Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Wat is nieuw t.o.v. de voorgaande generatie

Ik heb een Excel bestand aangemaakt waarop de specificaties van de 2022 en de 2024 variant vergeleken worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay2bixmV1ahSwssYzpmoH_6fAeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gEcUXG6BmtKMPceuf82LEuW.jpg?f=fotoalbum_large

Specificaties

Bekijk alle specificaties op de technische- of de vergelijking pagina

Apple Pencil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aF8elnipxpPdm1pnAhfGZgLZ7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56Wc7DIe1M3chuxzOorjtuP3.png?f=fotoalbum_large

Toetsenbord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QcoY7ELKFduCbQLp-izED4gquc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BlwxdWKl9tfgFi7497LInVg3.png?f=fotoalbum_large

Bronnen

Persbericht van Apple

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MpLgWtO1gTQJzAPleQSugYXBBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2SFO0BdZhBGEi5TaTtR07cL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door robcoenen op 08-05-2024 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athonx
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-05 19:27
Blij dat ze eindelijk naar 128 GB base model zijn gegaan. Alsnog niet geweldig, maar wel beter dan 64 GB voor 700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:26
Dit is dus eigenlijk vergelijkbaar met de iPad Pro uit 2022, minus extra camera en 2 speakers. En touchID vs faceID.
Jammer dat de nieuw Pencil pro niet werkt op de oude iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
pukvg schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:33:
Dit is dus eigenlijk vergelijkbaar met de iPad Pro uit 2022, minus extra camera en 2 speakers. En touchID vs faceID.
Jammer dat de nieuw Pencil pro niet werkt op de oude iPad Pro.
En ProMotion 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Ik heb de kleine Air besteld om mijn oude iPad Pro uit 2018 te vervangen.
Die is eigenlijk nog in zeer goede staat, alleen houdt de batterij het niet meer zo lang uit.

En ik heb even op MP gekeken. Met wat geluk kan ik die nog kwijt voor 150-200€ gezien de nette staat hoop ik.

Maar eerst die nieuwe Air geleverd krijgen en unboxen.
Het enige wat ik spijtig vind is dat er geen face id op zit.
Ik heb nog even getwijfeld over de pro, maar heb de performance niet nodig. Die lijkt me toch echt ontworpen voor designers, producers en mensen die echt met filmpjes willen werken op hun ipad.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Als je Face ID wilt is een Apple certified refurbished pro 3rd gen 256 voor €759 geen optie? (Website Apple)
Tommie12 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:35:
Die is eigenlijk nog in zeer goede staat, alleen houdt de batterij het niet meer zo lang uit.

En ik heb even op MP gekeken. Met wat geluk kan ik die nog kwijt voor 150-200€ gezien de nette staat hoop ik.

Ik heb nog even getwijfeld over de pro, maar heb de performance niet nodig. Die lijkt me toch echt ontworpen voor designers, producers en mensen die echt met filmpjes willen werken op hun ipad.

[ Voor 76% gewijzigd door JimmyJoness op 07-05-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Bijgevoegd alle veranderingen. Mooi om te zien dat de iPad Air eindelijk van zijn 64GB instap af is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay2bixmV1ahSwssYzpmoH_6fAeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gEcUXG6BmtKMPceuf82LEuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Zou er een reden zijn dat de nieuwe Magic Keyboard niet op een nieuwe iPad Air werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
AvanCade schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:32:
Zou er een reden zijn dat de nieuwe Magic Keyboard niet op een nieuwe iPad Air werkt?
Mogelijk de afmetingen?

11-inch iPad Air (M2): 247,6 mm (hoogte) x 178,5 mm (breedte) x 6,1 mm (diepte)
11-inch iPad Pro (M4): 249,7 mm (hoogte) x 177,5 mm (breedte) x 5,3 mm (diepte)

13-inch iPad Air (M2): 280,6 mm (hoogte) x 214,9 mm (breedte) x 6,1 mm (diepte)
13-inch iPad Pro (M4): 281,6 mm (hoogte) x 215,5 mm (breedte) x 5,1 mm (diepte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Scherp, dat was me nog niet opgevallen. Al zou je zeggen dat 1mm in beide richtingen het verschil niet zou moeten maken.

Edit: Ik realiseer me net dat de dikte wel voor een probleem kan zorgen gezien het dichtvouwt.

[ Voor 28% gewijzigd door AvanCade op 08-05-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:35:

215 euro geeft Apple geloof ik zelf al voor een 11” iPad Pro 2018 base-model als je wat terugkoopt. Met een beetje geluk brengt hij op marktplaats wel wat meer op.

