Beste medetweakers,
Ik ben aan het orienteren op een full electric warmtepomp. Ik zou graag willen bekijken mijn top 3 aan warmte pomp in lijn is met wat jullie denken / adviseren.
Primaire doel was om 27m2 bij te bouwen boven op de huidige 98m2 dus totaal 125m2.
Dit is nu uitgelopen tot een grootschalig verduurzaamheid project. Deze week zijn ze begonnen met de sloop van het huis, alleen de buitenmuren, skelet en dak zijn overgebleven.
Ik krijg een nieuw vloer (VBI) en aan de binnenkant worden er isolatiemuren van 14cm geplaatst, wat resulteerd in een RC4,5 en plafond + dak een RC6, HR+++ glas, etc.
Beneden zal verwarmd en gekoeld worden dmv vloerverwarming, boven in de 3 slaapkamers inverters/airco's en in de badkamer een elektrische vloerverwarming.
Gaat om gezin van 4 personen.
Historisch gasverbruik: 1550 m³/jaar
- 462 liter nodig? (Meter is in 2022 vervangen, hiervoor was het gemiddelde 380 liter per dag,500 liter in 2022 per dag, 462 liter in 203). Vanwege medische redenen wordt het bad regelmatig gebruikt incombinatie met 2 kids.
- DWTW aanwezig: Nog niet
domotica-integratie(Home Assistant), DIY/tweakersvriendelijk, zuinig, miieuvriendelijk, stil, design, goedkoop, verkrijgbaarheid
Zowel koelen als verwarmen
Het idee is om met de zonnepanelen en HA logica te gebruikem om de warmtepomp tijdens zonuren/goedkoperen prijs in de winter warmer te stoken zodat rond 19:00 gebruik gemaakt kan worden van het bad/douche.
Ik heb een aantal offertes gekregen welke ik met jullie wil delen:
EnergySave
WeHeat
Viesmann
Technische gegevens:
/f/image/7lfOAL1WMmgeK3EtQifec9qs.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat hier om de AWOT-M-E-AC
/f/image/OfCnhjkK9IGRBjJ7DF3msya1.png?f=fotoalbum_large)
Graag jullie advies
Ik ben aan het orienteren op een full electric warmtepomp. Ik zou graag willen bekijken mijn top 3 aan warmte pomp in lijn is met wat jullie denken / adviseren.
Primaire doel was om 27m2 bij te bouwen boven op de huidige 98m2 dus totaal 125m2.
Dit is nu uitgelopen tot een grootschalig verduurzaamheid project. Deze week zijn ze begonnen met de sloop van het huis, alleen de buitenmuren, skelet en dak zijn overgebleven.
Ik krijg een nieuw vloer (VBI) en aan de binnenkant worden er isolatiemuren van 14cm geplaatst, wat resulteerd in een RC4,5 en plafond + dak een RC6, HR+++ glas, etc.
Beneden zal verwarmd en gekoeld worden dmv vloerverwarming, boven in de 3 slaapkamers inverters/airco's en in de badkamer een elektrische vloerverwarming.
Gaat om gezin van 4 personen.
Historisch gasverbruik: 1550 m³/jaar
Afgiftesysteem:
- 125 m² vloerverwarming, 8 groepen.SWW:
- Bijkeuken is genoeg plek voor een technische ruimte- 462 liter nodig? (Meter is in 2022 vervangen, hiervoor was het gemiddelde 380 liter per dag,500 liter in 2022 per dag, 462 liter in 203). Vanwege medische redenen wordt het bad regelmatig gebruikt incombinatie met 2 kids.
- DWTW aanwezig: Nog niet
Warmtepompvoorkeur:
L/W, prioriteit:domotica-integratie(Home Assistant), DIY/tweakersvriendelijk, zuinig, miieuvriendelijk, stil, design, goedkoop, verkrijgbaarheid
Zowel koelen als verwarmen
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedHet idee is om met de zonnepanelen en HA logica te gebruikem om de warmtepomp tijdens zonuren/goedkoperen prijs in de winter warmer te stoken zodat rond 19:00 gebruik gemaakt kan worden van het bad/douche.
Ik heb een aantal offertes gekregen welke ik met jullie wil delen:
- EnergySave AWST6-M-R32-V8 (6 kW), 600 liter Multifunctional tank, 100 liter buffervat, ESH verwarmingselement van 2 kW in combinatie met een Honeywell Evo home thermostaat.
- Weheat all electric Sparrow (6 kW), 300 liter boilervat, 100 liter buffervat.
- Viessmann Vitocal 222-A, type AWOT-M-E-AC 221.A06 (5,7 kW), 220 liter boiler, Thermostaat Vitotrol 200-A, OPTO2 interface.
- EnergySave: 14.000
- WeHeat: exacte prijs nog te ontvangen
- Viesmann: 16.000
EnergySave
WeHeat
Viesmann
Technische gegevens:
/f/image/7lfOAL1WMmgeK3EtQifec9qs.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat hier om de AWOT-M-E-AC
/f/image/OfCnhjkK9IGRBjJ7DF3msya1.png?f=fotoalbum_large)
Graag jullie advies
[ Voor 24% gewijzigd door wpm op 15-05-2024 12:07 ]