Hoi, we denken erover om een airco te installeren in twee kleine slaapkamers. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het voor ons nou handiger zou zijn om voor een multi-split of twee single buitenunits te gaan, en hoeveel geluid ze nou in de praktijk geven.
Onze situatie kun je zien op dit plattegrondje:
/f/image/xV7ckQFinrLWD9D41aDBs1tQ.png?f=fotoalbum_large)
Nog wat context:
- Zou je voor deze situatie voor een multisplit of 2x single gaan?
- Hoeveel hoor je van de buitenunits op de erfgrens? Ik zag dat de stilste modellen ongeveer 46dB doen, ben benieuwd naar hoeveel je daar in de praktijk van hoort.
Thanks!
Onze situatie kun je zien op dit plattegrondje:
/f/image/xV7ckQFinrLWD9D41aDBs1tQ.png?f=fotoalbum_large)
Nog wat context:
- De slaapkamers zijn op de eerste verdieping, en de noordkant is de straatkant. Op de erfgrens staan wel een paar grote bomen en struiken, maar terras van de buren is wel vlak er achter.
- Het schuurtje kan installatie van de buitenunits wat moeilijk maken. Misschien is plaatsing op het dak (van het huis, niet het schuurtje) ook een optie?
- In de zomer zal het gebruik van de twee kamers vergelijkbaar zijn (koelen vooral 's nachts bij hele warme dagen), maar in de winter wordt de ene slaapkamer weinig verwarmd, en de ander wel veel. De slaapkamer op het zuiden wordt veel warmer in de zomer en moet misschien meer gekoeld worden?
- Zou je voor deze situatie voor een multisplit of 2x single gaan?
- Hoeveel hoor je van de buitenunits op de erfgrens? Ik zag dat de stilste modellen ongeveer 46dB doen, ben benieuwd naar hoeveel je daar in de praktijk van hoort.
Thanks!