Zelf zou ik niet naar een 60Hz scherm terugwillen, maar de 11” iPad Pro 2024 base-model vind ik erg duur. Destijds vond ik de adviesprijs van 899 euro al duur, maar Apple gooit er elk jaar weer een schep bovenop. Hierdoor is de adviesprijs inmiddels al opgelopen naar 1219 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 08-05-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
syltheboy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:30:
[...]

215 euro geeft Apple geloof ik zelf al voor een 11” iPad Pro 2018 base-model als je wat terugkoopt. Met een beetje geluk brengt hij op marktplaats wel wat meer op.
Ik had het ingevuld op de site, en kreeg 65€.... Mijn model is de 10.5 met 64 GB.
Ik denk dat ik mijn vader er gelukkig mee ga maken. Hij heeft nog een 32 GB iPad en loopt tegen de beperkingen van het geheugen aan.
Hij gebruikt die regelmatig, maar nooit lang aan een stuk voor wat mail, youtube en de krant. Dat doet die nog op z'n sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Tommie12 Oh, jij hebt 10.5” iPad Pro 2017 base-model?

Mooi dat je er je vader nog een plezier mee kan doen, dan is hij ook blij!

[ Voor 40% gewijzigd door syltheboy op 08-05-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelvv87
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 13:34
*snip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 08-05-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zit idd vrijwel geen verschil tussen de iPad Pro 6 (2022) en de iPad Air 6 (2024), dus feitelijk komt het erop neer dat je nu een 2022 Pro kan kopen voor 200 euro minder.

Dat zal de tweedehands prijzen van Pro's nogal onder druk zetten, want ik zie nu een hoop 2022 Pro's aangeboden worden voor prijzen rond de nieuwprijs van een equivalente 2024 Air, en laten we wel zijn, dat gaat natuurlijk niemand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
Dreamvoid schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:33:
Er zit idd vrijwel geen verschil tussen de iPad Pro 6 (2022) en de iPad Air 6 (2024), dus feitelijk komt het erop neer dat je nu een 2022 Pro kan kopen voor 200 euro minder.

Dat zal de tweedehands prijzen van Pro's nogal onder druk zetten, want ik zie nu een hoop 2022 Pro's aangeboden worden voor prijzen rond de nieuwprijs van een equivalente 2024 Air, en laten we wel zijn, dat gaat natuurlijk niemand betalen.
Hangt er vanaf. De 13 pro heeft natuurlijk het miniled promotion scherm. Das best een dikke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Het is op papier leuk maar ik heb niet het idee dat mensen daar significant extra voor willen betalen?

De Air heeft dan weer als voordeel dat de webcam op de lange zijde zit, dat zal ook iets waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42
Athonx schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:15:
Blij dat ze eindelijk naar 128 GB base model zijn gegaan. Alsnog niet geweldig, maar wel beter dan 64 GB voor 700 euro.
Nou, ik gok gewoon dat Apple geen andere keuze heeft hiervoor, oftewel 64GB chips zijn niet meer leverbaar door toeleveranciers, dus moeten ze wel 128GB afnemen. Wellicht kan 64GB nog op order te krijgen zijn, maar dat zal waarschijnlijk duurder uitvallen dan die 128GB.

Ben wel benieuwd hoe de accuduur gaat uitvallen, ben nog wel in de markt voor deze of het vorige model - maar die is best beroerd met de accu. Dan moet de prijs wel nog even goed zakken, voor de huidige straatprijs van rond de 630,- voor het oude model, is de keuze snel gemaakt natuurlijk..

[ Voor 22% gewijzigd door Romius op 08-05-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De Flash prijzen zijn inmiddels super laag (ruim onder de $40 per TB), dus voor Apple maakt het financieel praktisch niks uit of ze nou 64, 128 of 256 in het basismodel stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Zit al een tijdje op deze release te wachten (mijn iPad Air 1 loopt nu toch écht op z'n laatste mem :p ), en voor wat ik wil is de Air 11 inch prima. Alleen toch weer die twijfel of ik aan die 128 GB (incl. 200 GB iCloud opslag) genoeg heb of toch maar voor een model ga met 256 GB... hmm...

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Dreamvoid schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:06:
De Flash prijzen zijn inmiddels super laag (ruim onder de $40 per TB), dus voor Apple maakt het financieel praktisch niks uit of ze nou 64, 128 of 256 in het basismodel stoppen.
Ok, waarom zit er dan geen 256 in, volgens jouw logica? Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt, het is een cliche opmerking, maar Apple mag graag winst maken. Nou weet ik niet wat de prijzen zijn, maar als het 1 dollar op een flashchipje verschil is, en er gaan jaarlijks 50 miljoen van die dingen over de toonbank, is dat 50 miljoen dollar extra winst, puur op een opslagchip. En als je op nog 10 componenten die ene dollar kan besparen, tja dan weet ik wel wat de aandeelhouders gaan zeggen dan..

