Mijn vraag
Beste mede tweakers!
Een bekende van mij heeft een pc samen gesteld (zie specs hieronder) wat mij opviel is dat Windows 11 erg erg moeizaam wou installeren. Bij het installeren kregen wij met regelmaat foutmelding '0xC000005'
wat het vreemde is, is het feit dat hij bij elke nieuwe poging een stap verder kwam. Crashde hij voorheen op 20% kopieren ging hij daarna tot 30 --> 50 etc tot vervolgens een probleemloze installatie.
Drivers zijn keurig netjes geinstalleerd echter wat wij maar niet stabiel krijgen blijven de BSOD meldingen. Dit gebeurd heel random zonder verklaarbare redenen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord : Asus TUF gaming Z790 WIFI
Processor : i9 14900ks
Geheugen : G. Skill 96 GB (2x 48 GB) DDR5 5600
Videokaart : GiBy 12 GB D6X RTX 4070 WF3 OC
Voeding ; MSI MPG A850G PCIE5, 850 Watt
SSD : Samsung 990 Pro 1TB
Besturingssysteem : WIndows 11 pro
Systeem is water gekoeld
Error logboek verschilt, hier is dus helaas geen pijl op te trekken
voorbeeld : Tijdelijke opslag van metagegevens is mislukt, resultaat=0x80070490 voor container {ED82616E-4A55-50B1-A161-DC8289AEB8F0}
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios update
getest met 1 ram stick (beiden geprobeerd)
verschillende videokaart drivers
Windows 10 ipv 11 (10 was gek genoeg helemaal niet stabiel te krijgen)
Mijn gevoel zegt dat het geheugen geen match is maar verschillende forums zeggen (timing geheugen verkeerd of terugklokken processor
mijn vraag: Iemand hier ervaring mee of een gouden tip:)
ik heb het systeem niet zelf samengesteld en heb niet genoeg ervaring met dit type hardware
Mijn dank vast:)
Danny
...
Beste mede tweakers!
Een bekende van mij heeft een pc samen gesteld (zie specs hieronder) wat mij opviel is dat Windows 11 erg erg moeizaam wou installeren. Bij het installeren kregen wij met regelmaat foutmelding '0xC000005'
wat het vreemde is, is het feit dat hij bij elke nieuwe poging een stap verder kwam. Crashde hij voorheen op 20% kopieren ging hij daarna tot 30 --> 50 etc tot vervolgens een probleemloze installatie.
Drivers zijn keurig netjes geinstalleerd echter wat wij maar niet stabiel krijgen blijven de BSOD meldingen. Dit gebeurd heel random zonder verklaarbare redenen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord : Asus TUF gaming Z790 WIFI
Processor : i9 14900ks
Geheugen : G. Skill 96 GB (2x 48 GB) DDR5 5600
Videokaart : GiBy 12 GB D6X RTX 4070 WF3 OC
Voeding ; MSI MPG A850G PCIE5, 850 Watt
SSD : Samsung 990 Pro 1TB
Besturingssysteem : WIndows 11 pro
Systeem is water gekoeld
Error logboek verschilt, hier is dus helaas geen pijl op te trekken
voorbeeld : Tijdelijke opslag van metagegevens is mislukt, resultaat=0x80070490 voor container {ED82616E-4A55-50B1-A161-DC8289AEB8F0}
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios update
getest met 1 ram stick (beiden geprobeerd)
verschillende videokaart drivers
Windows 10 ipv 11 (10 was gek genoeg helemaal niet stabiel te krijgen)
Mijn gevoel zegt dat het geheugen geen match is maar verschillende forums zeggen (timing geheugen verkeerd of terugklokken processor
mijn vraag: Iemand hier ervaring mee of een gouden tip:)
ik heb het systeem niet zelf samengesteld en heb niet genoeg ervaring met dit type hardware
Mijn dank vast:)
Danny
...
[ Voor 11% gewijzigd door vandeln86 op 07-05-2024 21:20 ]