Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:30
Ik overweeg de aanschaf van een Hisense 65UXKQ.

Dit model is al een jaar op de markt. Bij de introductie was dit toestel (m.i. veel te) duur.
Ondertussen zakken de prijzen wat en lijkt het interessant om dit toestel aan te schaffen.
Heeft iemand hem staan? Wat zijn de ervaringen?

Reviews zijn schaars, vaak wordt de 85" getest. Echter, beide toestellen zijn niet te vergelijken omdat (zover ik begrepen heb) de één een VA en de ander een IPS scherm heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik vind hem nog steeds erg duur.

Ik doe de gok dat er niet veel praktijkervaringen gaan binnenkomen, simpelweg omdat het apparaat niet veel verkocht wordt. Ik zie ook geen enkele recensie bij het apparaat staan in de pricewatch.

Wat hebben we hier? De Chinese merken laten de afgelopen tijd zien dat ze hun rol als budgetmerk willen verlaten en toptelevisies willen produceren. OLED hebben ze niet, maar de paneelfabrikanten zijn Chinees, dus op LCD-gebied kunnen ze veel. Deze televisie is een voorbeeld van een Chinese top-LCD.

Waar ze tot nog toe met prijsstelling een onderschikte positie innamen, een Hisense was vaak goedkoper dan een LG of Samsung, gaan ze hier de andere kant op: Hisense vraagt er een prijs voor alsof ze Sony zijn. Voor de ruwe specificaties van de televisie lijkt dat verdedigbaar, maar is Hisense een Sony? Kan Vidaa als besturingssysteem op tegen Android? Heeft Hisense alle ervaring in beeldverwerking die Sony heeft? Hier zit dan ook het pijnpunt.

Voor aanzienlijk minder geld koop je een LG C3 of als het LCD moet zijn, een Samsung QN95C. Daar zit de echte concurrentie, merken die zich hoger positioneren zijn vaak op een aantal punten wel beter, maar all-round een betere televisie neer zetten dan de televisies die in grote volumes verkocht worden, is nog niet zo simpel. En alhoewel ik dus geen ervaring met deze Hisense heb, durf ik de gok wel aan dat allround bekeken, het erg moeilijk wordt om de strijd van de Koreanen te winnen.

Ik denk dat algemeen gezien er dan ook moeilijk een zaak voor deze televisie te maken valt. Je moet gedetailleerde eigenschappen van deze televisie interessant vinden om de koop ervan te kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
In Duitsland is deze nu op te halen voor €1399,--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:37
Wat is de redenen waarom je specifiek dit model overweegt?

Met de gelinkte Hisense krijg je veel hardware voor het geld, echter zegt hardware c.q. hoeveelheid zones niet alles en is de aansturing hiervan veel belangrijker.

De Sony 65X95L is momenteel te koop voor rond de 1800 euro en is imo een veel betere en logischere keuze. Biedt o.a. een betere bouwkwaliteit, processing en een nauwkeurigere weergave dat veel dichterbij reference ligt.

Ik zou zelfs -ondanks bepaalde beperkingen- de Samsung QN9xC boven de Hisense verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
De Samsung en de Sony vind ik ook interessante toestellen. Ook de 95C is nog niet van mijn lijstje verdwenen.

Ik kan alleen wel de 65"van de QN95C vinden, maar niet de 55". 55"en 65" is mij dus om het even. De oen-connectbox oplossing van Samsung vind ik heel charmant.

Ik heb de laatste jaren Oled toestellen gehad, waarvan er 1 lelijk is ingebrand. Dat was een Philips 55Oled803.
Nu heb ik in de slaapkamer nog een 55oled935 staan. Daar valt het inbranden nog mee. Vandaar dat ik nu ook naar Mini Led kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:01
poes schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:00:
De Samsung en de Sony vind ik ook interessante toestellen. Ook de 95C is nog niet van mijn lijstje verdwenen.

Ik kan alleen wel de 65"van de QN95C vinden, maar niet de 55". 55"en 65" is mij dus om het even. De oen-connectbox oplossing van Samsung vind ik heel charmant.

Ik heb de laatste jaren Oled toestellen gehad, waarvan er 1 lelijk is ingebrand. Dat was een Philips 55Oled803.
Nu heb ik in de slaapkamer nog een 55oled935 staan. Daar valt het inbranden nog mee. Vandaar dat ik nu ook naar Mini Led kijk.
Puur uit interesse, ik heb ook de Philips 55OLED803 nu al ruim 5 jaar, maar geen enkele vorm van inbranding te herkennen. Hoe is dat gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ondertiteling. In mijn familie is iemand slechthorend, dus ondertiteling staat altijd aan. Bij de 935 is de bescherming wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@poes Dit topic is vooral aankoopadvies. Dat doen we in BGK dus je topic is bij deze daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:52
https://www.smitsarnhem.nl/xr65x95l

