Toon posts:

Hulp nodig bij nieuwe Gaming Pc (max. €3000)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een jaar gegamed op een budget pc en wil nu naar iets serieuzers overstappen. Kunnen jullie alsjeblieft controleren of alles klopt? Ik heb veel informatie van andere bronnen gehaald, dus ik mis wat echte expertise, maar ik heb mijn best gedaan. Alle feedback is welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen, met af en toe wat standaard thuiswerk. Ik wil ook overschakelen naar een twee-scherm setup, waarvan één grotere curved en één normale. Ik weet niet zeker of dit van belang is?

Wat mag het systeem gaan kosten?

Maximaal 3000 euro voor alleen de pc, omdat ik ook nog randapparatuur zoals nieuwe schermen en speakers moet aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, vorige pc is reeds verkocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor de komende paar jaar geen problemen hebben met framerates in games, vooral FPS/Battle Royale games zoals Escape from Tarkov, maar ook games zoals Cyberpunk, The Witcher, WoW en Star Citizen. Ik kijk ook uit naar games zoals Ashes of Creation, dus ik wil graag klaar zijn voor toekomstige MMO's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer een NVIDIA grafische kaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is belangrijk. En geen regenboog aan RGB’s.
Ik ben bezorgd over de geluidsproductie van de meegeleverde fans, videokaart en processorkoeler. Zijn er andere opties die minder geluid produceren? Mijn kamer kan in de zomer ook erg warm worden, dus moet ik daar rekening mee houden? Is een waterkoeler dan handiger?

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zie hierboven. Moet ik nog aanpassingen maken aan mijn specificaties als mijn kamer heel warm wordt in de zomer? En zijn er manieren om minder geluid te produceren? Passen alle componenten goed bij elkaar?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 351,99€ 351,99
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X€ 1.149,90€ 1.149,90
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid€ 179,-€ 179,-
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 55,90€ 55,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64€ 229,90€ 229,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-850 ATX 3.0 Zwart€ 136,99€ 136,99
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.402,58

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
1440p is de enige wens die ik vergat te benoemen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:54
De lijst lijkt veel op de BestBuyGuide voor desktops voor 4K resolutie.
Qua geluid, gaat je videokaart waarschijnlijk de meeste herrie maken.
Maar de Asus TUF is dan weer best een stille kaart.
Let op, dat je niet de OC BIOS of Gaming BIOS selecteert, want die zijn nauwelijks sneller, maar maken wel een stuk meer herrie.
Je kan met MSI Afterburner je videokaart nog wat undervolten.
Dan wordt ie zuiniger en koeler en lever je nauwelijks prestaties in.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb wel het een en ander afgekeken, originaliteit is ver te zoeken haha.
Maar bedankt voor de tips!
Zijn er nog onderdelen die voor een (klein bedrag) bijleggen beter kunnen of is het goed zo?