Maargoed, we dwalen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tc99m schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:10:
Zit al een tijdje op deze release te wachten (mijn iPad Air 1 loopt nu toch écht op z'n laatste mem :p ), en voor wat ik wil is de Air 11 inch prima. Alleen toch weer die twijfel of ik aan die 128 GB (incl. 200 GB iCloud opslag) genoeg heb of toch maar voor een model ga met 256 GB... hmm...
Ik heb 2TB iCloud (om al mijn foto's en documenten absoluut veilig te bewaren), en mijn actuele iPad van 64 GB heeft nog 28GB vrij, en toch kan ik aan al mijn foto's als ik wifi heb.
Daarom gewoon gekozen voor de 128 GB.
Dat spaart alweer een paar maanden iCloud uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Valt helaas toch tegen met de ontwikkelingen met de nieuwe ipad - thans zo zie ik het. Heb zelf nog standaard Ipad 2017, die is nu wel echt aan z'n einde en een iets grotere ipad + toetsenbord had ik wel oor naar. Twijfel nu nog wel wat omdat ik de prijs voor het toetsenbord + 13 inch ipad wel hoog vind, liefst had ik ook nog 5G sim erin willen doen maar dat is optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:48:
Valt helaas toch tegen met de ontwikkelingen met de nieuwe ipad - thans zo zie ik het. Heb zelf nog standaard Ipad 2017, die is nu wel echt aan z'n einde en een iets grotere ipad + toetsenbord had ik wel oor naar. Twijfel nu nog wel wat omdat ik de prijs voor het toetsenbord + 13 inch ipad wel hoog vind, liefst had ik ook nog 5G sim erin willen doen maar dat is optioneel.
Precies dit. Ik kan nog wel over de prijs van het toetsenbord heen komen maar het voelt wel meteen alsof je oude tech voor een nieuwe tech prijs koopt (wat op zich ook letterlijk klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
AvanCade schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Precies dit. Ik kan nog wel over de prijs van het toetsenbord heen komen maar het voelt wel meteen alsof je oude tech voor een nieuwe tech prijs koopt (wat op zich ook letterlijk klopt)
Wat bedoel je dan met de oude tech, de CPU/GPU en scherm? Moet heel eerlijk bekennen dat dit voor mij dan weer niet zo spannend is want ik kom van Ipad 2017 dus het is al een enooorme vooruitgang.

Maar had toch wel gehoopt op facial req of in screen fingerprint unlock of (fors) langere accu duur. Gewoon iets meer onderscheidend. Ben nu voor toetsenbord + 13 inch + sim 1538 euro kwijt. Zit dus nog erg te twijfelen, je weet wel dat je hier wss weer 7/8 jaar mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:18:
[...]

Wat bedoel je dan met de oude tech, de CPU/GPU en scherm? Moet heel eerlijk bekennen dat dit voor mij dan weer niet zo spannend is want ik kom van Ipad 2017 dus het is al een enooorme vooruitgang.

Maar had toch wel gehoopt op facial req of in screen fingerprint unlock of (fors) langere accu duur. Gewoon iets meer onderscheidend. Ben nu voor toetsenbord + 13 inch + sim 1538 euro kwijt. Zit dus nog erg te twijfelen, je weet wel dat je hier wss weer 7/8 jaar mee vooruit kan.
Nee ik bedoelde het keyboard. De iPad Air zelf is ook niet spectaculair nieuw maar daarom ga ik voor de 13" :-). Overigens vind ik het gebrek aan Face ID ook wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Romius schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:45:
Ok, waarom zit er dan geen 256 in, volgens jouw logica? Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt, het is een cliche opmerking, maar Apple mag graag winst maken. Nou weet ik niet wat de prijzen zijn, maar als het 1 dollar op een flashchipje verschil is, en er gaan jaarlijks 50 miljoen van die dingen over de toonbank, is dat 50 miljoen dollar extra winst, puur op een opslagchip.
Dat maakt niks uit, je kan zo'n 256 GB instap iPad eenvoudig 1 dollar duurder maken, je verkoopt er niet 1 basis-iPad minder door - maar de reden dat er geen 256 GB in zit, is dat er veel meer te verdienen is op klanten die de 100 euro betalen voor de 128 -> 256 upgrade. Maar dat heeft niets met prijs of beschikbaarheid van de chips te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ja, dus gewoon winst maximalisatie, op welke manier dan ook, want mensen kopen het toch wel, of dat nou 1tje is met minimale opslag of net wat meer.