Deze was afgelopen week 1599.
Misschien kun je hem als nog voor 1599 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Het is toch de Hisense geworden voor €1399,-- bij Euronics in Duitsland. De prijs heeft toch de doorslag gegeven en ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laat maar weten hoe hij bevalt, van dit soort Chinese luxe televisies hebben we maar weinig praktijkkennis. Ik denk in ieder geval dat het technisch gezien een toptelevisie is, maar een goed product gaat vaak om meer dan alleen goede hardware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 17:01
poes schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:23:
Het is toch de Hisense geworden voor €1399,-- bij Euronics in Duitsland. De prijs heeft toch de doorslag gegeven en ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar dit toestel.
Enige korte review? Kan nu gekocht worden voor 1199€ bij bol.com (Select) zie ik.
EDIT: Ondertussen plots €999 met Select

[ Voor 5% gewijzigd door Cookiezzz op 04-11-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 20:09

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@poes Ook hier iemand die zeer nieuwsgierig is naar je ervaringen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poes
IN het kort, in de slaapkamer staat een Philips 55OLED935 en in de woonkamer de Hisense. Die laatste wil ik nog laten kalibreren, omdat ik denk dat er behoorlijk wat potentie in dat apparaat zit. Voor nu, de Philips heeft een scherper beeld met minder glans. De Hisense is kleurrijk en snel. Bij beiden is zwart echt zwart. Oled is echt zwart, maar de Hisense is ook echt zwart. Vidaa en Android TV ontlopen elkaar niet zo heel veel. Irritant aan Vidaa is dat je niet gebruikte snelkoppelingen niet kunt weggooien. Ik gebruik NLZiet, PrimeTV, Plex en Youtube. Ik heb dus heel veel vervuiling in beeld. Veel Google diensten heb ik op de Philips uitgeschakeld. Google is veel te nieuwsgierig, hoewel ik niet het idee heb dat je privacy bij Hisense wel geborgd is ;-) !

Ondanks de vele luidsprekers in de Hisense, de Philips klinkt ook blikkerig, maar minder dan de Hisense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:10
Heb hem ook nu een paar dagen draaien nadat mij Panasonic OLED dood ging. Komend van oled: het valt me reuze mee. De kalibratie is out-of-the-box vrij slecht, maar qua beeld is het helder (beter dan mijn 6 jaar oude oled) en zwart is zwart genoeg voor thuis. Vidaa (het smart-os) is behoorlijk slecht (geen sideloading en de app-store is oost-duits... geen Kodi, geen jellyfin). De ingebouwde browser heeft het nivea van Netscape Navigator 3.x..., maar een chromecast maakt een hoop goed.
Voor 999 bij Bol is het denk ik een aardige koop geweest. Maar gezien de prijzen van oled ook gedaald zijn is meer betalen niet de moeite waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinXter 02
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:35
Hoi iedereen

Ik twijfel ook enorm aan de aankoop van de Hisense 65UXKQ...
Die is nu bij bol te koop voor 999 euro.
Maar er is zo weinig info te vinden over dit model...
Het contrast lijkt toch wel aan de lage kant met 2500:1,
er zijn andere hisense tv's die goedkoper zijn en 5000:1 contrast bieden.
Als ik me niet vergis heeft deze Hisense 65UXKQ een IPS paneel en de andere tv's VA.
VA zou blijkbaar enorm veel betere zwartwaarden hebben?
Is dit correct? De UXKQ heeft dan weer erg veel dimming zones van 1500.
Geraak er niet uit....

Hoor heel graag jullie advies!

Ik kijk vooral films en geluid via soundbar.

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poes
Voor dat geld gewoon halen. Ik heb er een Sennheiser Ambeo Max Soundbar bijgekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenkemp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 19:56
Ik zag de 65 inch versie gister in de mediamarkt, met sterke korting (1300 euro). Ik heb momenteel zelf een 42 inch LG C2 Oled, die qua helderheid het absoluut aflegt tegen deze Hisense. Ik durf wel te stellen dat je alleen vanwege de helderheid deze TV zou moeten kiezen boven een goedkopere OLED, zeker nu hij voor 999/1100 euro te koop is bij diverse adressen. Het besturingssysteem moet je het niet om doen, en ook de afwerking en de randen zijn niet je van het, maar de zwartwaarden verbaasden mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinXter 02
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:35
Hallo,
Heb de knoop doorgehakt en de tv gekocht op bol. Het valt me op dat het geluid blikkerig klinkt, alsof de tv meetrilt... zelfs op laag volume klinkt het niet bepaald fantastisch. Delen jullie die ervaring?
Aanpassingen in de eq geven geen beterschap. Ik denk zoeizo aan een soundbar maar toch... ben benieuwd of de hisense u8 voor de zelfde prijs dan geen betere optie is in 2025...
Pagina: 1