hier super in. En ik schroef regelmatig mijn subwoofer een tandje terug als ik weet dat de buren thuis zijn (daarentegen ook weer omhoog als ik weet dat de buren NIET thuis zijn })

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aanzijn
DonJunior schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:52:
[...]

De vraag is waarom je 50% bass nodig hebt tijdens het zingen? Kan je niet zingen met de bass een tandje lager? Kleine eerste stap lijkt me? Zeker als je weet dat men er fysiek last van ondervind.
Je zou eens een avond kunnen proberen om de bass toch verder terug te schroeven.

We leven nu eenmaal in een klein land, allemaal hutje op mutje, en dus moeten we rekening houden met elkaar. Ik heb mijn subwoofer ook regelmaat wat harder staan en met de buren afgesproken dat we contact houden met elkaar in het geval van overlast. Beiden buren zijn hier super in. En ik schroef regelmatig mijn subwoofer een tandje terug als ik weet dat de buren thuis zijn (daarentegen ook weer omhoog als ik weet dat de buren NIET thuis zijn })
Ja man, je hebt helemaal gelijk. Ik zelf geniet vanaf mijn studententijd al van mijn QUAD speakers en word daar intens gelukkig van, maar het belang van de ander mag ik ook even wat belangrijker achten..

Zal ik de eerstvolgende connect bij haar luisteren met de bass op 50 procent, of gelijk met de bass op 0 procent? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
50% is een totaal nietszeggende waarde als je niet weet wat 100% is. De ene speaker klinkt anders dan de andere....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:55:
Zal ik de eerstvolgende connect bij haar luisteren met de bass op 50 procent, of gelijk met de bass op 0 procent? O-)
Why not both? Laat een van die bezoekers even de bas terugdraaien tijdens het luisteren, weet je 't meteen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
RobIII schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:56:
[...]

Why not both? Laat een van die bezoekers even de bas terugdraaien tijdens het luisteren, weet je 't meteen.
Eens, wat kan het leven toch simpel zijn. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Whut, met 15 man zingen en dan zo'n mening hebben over de buurvrouw? Elkaar inspireren connecten maar de buurvrouw als lastig ervaren. Geïsoleerd of niet, blijkbaar is het onvoldoende voor de buurvrouw.

Connect ook met je buurvrouw en ontkoppel desnoods de woofer en kijk hoe ze het dan ervaart. Moet er niet aandenken dat de buren dit flikken bij mij wanneer de kids al ruim een uur in bed liggen, ongeacht wat er gezongen wordt

Maar iig wel goed dat je stappen neemt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:16
Misschien bedoelt ze dat ze rillingen krijgt van 15 man die onze lieve heer toezingen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:55
evilution schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Al was het een parenclub, dat doet er niet toe. De mate van geluidshinder, de duur van de activiteit en ook de voorspelbaarheid zijn bepalend.

Waarom zou je je eigen huis niet kunnen gebruiken? TS hoeft echt niet nul geluidstrillingen te veroorzaken.

Volgens mij is TS goed bezig. Aangeven dat je buurvrouw gehoord hebt, paar simpele dingen proberen en de relatie goed houden. Ik zou echter niet teveel meegaan, mits het geluid dus echt beperkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aanzijn
SYQ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:04:
Whut, met 15 man zingen en dan zo'n mening hebben over de buurvrouw? Elkaar inspireren connecten maar de buurvrouw als lastig ervaren. Geïsoleerd of niet, blijkbaar is het onvoldoende voor de buurvrouw.

Connect ook met je buurvrouw en ontkoppel desnoods de woofer en kijk hoe ze het dan ervaart. Moet er niet aandenken dat de buren dit flikken bij mij wanneer de kids al ruim een uur in bed liggen, ongeacht wat er gezongen wordt

Maar iig wel goed dat je stappen neemt
Ik denk persoonlijk dat het de druppel is die de emmer deed overstromen. Ze klaagt over de auto die 5 min op de stoep staat, over de stoelen die over de vloer schuiven, over de houtkachel in de tuin etc etc. Ze woont hier nog maar een half jaartje, daarvoor hebben we 5 jaar nooit klachten gehad. Maar goed, connecten is beter dan vermijden en klagen. Dus we zijn op de goede weg. Thanks voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:36
aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:20:
[...]

hmm, aan wat voor dempingen denk je dan? Zonder dat het handenvol met geld kost?
Zelf heb ik een veel te duur onderstel, maar denk dat je met deze goedkope voetjes wel iets zou moeten kunnen maken. Sommige dempen, anderen veren, maar het voorkomt in ieder geval dat de contacttrillingen niet direct in de grond komen. Hoe ze precies te vestigen zijn weet ik niet, maar hier valt wat goedkoops en goeds mee te maken.