Maargoed, ik zie dat Belsimpel er al zin in heeft, preorder voor de 11 inch Air 2024 voor 658,- op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 22:00

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Iemand al screenprotectors voor de iPad Air 11 inch 2024 tegengekomen?

Of ben ik te vroeg? 8)7

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
PeepPeepPeep schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:08:
Iemand al screenprotectors voor de iPad Air 11 inch 2024 tegengekomen?

Of ben ik te vroeg? 8)7
Dat heb je niet nodig. Glas is zo hard dat je er bij normaal gebruik geen krassen op krijgt. Ook niet op mijn 2017 iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Tommie12 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:10:
[...]

Dat heb je niet nodig. Glas is zo hard dat je er bij normaal gebruik geen krassen op krijgt. Ook niet op mijn 2017 iPad.
Da's ook zo ;) ....... Mijn vrouw had een standaard iPad van paar jaar geleden, scherm is daar er slapjes van dus die had een screenprotector. Kan ik nu (mede dankzij de goede staat) 105 Euro korting door krijgen.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

x

[ Voor 100% gewijzigd door PeepPeepPeep op 08-05-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 22:54
Grappig (en eng) hoe het werkt. Ik ben het al maanden met mezelf eens dat ik dit jaar een iPad Air ga kopen ter vervanging van mijn iPad 6 (2018).. En dan ga je het Apple event kijken en begin ik toch te twijfelen of de Pro niet een betere optie is. OLED scherm, Face ID, die belachelijk snelle processor die ik eigenlijk niet nodig heb... als ik er toch weer 6 jaar mee doe dan is die 500 euro het misschien wel waard? Heb er maar een nachtje over geslapen.

Gelukkig vanochtend toch verstandig wakker geworden en de Air besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Even tussen het "specs"-geweld door:

Je kan de iPad's ook met onderwijskorting kopen. Ik werk in het onderwijs dus kwam er terecht, maar er is verder geen werkelijke controle of bewijs dat overlegd moet worden. Gewoon bestellen zoals je normaal bestel maar je bespaart wel 120 Euro op alle Air- en Pro-modellen.

Wie komen in aanmerking

Hieronder wordt gedefinieerd welke docenten, stafleden, studenten en ouders in aanmerking komen om aankopen te doen in de Apple Store voor het onderwijs:
  • Medewerkers van een onderwijsinstelling - Alle medewerkers van openbare en privéonderwijsinstellingen in Nederland.
  • Studenten in het vervolgonderwijs - Studenten die momenteel studeren aan, of zijn toegelaten tot, een instelling voor vervolgonderwijs in Nederland.
  • Ouders van studenten in het vervolgonderwijs - Ouders die een aankoop doen namens hun kind, mits dat kind momenteel studeert aan, of is toegelaten tot, een openbare of privé-instelling voor vervolgonderwijs in Nederland.
Verder staat in de verkoopvoorwaarden gemeld dat soms een controle zal plaatsvinden óf je wel aan de voorwaarden voldoe. Zo niet, dan "mag" je alsnog het restantbedrag tot de prijs zonder onderwijskorting aanvullen. Op zich niet erg, want zonder het te proberen grijp je er sowieso naast en betaal je de volle pond.

Op ander forum bevestiging dat er zelden (ervaringen zijn: nooit) controles zijn. Zeker nu in die drukte niet!

[ Voor 4% gewijzigd door PeepPeepPeep op 08-05-2024 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
Interessant. Belsimpel verkoopt de air 2024 voor 658. Das toch een stukje minder dan andere aanbieders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
WouterL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:15:
Interessant. Belsimpel verkoopt de air 2024 voor 658. Das toch een stukje minder dan andere aanbieders
Kan een grijze import zijn. In het verleden met deze webshop ook wel eens meegemaakt.
Niet dat het erg is, maar zo kan de verkoopprijs gedrukt worden ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Sjowhan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Kan een grijze import zijn. In het verleden met deze webshop ook wel eens meegemaakt.
Niet dat het erg is, maar zo kan de verkoopprijs gedrukt worden ;)
Hoe merk je dit dan? Dat die niet met de release verstuurd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvanCade
Dat is wel mijn ervaring ja. Als een product goedkoper is dan Apple zelf bij de release dan zul je meestal langer moeten wachten. Een enkele keer moest ik 4 weken langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
Freek0416 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Hoe merk je dit dan? Dat die niet met de release verstuurd wordt?
Zelf ooit een 11 pro van belsimpel ontvangen op launch day, met een Engelse verpakking en Engelse adapter in de doos😄 (en keurig een EU adapter los erbij).

