Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Voornamelijk gamen, in drie verschillende setups:
- Op een 4K 240hz Alienware AW3325QF Monitor
- Sunlight/moonlight streaming naar een 4k OLED TV (via een apple tv)
- Sunlight/moonlight streamen naar een Ipad Pro & SteamDeck
Wat mag het systeem gaan kosten? 4-5k prijs mag iets meer zijn zo lang ik met de pc minimaal 6-7 jaar in ultra settings kan gamen voor use case 1 en 2
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. het liefst een stealthbuild zonder RGB, of RGB dat je kan uitzetten
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? nee geen plannen overclocking
Wat verwacht je van ons?[i] Advies of deze build 6-7 jaar future proof is mbt 4k Ultra gaming. Ik zit tevens te twijfelen om eventueel te wachten op de 5xxxx Nvidia series. Zouden jullie de build uitstellen tot die tijd?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i] Mijn budget is redelijk flexibel en de 4-5k is open voor discussie.
Dit is de build die ik in gedachte heb:
# Category Product Prijs
1 Processors AMD Ryzen 9 7950X Boxed €562,00
1 Moederborden ROG CROSSHAIR X670E EXTREME |€700,00
1 Videokaarten ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition 2119
1 Behuizingen Corsair 5000D Core Airflow 140
1 fans 5 x Corsair ICUE LINK QX120 RGB PWM Fan + Controller Ki 120
1 Processorkoeling Corsair iCUE H170i Elite LCD XT €235,00
2 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK48G €416,00
1 Voedingen Corsair RM1200x SHIFT ATX3.0, €235,00
1 Solid state drives Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB€170,00
Totaal €4.697,00
Mbt tot de fans, kan je de RGB hiervan uitzetten?
- Op een 4K 240hz Alienware AW3325QF Monitor
- Sunlight/moonlight streaming naar een 4k OLED TV (via een apple tv)
- Sunlight/moonlight streamen naar een Ipad Pro & SteamDeck
Wat mag het systeem gaan kosten? 4-5k prijs mag iets meer zijn zo lang ik met de pc minimaal 6-7 jaar in ultra settings kan gamen voor use case 1 en 2
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. het liefst een stealthbuild zonder RGB, of RGB dat je kan uitzetten
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? nee geen plannen overclocking
Wat verwacht je van ons?[i] Advies of deze build 6-7 jaar future proof is mbt 4k Ultra gaming. Ik zit tevens te twijfelen om eventueel te wachten op de 5xxxx Nvidia series. Zouden jullie de build uitstellen tot die tijd?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i] Mijn budget is redelijk flexibel en de 4-5k is open voor discussie.
Dit is de build die ik in gedachte heb:
# Category Product Prijs
1 Processors AMD Ryzen 9 7950X Boxed €562,00
1 Moederborden ROG CROSSHAIR X670E EXTREME |€700,00
1 Videokaarten ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition 2119
1 Behuizingen Corsair 5000D Core Airflow 140
1 fans 5 x Corsair ICUE LINK QX120 RGB PWM Fan + Controller Ki 120
1 Processorkoeling Corsair iCUE H170i Elite LCD XT €235,00
2 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK48G €416,00
1 Voedingen Corsair RM1200x SHIFT ATX3.0, €235,00
1 Solid state drives Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB€170,00
Totaal €4.697,00
Mbt tot de fans, kan je de RGB hiervan uitzetten?