https://www.audiophonics....treatment-c-6341.html?p=3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
@aanzijn Het is voor mij altijd heel eenvoudig. Leven en laten leven. Je kunt haar klachten ook voor waarheid aannemen. Laat het daarna gaan. Je moet ook leven en je dingen kunnen doen. Maar dan heeft zij in ieder geval haar beklag gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je kunt gewoon ook een beetje rekening met elkaar houden. We wonen nou eenmaal best dicht op elkaar in dit landje. Waar je "recht" op hebt hoeft niet altijd ook tot op de rand nageleefd te worden. Maar datzelfde geld ook voor buuf. Het moet van 2 kanten komen. Hou de communicatie open en prober gewoon een compromis te vinden. Heb je meer aan dan een burenruzie. Hakken in het zand in de loopgraven is ook niet prettig wonen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 10-05-2024 12:44 ]

Over mij

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het de druppel is die de emmer deed overstromen. Ze klaagt over de auto die 5 min op de stoep staat, over de stoelen die over de vloer schuiven, over de houtkachel in de tuin etc etc. Ze woont hier nog maar een half jaartje, daarvoor hebben we 5 jaar nooit klachten gehad. Maar goed, connecten is beter dan vermijden en klagen. Dus we zijn op de goede weg. Thanks voor jullie input!
Tja, dat de vorige buren niet kwamen klagen maakt niet dat de klachten van de huidige buren niet legitiem kunnen zijn. En eerlijk gezegd noem je hier best een aantal dingetjes die hinderlijk kunnen zijn en dan is de emmer inderdaad een keer vol.

Misschien kun je voor de volgende bijeenkomst eens een preek over naastenliefde opzoeken om je hiermee te helpen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aanzijn
evilution schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:02:
[...]

Tja, dat de vorige buren niet kwamen klagen maakt niet dat de klachten van de huidige buren niet legitiem kunnen zijn. En eerlijk gezegd noem je hier best een aantal dingetjes die hinderlijk kunnen zijn en dan is de emmer inderdaad een keer vol.

Misschien kun je voor de volgende bijeenkomst eens een preek over naastenliefde opzoeken om je hiermee te helpen.
Ik heb met haar afgesproken dat tijdens de eerstvolgende connect ik even kom luisteren bij haar. Dan kan ik gelijk even experimenteren met het uitzetten van de bass. Naastenliefde, prachtig thema.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik zou tegen die avond op zien elke 2 weken als ik je buurvrouw was. Met jonge kinderen ligt mijn vrouw vaak al op bed zelfs om 20.30. Met 15 man lopen bleren met een flinke bass aan in een rijtjeshuis vind ik niet normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
Het zou mij niet verbazen als randzaken zoals vervoersmiddelen van bezoekers en geluiden bij vertrek ook meespelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
aanzijn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:18:
[...]
Naastenliefde, prachtig thema.
Als je er zelf nog wat van wilt leren zou in jouw geval eerder als thema "hoe vanuit egoïstisch denken naar zelfreflectie komen" kiezen, in plaats van het hypocriete naastenliefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
SCIxX schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:19:
Ik zou tegen die avond op zien elke 2 weken als ik je buurvrouw was. Met jonge kinderen ligt mijn vrouw vaak al op bed zelfs om 20.30. Met 15 man lopen bleren met een flinke bass aan in een rijtjeshuis vind ik niet normaal.
50 procent noem ik niet een flinke bass. Maar de eerstvolgende keer experimeer ik met 0 procent. Onze andere buren hebben 4 kinderen, maar zeggen ons nooit te horen. Wijzelf hebben ook een keer bij de vorige buren een test gedaan met de speakers hoe hard ze konden en pas bij oorverdovend hard, had je er last van. Wij zingen 30 minuten en dan stopt het. Mensen vertrekken zachtjes. Er is geen alcohol in het spel en we houden rekening met elkaar. Maar dan nog, mag je het niet normaal vinden. Deze huizen zijn belachelijk goed. geisoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
Begur schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:35:
[...]

Als je er zelf nog wat van wilt leren zou in jouw geval eerder als thema "hoe vanuit egoïstisch denken naar zelfreflectie komen" kiezen, in plaats van het hypocriete naastenliefde.
Vriendelijk dank voor je suggestie, ik neem hem mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
jadjong schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:14:
Het zou mij niet verbazen als randzaken zoals vervoersmiddelen van bezoekers en geluiden bij vertrek ook meespelen.
Buitenshuis doet iedereen zachtjes. Binnenshuis gaat het alleen om de 30 minuten zang. Verder zijn er geen randzaken die meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanzijn
SCIxX schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:19:
Al zet je 50 man in de woonkamer, vanwege deze belachelijk goed geisoleerde huizen hoor je het niet bij de buren. het gaat om de trillingen van de speakers waar ze last van heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

aanzijn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:40:
[...]

