Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05 20:14
Hoi hoi,

Ik zoek een laptop (maakt mij niet zo veel uit welk formaat (13-17 inch) welke ik voornamelijk ga gebruiken voor studie + SIMS 4 + allerdaagse dingen (mail / foto's overzetten, etc.)

Mijn maximale budget ligt toch wel rond de 800-900 euro (tenzij ik voor 100 euro meer echt een veeel betere laptop heb. Minder is natuurlijk altijd beter maar ik wil ook niet over 4 jaar weer een nieuwe moeten kopen.
Ik heb een Apple telefoon dus ik zou een Apple geen probleem vinden (maar deze zijn er toch niet binnen mijn prijsklasse). Maar dit is zeker geen must. Ik heb geen voorkeur qua merk.

Aan de hand van de benodigde specificaties volgens de SIMS 4 en de eerdere topics hier op tweakers kom ik als ik op de coolblue site kijk uit op:
- MSI thin serie
- MSI Cyborg 15 A12VE-400NL
- Acer Nitro V 15 ANV15-51-71NF
- Acer Nitro V 15 ANV15-51-51MR
- Asus TUF Gaming A17 FA706NF-HX027W
- Asus TUF Gaming A15 FA506NC-HN058W
- HP Victus 15-fa1910nd.

Wat raden jullie aan?

Alvast dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 02:44
Wil je de laptop veel meenemen of niet? Ik heb zelf een 15" laptop gehad voor studie en daarna een 17" laptop. Een 17" model is best wel wat, maar toch.

Is Sims 4 echt het enige wat je speelt? En wat zijn je verwachtingen met ingame kwaliteit settings? The Sims 4 loopt soepel op vrijwel alles, zefls een iGPU als van de Ryzen 4000U en 5000U speelt de game prima op medium settings, maar het ligt aan je verwachtingen en eisen.

Ik zou geen MSI laptop kopen als je er meer dan een paar jaar wil doen, de scharnieren staan er slecht bekend om hoe slecht ze zijn. YouTube: MSI GF63 12VE - Nuclear Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor studie ga je doen, en wat voor eisen stellen die aan je laptop? Is het iets waar coden/software ontwikkeling een rol speelt? Of juist iets heel grafisch waarbij kleur een rol speelt? Of heb je juist straks meerdere IDEs nodig en een unreal engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
@TheRie
De laptop wordt voor 80% thuis gebruikt en 20% onderweg. Ja het betreft alleen de SIMS, wel graag op hogere settings en ik heb veel uitbreidingspakketten.
Thanks!

@Umbrah
Het betreft een medische studie dus de laptop wordt eigenlijk in dat opzicht alleen gebruikt voor office programma's .e.d. hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 08:57
Recent deze gekocht voor mijn zusje:
uitvoering: Lenovo LOQ 15APH8 (82XT009FMH)

Gaat super met de SIMS 4 (alle uitbreidingen) en andere games.
Hij maakt wel wat herrie bij gamen maar daar hebben de meeste laptops wel last van.

Als je toch liever voor Apple gaat: een Macbook air met een M2 zou de SIMS 4 ook prima moet draaien.
Dan heb je ook meteen een veel betere batterij, scherm en speakers. Ze zijn wel wat duurder maar als je bij macvoorminder.nl kijkt (of soortgelijken) kan je een zo goed als nieuwe kopen met toch een leuke korting. Hierdoor past het wellicht beter in je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 21:02
Wellicht een Dell G15 5530?
https://www.dell.com/nl-n...d/g-series-15-5530-laptop

Ik heb de G15 5515 Ryzen editie al een aantal jaar, met de 3050, en bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 12:38
Ik zou zelf voor een laptop gaan die wat dunner en lichter is dan de meeste game-laptops. Sims is niet zo zwaar, dus een RTX 3050 of 4050 zal die ook nog prima aankunnen.

Eén van deze bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1933882;1784480/

Waarbij de Asus sneller is, en een grotere SSD heeft, terwijl de Lenovo een hogere schermresoltie (maar 60Hzvs 120 Hz bij de Asus) heeft en een volledig aluminium behuizing. Dus qua bouwkwaliteit zal de Lenovo het winnen. Kleurweergave is bij beide 100 sRGB, wat prima is in deze prijsklasse.
De Asus heeft Thunderbolt 4, dus die zou je ook met een USB-C lader kunnen gebruiken (100 W, dus niet de volle game prestaties, maar handig voor onderweg, want compacter en zelfde lader voor telefoon, tablet en laptop).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
@Donool @EelcoB Bedankt voor jullie advies!

@Wild Chocolate Bedankt voor het advies en het naast elkaar zetten, enig idee in hoeverre ik in de praktijk echt dat verschil in scherm resolutie merk? Neig namelijk naar de ASUS als ik ze zo naast elkaar zie.

En een beetje off topic, maar hebben jullie enig idee wat voor levensduur die ASUS bijvoorbeeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 12:38
Op zich is 1920*1200 denk ik nog steeds prima voor een 16 Inch laptop. Ik heb zelf 3200*2000 laptopscherm (een snellere broer van deze Vivobook), en daarnaast nog een (Lenovo Thinkbook) met 1920*1080 en het is niet zo dat ik me nu wild zit te ergeren aan het scherm, wanneer ik op de Lenovo werk...

Levensduur is koffiedik kijken. Ik heb tot nu toe met elk van mijn laptops tenminste 5 jaar gedaan, maar die werden weinig verplaatst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:01
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/310625

Dit niet iets voor je? Mits je de kortingscodes bij elkaar kan sprokkelen en het niet erg vindt om zelf Windows te installeren (online voor een euro verkrijgbaar).

14,5 2k OLED met 4060 en een ryzen 7. Mooier wordt het echt niet :) en dit alles in een mooie stevige behuizing.
Pagina: 1