Mijn vraag:
Goedemiddag allen. Graag zou ik wat advies willen in samenstelling van gamePC van mijn zoon (14jr). Vroeger ben ik hier zelf ook veel mee bezig geweest echter jaren later merk ik dat de kennis hierin niet meer is wat het is geweest en daarbij uiteraard heel veel nieuwe hardware ontwikkelingen. Ik ben een beetje huiverig voor betaalbare kant en klaar systemen welke overal voorbij komen en ben toch maar zelf gaan samenstellen. Het zelf bouwen ga ik niet aan beginnen en wil dit overlaten aan Azerty (na vergelijken en zoeken).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel niks. Nu een PS5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel samenstellingen voorbij zien komen. Kant en klare systemen uitgespit. Met deze voorbeelden een dergelijk los systeem proberen te bouwen en assembleren door azerty.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (hoge fps is een eis) fortnite, cod
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande build welke ik heb samengesteld bij Azerty. Graag jullie ideeen en/of aanpassingen waarbij mogelijk prijs naar beneden gaat maar niet de prestaties. En kloppen deze verhoudingen met elkaar qua componenten?
Plus nog meerekenen Azerty Pc-assemblage + Windows-installatie - assemblage + installatie twv 185,-
Totaal dus 1850,79
Goedemiddag allen. Graag zou ik wat advies willen in samenstelling van gamePC van mijn zoon (14jr). Vroeger ben ik hier zelf ook veel mee bezig geweest echter jaren later merk ik dat de kennis hierin niet meer is wat het is geweest en daarbij uiteraard heel veel nieuwe hardware ontwikkelingen. Ik ben een beetje huiverig voor betaalbare kant en klaar systemen welke overal voorbij komen en ben toch maar zelf gaan samenstellen. Het zelf bouwen ga ik niet aan beginnen en wil dit overlaten aan Azerty (na vergelijken en zoeken).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel niks. Nu een PS5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel samenstellingen voorbij zien komen. Kant en klare systemen uitgespit. Met deze voorbeelden een dergelijk los systeem proberen te bouwen en assembleren door azerty.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (hoge fps is een eis) fortnite, cod
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande build welke ik heb samengesteld bij Azerty. Graag jullie ideeen en/of aanpassingen waarbij mogelijk prijs naar beneden gaat maar niet de prestaties. En kloppen deze verhoudingen met elkaar qua componenten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 351,99 | € 351,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX V2 (rev. 1.x) | € 185,- | € 185,- |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 4070 EX Gamer | € 569,99 | € 569,99 |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Elite 2023 Wit | € 158,49 | € 158,49 |
1 | Waterkoeling | Sharkoon S80 RGB White | € 91,52 | € 91,52 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000C36 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Sharkoon WPM Gold ZERO | € 79,- | € 79,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
Totaal | € 1.665,79 |
Plus nog meerekenen Azerty Pc-assemblage + Windows-installatie - assemblage + installatie twv 185,-
Totaal dus 1850,79