Netflix in combinatie met interactieve tv ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 14:50
Mijn vraag
...vandaag heb ik een interactieve tv ontvanger van Delta ontvangen. De netwerkkabel moest ik hierin steken. Via dit kastje kan ik echter geen Netflix kijken en ook niet via de tv want deze heeft nu geen netwerkkabel. Hoe kan ik nu toch bekabeld naar Netflix kijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..

Beste antwoord (via olemla op 09-05-2024 16:38)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
De Lan poorten van een router vormen samen een switch dus als je die alleen gebruikt kan dat ook, wel even de wifi van dat ding uitzetten als hij het heeft, dat geeft alleen maar verbruik en storing

Maar het is veel verstandiger een goedkope switch te kopen, dat scheelt ook enorm in elektriciteit verbruik en kost bijna niets.
Koop zo iets:
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
Dus je hebt een internet-switch nodig .. vind je echt overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
Dank voor je reactie. Heb nog wel een router liggen, kan dat ook? En is er geen verlies in kwaliteit met zo'n extra kastje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

olemla schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:53:
Dank voor je reactie. Heb nog wel een router liggen, kan dat ook? En is er geen verlies in kwaliteit met zo'n extra kastje?
Zolang je het router deel uitzet wel (dus geen dhcp e.d. en geen wifi mocht hij dat hebben), anders voor een tientje naar de AC-tion en een simpele switch halen.

En nee je verliest geen kwaliteit, een TV signaal trekt een gigabit switch niet dicht.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
olemla schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:53:
Ja, een router kan werken maar niet ideaal .. lang technisch verhaal ... koop een switch
Nee, een switch heeft geen kwaliteitverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik weet niet of bij Delta IGMP-snooping noodzakelijk is, maar voor het geval van wel is de TP-Link TL-SG105E een veilige keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 08-05-2024 22:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
De Lan poorten van een router vormen samen een switch dus als je die alleen gebruikt kan dat ook, wel even de wifi van dat ding uitzetten als hij het heeft, dat geeft alleen maar verbruik en storing

Maar het is veel verstandiger een goedkope switch te kopen, dat scheelt ook enorm in elektriciteit verbruik en kost bijna niets.
Koop zo iets:

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Ben(V) schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:14:

Koop zo iets:
Die ondersteunt geen snooping, een oude router waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
Dank allemaal voor de reacties. Ik wilde vanmiddag even gaan kijken bij de Action. Maar zonder snooping werkt het toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja hoor, zonder snooping werkt het juist beter dan met een slechte snooping.

En als het niet naar tevredenheid werkt breng je hem gewoon terug, dat is het voordeel van een winkel in de buurt.

[ Voor 43% gewijzigd door Ben(V) op 09-05-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

olemla schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:50:
Dank allemaal voor de reacties. Ik wilde vanmiddag even gaan kijken bij de Action. Maar zonder snooping werkt het toch ook wel?
Het werkt waarschijnlijk wel, maar tegen lagere prestaties dan als de swtich IGMP snooping netjes ondersteunt. Of je het gaat merken is een tweede, maar gezien je zo bezorgd bent over "kwaliteitsverlies" zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olemla
Heb vanmiddag de top-link LS1005G gekocht en aangesloten. Het lijkt allemaal te werken. Bedankt allen voor jullie hulp!
Pagina: 1