60mm fan achterin bigtower

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
FF een vraagje hierover, ik heb dus een 60mm fannetje dat ik graag kwijt wil achterin me kast om de CPU en GF3 warmte meteen naarbuiten te dumpen, maar er zit natuurlijk niet zo'n mooi gaatje ervoor... dus... ik moet ff een stukkie zagen, maar hoe zorg ik er nou het beste voor dat het niet erg lelijk wordt? Moet ik gewoon zelf met de ijzerzaag... of liever iets anders (Dremel hebbik niet)?

Nou zul je misschien zeggen, who cares about the backside... nou... I care, want je poten openhalen aan zo'n kreng is echt niet lekker... :'(

Verwijderd

Kun je niet beter een intake voorin maken? Een outtake zit er al een in de voeding...

Verwijderd

Het kan in principe met een decoupeerzaag. Maar ik weet niet of dat goed gaat. Ik gebruik liever dremel.

Verwijderd

jah man koop een dremel :)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Outtake is idd bij de voeding, maar de lucht kan amper langs de 3 IDE kabels die naar boven lopen...

Dremel is me wat te duur voor 1 60mm fan :)
Decoupeerzaag... weet je dat wel zeker?

• DeVoTioN
  • Laatst online: 07-03-2022
Leen een dremel :7

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Woont één van jullie in Twente...? :)

Verwijderd

hehe nope in belgië

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 23:16 schreef Inferno het volgende:
Outtake is idd bij de voeding, maar de lucht kan amper langs de 3 IDE kabels die naar boven lopen...

Je zit hier op het casemodforum zouden wij liegen :?

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Erm... ik ben dus niet zo'n die-hard Case modder, dus... misschien was het een domme vraag, maar het leek me zo lomp voor een klein gaatje...

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 15:06 schreef Inferno het volgende:
Erm... ik ben dus niet zo'n die-hard Case modder, dus... misschien was het een domme vraag, maar het leek me zo lomp voor een klein gaatje...
misschien een 60 mm ijzerboortje dan?

(gatenboor)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Decoupeerzaag... En koop er een fijne 60mm fanguard bij, ik kocht vorige week 2x een 80mm versie voor 3,95/stuk. Die shit kost niets...

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een tijdje een 60mm fan gebruikt voor het koelen van de videokaart: Geklemd tussen videokaart en netwerkkaart 2 slots lager, en dan een afsluitplaatje vanachter eruit gehaald, koelde erg goed!

Verwijderd

Alleen lijkt het me dat die 60mm fan geen zoden aan de dijk zal zetten, om die 80 tot 100 watt hitte uit de kast te trekken. De voeding doet al meer.

Wil het zin hebben, is denk ik een 80 of 92 mm fan nodig. Als je een 92 mm er in kunt krijgen, kun je die vrijwel zeker ook op 7 volt zetten met nog genoeg luchtverplaatsing. Zodat het systeem niet klinkt als een stofzuiger of haardroger.. ;)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Groter dan 60mm past niet op de plek waar ik em wil hebben, komt btw een 80mm intake aan de voorkant, dus dan is dat ook weer beter :)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Kameraad heeft het met een Dremel en veel geduld gedaan. Hij deed bijna een uurtje over dat gat. En niet helemaal perfect uitgesneden.

Maar voor mijn volgend project gebruikt hij een ijzerfrees. Dat zou beter gaan.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 15:43 schreef Hooi het volgende:
Alleen lijkt het me dat die 60mm fan geen zoden aan de dijk zal zetten, om die 80 tot 100 watt hitte uit de kast te trekken. De voeding doet al meer.

Wil het zin hebben, is denk ik een 80 of 92 mm fan nodig. Als je een 92 mm er in kunt krijgen, kun je die vrijwel zeker ook op 7 volt zetten met nog genoeg luchtverplaatsing. Zodat het systeem niet klinkt als een stofzuiger of haardroger.. ;)
lol hooi...valt me nog mee dat je hem geen 172mm fan aan gaat raden ;) maar ff serieus...een 60mm fans is toch niets joh. Een fan kost tegenwoordig bijna niets meer. als je toch een gat aan het maken ben doe dan minimaal een 80mm fan erin of zelfs 2 :) lage voltage zoals hooi zegt anders word je doof.