Verder alles prima dus ik kan het niet afraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ok dankjewel @AvanCade en @JimmyJoness.

Ik ga binnenkort op reis dus bestel hem waarschijnlijk dan toch liever bij Apple zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janr1966
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
En binnen, standaard iPad Air 2024. 11 inch
Vanmiddag opgehaald bij de Coolblue vestiging (maandag pre-order gedaan).

Eerste indrukken (komende vanaf een iPad Air 3 (2019, dus 5 jaar oud).
- snel
- scherm

Wel: bij overzetten zijn niet alle accounts meegekomen, dat wordt nog even puzzelen/reset in diverse apps/sites.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTxM3zfuoc2xGxwO3juenvmDoXs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esj724yWd4dwOvYD5F9TxO89.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwlXdoEzHYfYD2gxVio9RXJDeSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8W6Glux0muf0YGPlcuI7unX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erWyO3LmXlg66rOoAmD1h5rZrgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsUxSX3W2YstfXnQ8OSnxGYC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 195% gewijzigd door janr1966 op 15-05-2024 23:37 . Reden: Foto’s toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
De mijne is ook net binnen.
Ding is superlicht.

Ik kreeg al snel de suggestie om de batterij slechts tot 80% te laden en dat ga ik doen. Dan zien we wel hoe lang we daarmee rond komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:08
Net binnen, mooie vervanging van de reguliere ipad uit 2018 die op bijna alle fronten traag werd het laatste jaar.

Lekker snel, mooi scherm. Onscreen toetsenbord is wel een achteruitgang als je met twee vingers wilt typen terwijl je de ipad vasthoud in portrait mode, het is gewoon niet ontworpen voor een breed scherm. SwiftKey is al iets beter gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Tommie12 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:37:
De mijne is ook net binnen.
Ding is superlicht.

Ik kreeg al snel de suggestie om de batterij slechts tot 80% te laden en dat ga ik doen. Dan zien we wel hoe lang we daarmee rond komen.
Van wie kreeg je die suggestie? Apple zelf?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tc99m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Van wie kreeg je die suggestie? Apple zelf?
Komt op het scherm, en het staat ook onder 'batterij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Tommie12 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Komt op het scherm, en het staat ook onder 'batterij'.
Ik weet dat het beter is voor de batterij, maar vind het ergens toch een beetje gek dat het zo wordt geadviseerd.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tc99m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Ik weet dat het beter is voor de batterij, maar vind het ergens toch een beetje gek dat het zo wordt geadviseerd.
Ik heb het gewoon ingeschakeld. Ik laad mijn ipad elke dag, en had gisteren na de installatie al de indruk dat de batterij het véél langer uit houdt dan mijn vorige ipad. Als ik op die manier de levensduur nog wat kan verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Tommie12 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb het gewoon ingeschakeld. Ik laad mijn ipad elke dag, en had gisteren na de installatie al de indruk dat de batterij het véél langer uit houdt dan mijn vorige ipad. Als ik op die manier de levensduur nog wat kan verlengen...
Is dit dan iets anders dan de 'geoptimaliseerd opladen' functionaliteit die al een tijd in iOS zit?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Tc99m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Is dit dan iets anders dan de 'geoptimaliseerd opladen' functionaliteit die al een tijd in iOS zit?
Dat is iets anders. Geoptimaliseerd gaat op basis van je gebruiksprofiel historiek bv je telefoon pas vol laden in de laatste uren voor je gebruikelijk op staat.

Met die instelling op de ipad wordt er maar geladen tot 80%, en als de soc zakt, dan begint de ipad pas opnieuw te laden onder de 75%.
Waarschijnlijk is dit om de tijd dat de batterij anders bij 100% zit te verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
svenk91 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:52:
Net binnen, mooie vervanging van de reguliere ipad uit 2018 die op bijna alle fronten traag werd het laatste jaar.

