Promise Raid valt tegen :( Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Promise Fasttrack. Het hele zaakje werkt onder Windows 2000. er zitten 2 41Gb IBM 60GXP's in (7200rpm). Nu is met bijvoorbeeld de Sandra benchmark de score maar 26000. heb de blocks op de controller op 256 gezet. Is het zo dat Sisoft Sandra met kleine bestandjes werkt waardoor de performance 'lager' uitvalt?

Ik doe weinig met grote bestanden op dit moment.
Onder Windows ME is de score hetzelfde. Heb geen HDtach gedraaid. Sommigen halen in dezelfde situatie maar met minder processorkracht rond de 35-40000! Welke instelling van blocks hebben deze figuren? Ik heb natuurlijk de laatste bios en drivers. Ook de nieuwste VIA's. Het draait op een K7T Turbo, en een TB op 1400... Met andere woorden: Welke instellingen voor hogere performance (in cijfertjes)
De snelheid t.o.v. de oude situatie (geen raid) is duidelijk merkbaar.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 13:35
Sisoft gebruikt volgens mij een bestandje van 500 mb ofzo, dus zo klein is dat niet.

DMA staat wel aan?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op zondag 09 september 2001 23:50 schreef MagicTempest het volgende:
...

DMA staat wel aan?
DMA staat toch al automatisch aan als je een ATA/RAID-kaartje gebruikt..

Verder geen oplossing....

-

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je ATA66/100 kabeltjes? Zitten de schijfjes met eenzelfde kabel of ieder met een eigen kabel aan de controller vast?

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik gebruik ATA 66/100 kabels en elke HD zit apart op de controller Er zit dus alleen 1 HD op 1 controller. Verder niks eraan.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik kan in de devicemanager bij de promise Raid disk (bij diskdrives) de write cache niet inschakelen (is grijs) bij de normale IDE HD die op de normale controller hangt heeft de optie wel. Schijven staan ingesteld op maximum performance. UDMA5 zonder accoustic management

Sempron 3800+ 8k9a7i

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke BIOS/driver versies gebruik je? (voor de Promise uiteraard..)
Al verschillende versies geprobeerd?

Verwijderd

Ja dat is inderdaad niet zo hoog, ik heb ook een Fasttrak (100) en 2x 45 gig IBM75GXP en daar haal ik 37000 mee in sandra

Hier is de info, misshien dat je dan kunt zien waar het tegenzit. Ik heb 'use windows cache' uit staan. En test dit op een 4 gig partitie in het begin van de schijf.

Buffered read: 104 MB/s
Sequential read: 59 MB/s
Random read: 6MB/s
Buffered write: 42 MB/s
Sequential write: 40 MB/s
Random write: 10 MB/s
Average access time: 9 ms

Ik hoop dat je kunt zien wat er nu achterblijft, dat zou misschien de oorzaak aan kunnen geven.

Succes !

edit
Oh ja dat write caching vinkje staat uit om dat het een SCSI kaart is (denkt windows tenminste). Dus dat hoort zo, is bij mij ook zo.
/edit

Verwijderd

blocksize op 4 tot 8 niet 256

Verwijderd

Wat betreft die blocksize, ik gebruik 64KB en ik heb alles van 4 tot 1024 getest. Het komt kort op deze conclusie neer kleine blocksize ik betere transferrate met kleine bestanden maar veel hogere cpubelasting en bij grote bestanden daalt de transferrate aanzienlijk. Bij een grote blocksize haal je beter resultaten met grotere bestanden. Het beste van ik heb kunnen vinden was 64.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Hmm, okee, ik zet 'm maar weer terug op 64. Heb gister trouwens getest, en ik kreeg opeens een resultaat van 34000. Vreemd toch? Ik kan trouwens de 'Write cache enabled' niet aanvinken. hoort dat zo?

Tnx

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Okee! Ik ben er achter.
Sandra geeft hogere scores met een kleinere blocksize. Heb hem nu op 64 gezet en de score is 47000
Ik vertrouw niet al te veel op sandra meer. De benchmark is niet erg diepgaand denk ik.

Maakt niet uit.

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Heuj.. beetje late reactie misschien, maar ik zit met hetzelfde 'probleem'; lage scores in sandra.

Die blocksize, hoe is die te veranderen? Kan dat ook zonder dat je al je data kwijtraakt.. nee zeker..

Ik heb wel een lage score maar volgens mij is ie bepaald niet traag, want HD Tach geeft wel gewoon een hoge score, duzz..

Maar goed, is die blocksize dus makkelijk aan te passen?

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Nou, ik ben eruit...
Sandra is niet efficient... totaal niet...
Blocksize op 64 geeft bij mij de beste results.
Die kun je bij de promise alleen veranderen door je raid config opnieuw in te stellen... (dus de data ben je kwijt..) Trouwens, waar kan ik HDTACH ergens downen??

Sempron 3800+ 8k9a7i

Pagina: 1