Geen toegang tot cdschrijver

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08
Ik heb geen toegang meer tot mijn cdschrijver. Als ik een audio-cd erin stop, start cd cdspeler niet meer automatisch af (bij mijn cdrom-speler nl. wel). Het lampje op de schrijver, wat aangeeft de cdschrijver de cd leest, gaat 1 seconde na het sluiten van de cd-lade uit, hij leest de cd dus blijkbaar niet. Klik ik in Windows (98) Verkenner op het station, dan krijg ik de melding:

Geen toegang tot station K:\
Het station is niet klaar

Ik heb McAfee virusscan op het systeem losgelaten, deze vindt geen virussen. Weet iemand of mijn CD-speler kapot is, of is het een Windows-probleem.

• TweakersOnly
Inmiddels heb ik een paar testjes uitgevoerd:

-- Ik heb de computer eens opengemaakt en de stroom- en IDE-kabel naar de cdschrijver goed vastgedrukt. Volgens mij waren de kabels helemaal niet los, maar ik heb voor de zekerheid nog eens extra goed op de brede IDE-kabel gedrukt.

-- De cdschrijver staat als secundair master ingesteld. Mijn zipdrive staat als secundair slave ingesteld. In Windows98 heb ik normale toegang tot mijn zipdrive, dus mijn IDE-kabel, alsmede moederbord, kan niet kapot zijn.

-- Als ik opstart met de Windows95 opstartdiskette, kom ik in MSDos uit. Ook hier heb ik geen toegang tot de cdschrijver, wel tot de zipdrive.

-- Met behulp van McAfee een virusscan op het systeem losgelaten. De virusscanner heb ik gedownload bij XS4ALL, laatste versie Apr2001. Wel heb ik het installatieprogramma een auto-update laten uitvoeren, alvorens mijn systeem is getest op virussen.

Weet iemand verdere raad? Ik heb geen zin om na een jaar al een nieuwe cdbrander te moeten kopen. :(

• TweakersOnly
Niemand een idee?

Verwijderd

had ik ook met m'n asus s400,die was dus gewoon stuk :(
je kan nog proberen de lens de reinigen maar ik geef je weinig kans :(