Lekker snel, mooi scherm. Onscreen toetsenbord is wel een achteruitgang als je met twee vingers wilt typen terwijl je de ipad vasthoud in portrait mode, het is gewoon niet ontworpen voor een breed scherm. SwiftKey is al iets beter gelukkig.
Ik heb momenteel ook een Ipad uit 2016 of 2017 nog dacht ik, in ieder geval redelijk oud. Deze begint nu aardig traag te worden en grote spellen wat ik zelden doe maar duurt al heel lang. Ik twijfel nog over de upgrade, mag ik vragen waarom jij nu voor de Air bent gegaan vs. de normale Ipad. Ik twijfel namelijk nog erg of ik dit de meerprijs wel waard vindt :)

Ik twijfel zelf vooral omdat ik het grotere scherm wel fijn vind dat ik met reizen net wat beter series/films etc. er op kan zien

[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 16-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:08
SirMemeAlot schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:52:
[...]

Ik heb momenteel ook een Ipad uit 2016 of 2017 nog dacht ik, in ieder geval redelijk oud. Deze begint nu aardig traag te worden en grote spellen wat ik zelden doe maar duurt al heel lang. Ik twijfel nog over de upgrade, mag ik vragen waarom jij nu voor de Air bent gegaan vs. de normale Ipad. Ik twijfel namelijk nog erg of ik dit de meerprijs wel waard vindt :)

Ik twijfel zelf vooral omdat ik het grotere scherm wel fijn vind dat ik met reizen net wat beter series/films etc. er op kan zien
Voor mij is het vooral de betere soc. Niet dat ik die kracht nu gebruik, maar ik hoop dat deze weer 6 jaar meegaat. Het laatste model van de reguliere ipad is al weer twee jaar oud, en had toen al niet de meest nieuwe soc (de nieuwe air heeft ook niet de meest recente soc trouwens, maar wel uit een veel nieuwere serie).

Ik overwoog nog wel een refurbished ipad pro uit 2022. Die heeft dezelfde soc als de nieuwe air, en verder wel net iets betere specs (voor scherm, geluid, etc.). Zonder studentenkorting zijn ze vrijwel even duur, maar ik heb nog een inschrijving bij een uni en dan is de air toch een stuk goedkoper (het werd trouwens nergens gecontroleerd door Apple of ik echt student ben). De refurbished modellen gaan vaak ook in prijs omlaag als er een nieuwe generatie uit komt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
svenk91 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Voor mij is het vooral de betere soc. Niet dat ik die kracht nu gebruik, maar ik hoop dat deze weer 6 jaar meegaat. Het laatste model van de reguliere ipad is al weer twee jaar oud, en had toen al niet de meest nieuwe soc (de nieuwe air heeft ook niet de meest recente soc trouwens, maar wel uit een veel nieuwere serie).

Ik overwoog nog wel een refurbished ipad pro uit 2022. Die heeft dezelfde soc als de nieuwe air, en verder wel net iets betere specs (voor scherm, geluid, etc.). Zonder studentenkorting zijn ze vrijwel even duur, maar ik heb nog een inschrijving bij een uni en dan is de air toch een stuk goedkoper (het werd trouwens nergens gecontroleerd door Apple of ik echt student ben). De refurbished modellen gaan vaak ook in prijs omlaag als er een nieuwe generatie uit komt :*)
Wij hebben hier nog een iPad Pro 2017 10.5. En na zes jaar doet die het nog fantastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 20:14
Kan iemand mij hier overtuigen waarom ik een nieuwe air 11 inch zou moeten kopen ipv een nette 2e hands pro 11 inch 2022, die pro heeft 120 hertz, hogere helderheid, face id, betere speakers, usb 4, De air m2 kan dan weer de nieuwe pencil pro gebruiken ( ik moet toch een stylus kopen ) de front camera op een betere plek ( ga ik nooit gebruiken ) garantie

Ik kom van een pro 10.5 2017:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mschrijver88 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:29:
Kan iemand mij hier overtuigen waarom ik een nieuwe air 11 inch zou moeten kopen ipv een nette 2e hands pro 11 inch 2022, die pro heeft 120 hertz, hogere helderheid, face id, betere speakers, usb 4, De air m2 kan dan weer de nieuwe pencil pro gebruiken ( ik moet toch een stylus kopen ) de front camera op een betere plek ( ga ik nooit gebruiken ) garantie

Ik had dezelfde, en mijn probleem was dat de batterij ver op was. Daarom wou ik een nieuwe, die moet terug 6 jaar mee gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Tot mijn verbazing kon ik vandaag de nieuwe Air 11inch afhalen bij Coolblue. Ik kom ook van een Pro 10,5 uit 2017 die het nog prima deed qua performance.

Mijn Pro was op na 6 jaar vooral de batterij en ik had sinds 1,5 jaar een vervelende lijn in m’n scherm. De M2 is overkill maar hier ga ik ook weer 5+ jaar meedoen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 18:17
Ik kreeg vrijdag mijn 11” air 128gb. Ik had mijn 2018 pro 11” ingeruild bij de Mediamarkt voor €236 shoptegoed. Tot mijn vreugde passen/werken al mijn oude accessoires van de oude pro op de nieuwe air!

