Klopt het dat er geen Zigbee G45 lampen bestaan? Waarom?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-07 16:54
Ik ben al een paar jaar op zoek naar vervangers voor de laatste twee domme lampen. In die armaturen past alleen een G45 lamp (zo'n klein kogellampje, wel E27), maar ik vind er nergens een met Zigbee. Ze bestaan wel met WiFi, dus dan hoeft het technisch toch geen probleem te zijn om er een met Zigbee te maken?

Ik ben dus zowel op zoek naar een product als nieuwsgierig naar de reden waarom er (haast?) geen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 15:09
Misschien omdat G45 niet veel verkocht wordt en dus niet rendabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44
Ik wilde gaan zeggen misschien dat de electronica niet meer past, maar als ik zo de Ikea E27 lampjes bekijk hebben die alle electronica gewoon in de fitting zitten tegenwoordig zonder plastic er om heen... Het lijkt er wel op dat die inderdaad ook geen <45mm diameter lampen hebben in hun zigbee/tradfri lijn tenzij je weer naar een langwerpige vorm toe gaat met een E14 fitting maar dat is wellicht het dubbelchecken waard, niet alle diameters staan op de site.

Is een zigbee dimmer inbouwen/aan het snoer hangen icm domme dimbare ledlampen niet eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qua lampen zijn er wel wat kleine maar echt G45 weet ik zo ook niet.

Voornaamste lijkt me gewoon dat het lastig is om zowel de elektronica als genoeg licht in zo'n lamp te krijgen. Voor de spreiding zit je dan eigenlijk al vast aan fillament. En dat moeten korte zijn in verband met de vorm en die werken op lagere spanningen dat de elektronica lastiger maakt. Neem daarbij dat een kleinere lamp vaak ook in een kleinere behuizing gaat en daarmee dus nog lastiger zijn hitte kwijt kan snap ik wel dat fabrikanten dat een uitdaging vinden om betrouwbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-07 16:54
Mogelijk is het inderdaad wat Lelletje zegt, want de Tradfri-lamp bewijst wel dat ruimte het probleem niet is.
Bedankt voor de reacties!

De kleinste die ik tot nu toe gevonden heb is de Philips Hue Slimme LED Lamp 4,9 W (gelijk aan 40 W) P45 E27 maar die is voor mij nog een paar cm te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 12:51
Zie dat er vanochtend ook op de FP een bericht is gezet over het abbo gebeuren.

Bewust voor Loqed gekozen want gaan abbonement en lokale API beschikbaar. Mocht (een deel van) de functionaliteit achter een betaalmuur gaan dan is het ook hier waarschijnlijk snel over voor Loqed.

M.i. onderschat Loqed een groot deel van hun afnemers, ik het het idee dat het grootste deel nogal tech savvy en cloud allergisch is wat dit soort oplossingen betreft.
Pagina: 1