Opsplitsen begin en einddatum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensVanB
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-05-2024
Mijn vraag:

ik heb een tabel waarbij ik de beschikbaarheden zie van de studenten.
kolom A is de begin datum, kolom B is de eind datum, komom C is de shift waarin ze werken en kolom D de naam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zETaHymvtS05IxVbIYG9uKyfK_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fjc4NIiGhB6BPlWDaN26G0lE.png?f=user_large
(deze data kan ik als een rapportering trekken uit ons systeem)

hiermee maak ik een draaitabel waarbij ik kan filteren per dag en ik zie hier ook waanneer ze kunnen werken.

ik maak de planning op voor de magazijnen.
als ik een student inplan kleur ik de beschikbaarheid groen in de draaitabel.

nu doordat de datums op foto 1 gegroepeerd staan met een begin en einddatum en ik kleur een beschikbaarheid in de draaitabel groen. als ik daarna filter wordt automatisch de hele groep groen gekleurd.

bv. persoon1 kan werken vanaf 1/5/2024-3/5/2024 en ik plan de persoon in op 2/5/2024. dan kleur ik de beschikbaarheid groen in de draaitabel op 2/5/2024.

nu als ik filter en daarna de filter terug uit zet wordt automatisch de cellen groen gekleurd vanaf 1/5/2024-3/5/2024

is er een manier dat ik iets kan aanpassen aan de draaitabel waardoor deze niet meer alle cellen in een groep kleurd.
of dat ik de data die in foto 1 staat kan opsplitsen waardoor er geen begin en eind datum meer is maar alle data onder elkaar komt te staan per dag.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 22% gewijzigd door JensVanB op 10-05-2024 06:44 ]

Beste antwoord (via JensVanB op 10-05-2024 06:45)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@JensVanB welkom :) Haal inderdaad ajb de echte namen weg uit de screenshots. Privacy, etc.

Met de hand kleuren zetten is denk ik niet de juiste weg. En een draaitabel is expliciet dynamisch, daar wil je niets in aanpassen: aanpassen doe je in de brondata. Beter om bijvoorbeeld een veld toe te voegen in screenshot 1?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 21:53
Misschien even de echte namen weghalen uit je tweede en derde plaatje?

Een draaitabel is niet om in te bewerken. Dan kan je beter naast je lijst met namen kolommen maken met alle datums en daar in een x zetten als iemand ingepland is. Dat kan je dan weer in een draaitabel tonen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@JensVanB welkom :) Haal inderdaad ajb de echte namen weg uit de screenshots. Privacy, etc.

Met de hand kleuren zetten is denk ik niet de juiste weg. En een draaitabel is expliciet dynamisch, daar wil je niets in aanpassen: aanpassen doe je in de brondata. Beter om bijvoorbeeld een veld toe te voegen in screenshot 1?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)