Verwijderd

Er past niet meer in dan 60mm, dat zegt-ie toch... :)
Op zondag 09 september 2001 23:16 schreef Inferno het volgende:

Ik heb ook met een vaak-op-en-neer-zaag in me kast liggen klooien, en als je rustig aan doet kan het geen kwaad. Ik raad je wel aan om *alles* uit je kast te halen, tot de voeding aan toe. Werkt makkelijk, en volgens mij is ijzervijlsel niet zo goed voor moederborden en videokaartjes enzo. Als je klaar bent met zagen spuit je em uit met een compressor (als je die hebt). Is meteen alle stof uit je kast...

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 10:34 schreef Spaceknarf het volgende:
Er past niet meer in dan 60mm, dat zegt-ie toch... :)
[..]

*knip*
Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/products/housing/images/hx45.gif
Dat ligt er denk ik aan hoe handig je bent. Ik heb zelf een Aopen HX45 zo eentje als hierboven dus .
Daar heb ik achterin, achter de CPU, onder de voeding, een 120 mm fan gezet.
Gewoon zagen hoor .. :Y)

Verwijderd

Neem een figuurzaag met ijzerzaagjes. Kost wat tijd, maar het wordt wel mooi.

Er zijn ok 60mm (of 58mm) gatenzagen, maar daar heb ik geen ervaring mee

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

ga gewoon naar de gamma ofzo en koop een gatezaag voor een 5,- ze liggen meestal in die el cheapo bakken. deze gatenzage zijn echter voor hout bedoeld, maar ik denk dat je ze ook kan gebruiken voor staal. de zaag zal dan wel naar 1 gat zo bot als wat zijn, maarja pech gehad. ik heb thuis de gaten met een figuurzaag,decoupeerzaag en een boor gemaakt maar achterin is dat echt kut.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 12:39 schreef Nimrod het volgende:
ga gewoon naar de gamma ofzo en koop een gatezaag voor een 5,- ze liggen meestal in die el cheapo bakken. deze gatenzage zijn echter voor hout bedoeld, maar ik denk dat je ze ook kan gebruiken voor staal. de zaag zal dan wel naar 1 gat zo bot als wat zijn, maarja pech gehad. ik heb thuis de gaten met een figuurzaag,decoupeerzaag en een boor gemaakt maar achterin is dat echt kut.
LOL :D Leuk bedacht,
maar dat staal van een PC behuizing is dus echt hard. (Nou jah, bij m'n AOpen kast dus wel..)

Dagaatnielukke mediehoutzaag ;)

Gewoon de decoupeerzaag met pa er bij gebruiken, en koop efkens voor 15 piek een staal zaagje er voor.

8-)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
IC, thanx voor alle info

120mm fan... lijkt me sterk... bij mij is het iig niet mogelijk ivm de aansluitingen van de poorten die ook op die plek daar zitten (COM, LPT, AC'97 (die ik overigens niet gebruik natuurlijk :)).

Hmz, ik krijg het idee dat ik beter had moeten nadenken voordat ik me stuff erin dumpte... nu kan ik het er weer allemaal gaan uithalen :(... kan het echt niet met een doek eroverheen of zo?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 19:35 schreef Inferno het volgende:
IC, thanx voor alle info

120mm fan... lijkt me sterk... bij mij is het iig niet mogelijk ivm de aansluitingen van de poorten die ook op die plek daar zitten (COM, LPT, AC'97 (die ik overigens niet gebruik natuurlijk :)).

Hmz, ik krijg het idee dat ik beter had moeten nadenken voordat ik me stuff erin dumpte... nu kan ik het er weer allemaal gaan uithalen :(... kan het echt niet met een doek eroverheen of zo?
Ik zou alles loshalen en veilig ergens opbergen..
Ik wil wel effe een plaatje posten ;)
(Sommigen kennen hem al.. ;) )
Voorin een 176 mm fan, achterin zit echt een 120 mm.... De tape is inmiddels er weer af, was een experiment om wat aan geluids reductie te doen. Het werkt wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipcback.jpg

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Ja, ok, maar jij hebt geen HX-08 bigtower... *D

Hmz, alles er dus uithalen... naja, dat moet dan maar weer... gaat weer een kostbare dag...
Pagina: 1