GPU(?) lijkt te crashen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianDJ1994
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-05-2024
Hallo tweakers,

Sinds 1,5 maand heb ik problemen met mijn PC.
Bij het spelen van games en heel af toe op het bureaublad lijkt mijn GPU te crashen en schieten beide schermen en geven ze "no signal" . Mijn PC blijft op dat moment aan staan en alles lijkt in de achtergrond te blijven draaien. Ik hoor gewoon geluid en dergelijke. Dan moet ik mijn PC een harde reset geven om hem weer te laten werken. Het lijkt erop dat het probleem zich heel sporadisch voor doet, soms kan ik uren gamen en soms valt die al na 5 minuten na het booten van een game uit. Ik heb de kaart al opgestuurd naar Alternate en die hebben hem door de leverancier laten testen en die hebben geen issues bevonden. Wel gaven ze aan dat de I/O shield lichtjes verbogen was, dit omdat de kaart veel weegt. Overigens zit die wel gemonteerd aan een meegeleverde support bracket, die gemonteerd is aan mijn moederboord. Tijdens het nakijken van mijn videokaart door Alternate heb ik tijdelijk een 4060 geleend en die heeft 3,5 week zonder enkel probleem gewerkt in mijn computer.

PC details;
Intel I7 13700K
Z790 TOMAHAWK WIFI
Gigabyte NVIDIA GeForce RTX 4080
G.Skill DDR5-6000 - 3000MHZ 2x 16 GB

Zelf heb ik de volgende dingen geprobeerd;

Schone driver installatie (Oude verwijdered met DDU)
Complete Windows 10 herinstallatie.
Een extra support bracket gekocht voor de videokaart (Hierna heeft de de videokaart 1,5 week gewerkt zonder issues)
Computer tijdelijk horizontaal op de grond gelegd ivm met het verzakken van de videokaart.
PCI slot schoongemaakt met compressed air

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:33
Reboot de pc ook spontaan?

Welke voeding heb je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianDJ1994
corporalnl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:32:
Reboot de pc ook spontaan?

Welke voeding heb je exact?
Ik heb deze voeding - be quiet! Pure Power 12 M 850W
En de pc doet geen random reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:42
Zou eens kritisch kijken naar de bevestiging.

Heb je de setup horizontaal getest terwijl die support brackets bevestigd waren? Anders eens zonder de brackets proberen en dan horizontaal testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:20
Ik heb dit ook eens gehad, het bleek dat de voedingsconnector op de grafische kaart niet goed zat: van de twee 4-pins stekkers maakte er maar één goed contact. Blijkbaar was dat genoeg voor Windows maar niet voor tijdens een game. De PC bleef aan, het beeld ging op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianDJ1994
Ptiel schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:37:
Zou eens kritisch kijken naar de bevestiging.

Heb je de setup horizontaal getest terwijl die support brackets bevestigd waren? Anders eens zonder de brackets proberen en dan horizontaal testen.
Ik heb dit getest met de bracket bevestigd inderdaad. En helaas loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Wel had ik het idee dat het probleem minder consistent voorkomt op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianDJ1994
euchromatic schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:02:
Ik heb dit ook eens gehad, het bleek dat de voedingsconnector op de grafische kaart niet goed zat: van de twee 4-pins stekkers maakte er maar één goed contact. Blijkbaar was dat genoeg voor Windows maar niet voor tijdens een game. De PC bleef aan, het beeld ging op zwart.
Ik heb alles dubbel gechecked en alles lijkt gewoon goed vast te zitten. Overigens heeft mijn pc gewoon een jaar lang zonder problemen gewerkt. En heb ik verder geen gekke dingen ermee gedaan of uberhaupt de case open gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zet je ram speed eens wat omlaag, of xmp uit ofzo, of anders een voor een de repen testen

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1