Smart Folio past (zie smartphonhoesjes.nl voor goede aanbiedingen op accessoires van de 2018 pro), Smart Folio Keyboard past, en mijn Logitech Crayon pennetje werkt prima.

Ik mis ProMotion niet, dus prima koop op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot

Los van de CPU (M2 vs M1) kan ik zo ook geen reden bedenken. Had daar ook nog helemaal niet naar gekeken, maar wat betreft prijs ontloopt het elkaar nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Op het forum voor de M4 pro zijn er enkele gasten die vanuit een M1 Pro komen en hun nieuw bestelde M4 Pro na wat testen en gebruik weer terug sturen omdat ze de M4 Pro geen grote vooruitgang vinden. Zegt genoeg, zijn vaak zware gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 20:14
SirMemeAlot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Los van de CPU (M2 vs M1) kan ik zo ook geen reden bedenken. Had daar ook nog helemaal niet naar gekeken, maar wat betreft prijs ontloopt het elkaar nu ook niet meer.
Ik doelde op de ipad pro 2022, met m2 dus en dus hetzelfde als de ipad air 2024
PeepPeepPeep schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Op het forum voor de M4 pro zijn er enkele gasten die vanuit een M1 Pro komen en hun nieuw bestelde M4 Pro na wat testen en gebruik weer terug sturen omdat ze de M4 Pro geen grote vooruitgang vinden. Zegt genoeg, zijn vaak zware gebruikers.
Euh wat zegt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Mschrijver88 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:30:
[...]

Ik doelde op de ipad pro 2022, met m2 dus en dus hetzelfde als de ipad air 2024

[...]

Euh wat zegt dat dan?
Fair point, verkeerde vergeleken op de Apple website :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Als je twijfelt tussen de M2 Air en M1 Pro én meerdere M1 Pro-ers de M1 Pro prefereren boven de M4 Pro dan kan je ervan uit gaan dat de M1 Pro ver boven de M2 Air uit steekt. Wat dat dus zegt is dat je dan voor de M1 Pro moet gaan.
Is het zo wat duidelijker voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
waar de iPad pro topic helemaal los gaat komen hier helaas bijna geen ervaringen/discussie. Ik ben zelf wel voornemens om de 13" inch 128Gb met cullular te kopen, iemand al ervaringen die je wil delen. Ik kom dan van een standaard ipad 2017/18.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
SirMemeAlot schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:33:
waar de iPad pro topic helemaal los gaat komen hier helaas bijna geen ervaringen/discussie. Ik ben zelf wel voornemens om de 13" inch 128Gb met cullular te kopen, iemand al ervaringen die je wil delen. Ik kom dan van een standaard ipad 2017/18.
Hier een heel tevreden Air M2 gebruiker.
Voor wat ik doe is die meer dan snel genoeg. Ik wou echt een nieuwe omdat ik een nieuwe batterij wou. Dat is op termijn de reden waarom ik wissel (na 7 jaar een Pro 10.5 model 2017 waarvan de batterij me niet door een regenachtige dag meer kon trekken).

Welke ervaring wil je nog. Ik heb het gevoel dat die al bij uitstek gereviewd is, en dat de beperkingen gekend zijn. Ik vind het scherm overigens prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Tommie12 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:07:
[...]

Hier een heel tevreden Air M2 gebruiker.
Voor wat ik doe is die meer dan snel genoeg. Ik wou echt een nieuwe omdat ik een nieuwe batterij wou. Dat is op termijn de reden waarom ik wissel (na 7 jaar een Pro 10.5 model 2017 waarvan de batterij me niet door een regenachtige dag meer kon trekken).

Welke ervaring wil je nog. Ik heb het gevoel dat die al bij uitstek gereviewd is, en dat de beperkingen gekend zijn. Ik vind het scherm overigens prima.
Vele reviews zijn altijd gefixeerd op specs - maar ik ben meer benieuwd naar hoe mensen het ervaren die overstappen van oudere ipad of dit dan nogsteeds als een upgrade voelt. Het scherm is op papier minder, maar of dat erg is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
SirMemeAlot schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Vele reviews zijn altijd gefixeerd op specs - maar ik ben meer benieuwd naar hoe mensen het ervaren die overstappen van oudere ipad of dit dan nogsteeds als een upgrade voelt. Het scherm is op papier minder, maar of dat erg is...
Ik ben overgestapt van een iPad Air 1 (die het nog steeds doet, alleen kun je er niet veel meer mee dan video streamen) naar een Air 2024 11 inch. Voor 11 ipv. 13 gegaan omdat ik dat handzamer vond, en eigenlijk ook geen spijt van.
Overigens heb ik via werk wel nieuwere iPad-modellen gebruikt in de afgelopen jaren, dus de overstap in gebruik is niet enorm, maar privé is het wel een flinke upgrade dus. ;)

