PostNL onderweg met bezorger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.563 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:36
Ik had vandaag 2 paketten van PostNL die bezorgd zouden worden.
1 in de middag en 1 in de avond.

Beiden waren onderweg met bezorger om vervolgens de status te krijgen we hebben het niet gehaald we proberen het alsnog, om vervolgens te moeten lezen dat het morgen weer bezorgd wordt.

Aangezien het zowel de middag als avondlevering betreft, en PostNL geen antwoord kan geven behalve wacht nog 2 dagen af, de vraag:

Zijn er meer landelijke problemen bij PostNL? Het lijkt erop dat hier iets structureels aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Waar baseer je die structurele problemen op?
Tja, soms komt een pakje een dag later. Heb ik ook wel eens last van, maar zeker niet structureel.

Stond vorige week even kort een praatje te maken met een (inval) bezorger die ook vrij laat nog kwam (meestal ben ik niet thuis, maar nu dus wel) en die liet zien dat hij al 280 (ish) pakketten bezorgd die dag. Dit was z'n laatste, en hij zag er ook uit alsof hij er echt helemaal klaar mee was.

Die gasten worden per pakket betaald volgens mij, en werken keihard. Ik vind dat we met z'n allen best verwend zijn met de 'next day delivery' shizzle. En als het dan eens een dagje later wordt... Achja.. D'r gaat niemand dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
PostNL bezorgt ook slechts 1.1 miljoen pakketten per dag. Te bizar voor woorden dat er soms pakketten iets later worden bezorgd, onverkropbaar. Het zijn er vandaag dus ook maar hooguit 1.099.998 geweest en wellicht nog minder.. topje van de ijsberg. Volgens mij hebben we een interessante case te pakken hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:52
Een heel klein beetje geduld helpt soms ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:45
Natuurlijk is er iets structureels aan de hand.
Pakketbezorgers worden al jarenlang afgebeuld en niet alleen bij PostNL.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:30
stin00 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:38:
PostNL bezorgt ook slechts 1.1 miljoen pakketten per dag. Te bizar voor woorden dat er soms pakketten iets later worden bezorgd, onverkropbaar. Het zijn er vandaag dus ook maar hooguit 1.099.998 geweest en wellicht nog minder.. topje van de ijsberg. Volgens mij hebben we een interessante case te pakken hier.
Ik vind een dag later meestal helemaal niet erg, maar geef dat gelijk aan in plaats van soms tot drie dagen 'we hebben het niet gehaald'-bericht een uur ná het bezorgvenster. Ik heb verd*mme die app, met push meldingen aan, gebruik die dan ook! Kan ik gewoon rustig boodschapjes doen etc.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn bezorger was vandaag ook 10 minuten te laat volgens de tijd die ik in de track&trace zag. Heb 'm een flinke veeg uit de pan gegeven dat dit zo niet kan natuurlijk...

En vervolgens hebben we flink staan lachen en heb ik 'm vriendelijk bedankt voor de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 17:18
Koekstra schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:32:
Tja, soms komt een pakje een dag later. Heb ik ook wel eens last van, maar zeker niet structureel.

Stond vorige week even kort een praatje te maken met een (inval) bezorger die ook vrij laat nog kwam (meestal ben ik niet thuis, maar nu dus wel) en die liet zien dat hij al 280 (ish) pakketten bezorgd die dag. Dit was z'n laatste, en hij zag er ook uit alsof hij er echt helemaal klaar mee was.

Die gasten worden per pakket betaald volgens mij, en werken keihard. Ik vind dat we met z'n allen best verwend zijn met de 'next day delivery' shizzle. En als het dan eens een dagje later wordt... Achja.. D'r gaat niemand dood.
Bizar als je hier over nadenkt… 280 pakketten maal (minimaal) 5,95 inc/4,91 excl BTW = 1.347 per werkdag ex btw of bijna 29k (21 werkdagen) per maand of 346k omzet per FTE per jaar.

PostNL zou eens drastisch naar hun kostenstructuur moeten kijken ipv het af te wentelen op de werknemer in de vorm van een extreme werkdruk.

280 adressen per dag is wel heftig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
eMiz0r schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:46:
[...]

Bizar als je hier over nadenkt… 280 pakketten maal (minimaal) 5,95 inc/4,91 excl BTW = 1.347 per werkdag ex btw of bijna 29k (21 werkdagen) per maand of 346k omzet per FTE per jaar.
Pakketjes kosten niet minimaal €5,95, maar €4,25 bij PostNL ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Koekstra schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:32:

Aangezien het meerdere bezorgers / leveringen betreft op één dag en dit niet eerder is voorgekomen.
Er zal dus iets in de HUB aan de hand moeten zijn, anders is het wel heel erg toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
stin00 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:38:
Tja, zoveel is dat toch niet 1mln per dag voor het hele land? En iets mis gaan kan natuurlijk, maar dan verwacht je dat voordat het de status krijgt "onderweg met bezorger, sorry we proberen het toch nog wel te leveren" naar " sorry het wordt toch morgen" waar je notabene nog 2 euro extra betaald aan PostNL om het in de avond te laten leveren en ze nu doodleuk de volgende dag overdag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Kan dit topic alsjeblieft op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Inverted_World schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:08:
Je hoeft het niet te lezen? Jouw bijdrage draagt un ieder geval helemaal niks bij.
Zo'n rare vraag is het niet als er een jaar lang op tijd wordt bezorgd ( best knap, maargoed ) en er vervolgens bij meerdere bewoners geen pakketten geleverd worden uit dezelfde regio.

Wellicht had ik de locatie moeten vermelden, aangezien het HUB specifiek kan zijn. Regio arnhem-Nijmegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 07-05-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Draakje5 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:11:
[...]

Je hoeft het niet te lezen?
Zo'n rare vraag is het niet als er een jaar lang op tijd wordt bezorgd ( best knap, maargoed ) en er vervolgens bij meerdere bewoners geen pakketten geleverd worden uit dezelfde regio.

Wellicht had ik de locatie moeten vermelden, aangezien het HUB specifiek kan zijn. Regio arnhem-Nijmegen.
Je vraagt of er landelijk problemen zijn met PostNL omdat je pakketje niet op tijd bezorgd is?
Waarschijnlijk hem je hem morgen gewoon binnen, iets vertraagd, dat gebeurd ontzettend vaak. Niets aan de hand, kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Inverted_World schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:08:
Doe dan gewoon een topicreport en ga niet offtopic in het topic zelf.

Dit topic kan wel dicht. Er is een keer een pakketje een dag later. Joechei. Dat betekent niet dat er landelijk of "in de hub" meteen structureel problemen zijn. Shit happens.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.