50 procent noem ik niet een flinke bass. Maar de eerstvolgende keer experimeer ik met 0 procent.
50% op een schaal van wat? 50% van dit is nog steeds best wel veel, 50% van dit niet*. Snappie? Het zegt helemaal niks, "50%".

* En in een bibliotheek, of kerk, is dit nog steeds een klereherrie. Het is relatief én subjectief.
aanzijn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:42:
Al zet je 50 man in de woonkamer, vanwege deze belachelijk goed geisoleerde huizen
Sorry, maar dan hou je jezelf voor de gek. 50 man hoor je. Punt. 15 ook. Al helemáál als ze zingen. Al is het nóg zo "belachelijk geïsoleerd".

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 11-05-2024 22:53 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

[...]
Al zet je 50 man in de woonkamer, vanwege deze belachelijk goed geisoleerde huizen hoor je het niet bij de buren.
Sorry. Maar nee. Je zit er hier echt heel ver naast. En misschien is dat wel de kern van het probleem. (Dat bleek al eerder: remco_k in "2 Quad speakers met een NAD versterker = klagende buurvrouw"). Denken dat de buur het echt niet hoort op basis van verkeerde inschattingen, testen of aannames. De buur hoort het wél en waarschijnlijk nog luid en duidelijk ook.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Al zet je 50 man in de woonkamer, vanwege deze belachelijk goed geisoleerde huizen hoor je het niet bij de buren. het gaat om de trillingen van de speakers waar ze last van heeft.
"Belachelijk goed geïsoleerde" (rijtjes)huizen zijn een illusie. Afhankelijk van wat je doet zal je elkaar altijd horen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19

Jag

Er zonder meer vanuit gaan dat het zeer goed hoorbaar is lijkt me tenminste even discutabel als ervan uitgaan dat het niet hoorbaar is bij de buurvrouw. Het is technisch zeker mogelijk een zeer hoge mate van isolatie te bereiken, zie de ht van @ShittyOldMan . Zo goed zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn maar op zich zou ik denken dat @aanzijn de mate van gehorigheid beter kan inschatten dan de tweakers op afstand hier in het topic.

Verder vind ik het opvallen dat als iemand een topic hier opent met betrekking tot geluidsoverlast die door buren ervaren wordt en hoe daarmee om te gaan, dat het een bashfeest wordt met reacties in de trant van je bent een asociaal en het kan echt niet wat je doet enz; iedereen lijkt zn oordeel al klaar te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Jag schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:35:
Er zonder meer vanuit gaan dat het zeer goed hoorbaar is lijkt me tenminste even discutabel als ervan uitgaan dat het niet hoorbaar is bij de buurvrouw. Het is technisch zeker mogelijk een zeer hoge mate van isolatie te bereiken, zie de ht van @ShittyOldMan . Zo goed zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn maar op zich zou ik denken dat @aanzijn de mate van gehorigheid beter kan inschatten dan de tweakers op afstand hier in het topic.

Verder vind ik het opvallen dat als iemand een topic hier opent met betrekking tot geluidsoverlast die door buren ervaren wordt en hoe daarmee om te gaan, dat het een bashfeest wordt met reacties in de trant van je bent een asociaal en het kan echt niet wat je doet enz; iedereen lijkt zn oordeel al klaar te hebben.
Oneens met je laatste alinea. TS wordt gewezen op het feit dat er een mogelijkheid is dat zijn buurvrouw geen zeur is maar dat hij daadwerkelijk overlast veroorzaakt. Dus niemand heeft zijn oordeel klaar, maar belicht de situatie vanuit een ander perspectief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Hier heeft het er echter nogal schijn van dat we eerst maar even moeten begrijpen dat de buurvrouw wat makkelijk getriggerd wordt. Om vervolgens te moeten gaan doen alsof je een koor van 15 man/vrouw niet zou horen?

Beiden spelen hier natuurlijk.

Voor dat soort groepen kijk je normaal naar een oefenruimte, niet naar een woonkamer in een rijtjeshuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik ben wel eens benieuwd naar hoe 't gegaan is @aanzijn ?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucon

*broem*

Je kijkt nu naar die installatie, maar is het niet mogelijk dat juist de zang voor de overlast zorgt? Dan kun je met spikes in de weer tot je een ons weegt maar dan schiet dat ook niet veel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:02
@aanzijn Ben benieuwd naar de afloop!

Sowieso schrijf je zo!

Pagina: 1