Advies/mening Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Marcel14
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-05-2024
Goedemiddag,

Ik wil graag een game-pc bouwen voor mijn neefje als hij dalijk geslaagd is. Ik heb in het verleden vele pc's zelf gebouwd, maar dit waren meer kantoor pc's :) Van gaming heb ik niet heel veel verstand. Zou graag jullie commentaar en opmerkingen horen over de 2 configs die ik heb samengesteld. Mijn neefje wordt 17 en speelt vooral spellen als GTA5 / BeamNG / WarTunder.

Config 1:
AMD Ryzen 7 7800 X3D
Gigabyte B650 Aorus Elite AX ICE
1x 32GB Kingston FURY RGB AMD EXPO
NZXT Kraken Elite 240 RGB
Lexar NM790 2TB SSD
NZXT H7 Elite (2023) All White
Gigabyte Geforce RTX 4070 Super AERO 12G
MSI MAG A850GL 850 Watt

Config 2:

AMD Ryzen 7 7800 X3D
Gigabyte B650 Aorus Elite AX ICE
2x 32GB Kingston FURY RGB AMD EXPO
NZXT Kraken Elite 240 RGB
Lexar NM790 4TB SSD
NZXT H7 Elite (2023) All White
MSI GeForce RTX 4070 Ti Super 16G White
Corsair RM850x 850 Watt 80Plus Gold

Ben erg benieuwd of ik in de goeie richting zit :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso wil je dual channel geheugen pakken. Dus de eerste config met maar 1 module zou voor mij daarom afvallen. Verder zit er nou niet heel veel verschil in de setups als ik het zo zie, anders dan dat de 2e net iets sneller en iets meer is.

• Marcel14
Dank voor je reactie, 2e setup is wat krachtiger dacht ik, gelet op de GPU en het geheugen. Ook de de opslag 2x zo groot. Daar liggen ook een beetje mijn vragen......ik wil dat hij er een paar jaar mee kan doen. Is 64GB noodzakelijk of is het overkill? is 2 TB voldoende, of loop je daarmee snel vast? Merk je wezelijk verschil tussen de 4070 Super en de 4070TI Super?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of 2TB zat is ligt eraan wat je doet natuurlijk. Download je alles wat los en vast zit, dan kom je snel tekort. Maar op 2TB kun je 10 grote games kwijt, daar kun je ook een heel eind vooruit.

De 4070Ti is leuker dan de 4070, groot deel hangt af van je budget natuurlijk. 32 vs 64GB hangt ook af van wat je wilt doen. 32GB is voor nu al heel lekker, maar gezien de prijzen zou ik op zo'n config zelf gelijk voor 64 gaan, zit je gelijk goed.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

• Marcel14
Goedemiddag,

Wat nieuws, het moet een ALL White computer worden........Mag ergens rond de EUR 2500,-- kosten, denk dat hier wel iets leuks voor te krijgen is toch? Het is echt belangrijk dat het een goede kwaliteit is, ik woon 150 km bij hem vandaan, software kan ik op afstand oplossen, rest moet ik voor op en neer. Puber Proof dus!

- AMD Ryzen 7 7800 X3D
- NZXT N7 B650E
- Kingston Fury 32 GB RGB (genoeg? of moet dit 64 GB worden?)
- NZXT Kraken Elite 280 RGB
- Lexar NM790 2 TB SSD (Genoeg? of moet dit 4TB worden?)
- Asus TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB (Gigabyte of MSI beter?)
- Corsair RM850 Watt 80 Plus Gold

Games draaien op 1440 over het algemeen. Randapparatuur is verder aanwezig.
Las ergens dat ASUS tegenwoordig niet meer helemaal de kwaliteit is die het ooit was op gebied van MB, geldt dit ook voor de GPU?

Ook ben ik benieuwd hoe je het beste in een game PC de RGB aan kan sturen / synchroniseren? Kan dit met bovenstaande config of zie ik iets over het hoofd? (Hier heb ik dus totaal geen ervaring mee :) )

Dank jullie voor het meedenken!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-11 16:09
Zou je Handleiding Pricewatch ook nog kunnen volgen om zo'n mooi lijstje te maken?

De kraken elite is niet nodig om deze CPU koel te houden en een uitvoering: Thermalright Phantom Spirit 120 SE koelt net zo goed.

Voeding en moederbord vraag ik me voornamelijk af welke specifieke je gekozen hebt
Pagina: 1