Mijn ervaringen zijn tot dusver positief. Ik heb hem nog niet echt voor zwaarder werk ingezet. Dat komt denk ik wel nog, maar ik heb hem ook gekocht met het idee dat ik er meerdere jaren goed mee vooruit kan.
Ik merk in ieder geval dat ik mijn telefoon en laptop weer veel links laat liggen, en sneller de iPad pak voor allerlei dingen, dus dat is een goed teken.

Qua scherm: ik weet dat de Pro een beter scherm heeft, maar het scherm van de Air is wat mij betreft gewoon goed. Ik gebruik mijn iPad gewoon privé, ik teken af en toe, maar niet in die mate dat ik er het allerbeste scherm voor nodig heb. Ik vond het 't 500 euro prijsverschil niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 30-05-2024 09:45 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Staat er eigenlijk ook weer zo veel spanning op het scherm als bij de Air 5? Want als je die ook maar iets te stevig bij de rand vastpakt, leidt dat meteen tot tijdelijke verkleuringen in beeld. (Gebeurt nogal snel bij het aanbrengen van een hoes.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Commendatore schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:
Staat er eigenlijk ook weer zo veel spanning op het scherm als bij de Air 5? Want als je die ook maar iets te stevig bij de rand vastpakt, leidt dat meteen tot tijdelijke verkleuringen in beeld. (Gebeurt nogal snel bij het aanbrengen van een hoes.)
Net nog even geprobeerd en ik zie geen verkleuringen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
AvanCade schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:45:
Scherp, dat was me nog niet opgevallen. Al zou je zeggen dat 1mm in beide richtingen het verschil niet zou moeten maken.

Edit: Ik realiseer me net dat de dikte wel voor een probleem kan zorgen gezien het dichtvouwt.
Het is natuurlijk nonsens dat dit de reden is, de pasvorm beetje aanpassen was echt de moeite niet geweest voor Apple. Mijn vermoedden is dat ze hiermee mensen willen overhalen om voor de Pro te gaan.

Wel jammer, had me dit nog helemaal niet gerealiseerd. Stond op het punt om iPad Air 13 + toetsenbord te kopen :'( . Ik verrek het wel om voor een ouder type toetsenbord nog wel de hoofdprijs te betalen. Ben nu weer erg aan het twijfelen om, wellicht dat ik ook wel zonder toetsenbord ga doen of toch maar eens bij de concurrent ga kijken. Lastig, Lastig, weer even terug naar de tekentafel...

Edit: Weet iemand of er al aftermarker/3rd party keybords zijn met function row voor de iPad Air?

[ Voor 17% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-06-2024 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 18:56
Ik mag me sinds gisteren ook melden in dit topic met een Air 13" variant :D
Gelijk de pencil pro erbij gehaald en een hoes besteld.

Ik hoopte eigenlijk nog een paperlike screen protector erop te zetten maar deze zijn er nog niet van Paperlike zelf zag ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Nederlandhc schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:56:
Ik hoopte eigenlijk nog een paperlike screen protector erop te zetten maar deze zijn er nog niet van Paperlike zelf zag ik.
Screenprotector is totaal niet nodig hoor! Scherm zelf is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 18:56
PeepPeepPeep schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Screenprotector is totaal niet nodig hoor! Scherm zelf is top!
Het gaat me ook niet om de protectie maar gezien de apple pencil, wil ik kijken hoe het is met een paperlike.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 09:22
Ik heb een nieuwe iPad Air M2 128gb gekocht voor de aanbiedingsprijs bij Media Markt. Afweging gemaakt tussen iPad Pro tweedehands (M1/M2) of deze nieuwe iPad. Als ik ervanuit ga dat je 7 jaar updates (en dus nieuwe features krijgt), lijkt me dit de beste koop (nieuwprijs iPad Air of tweedehandsprijs iPad Pro delen door aantal jaar dat hij nog updates krijgt). Enige is dat je het betere scherm niet als must ziet en voor mij is dat geen must. Blij met mijn aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Keni schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:36:
Ik heb een nieuwe iPad Air M2 128gb gekocht voor de aanbiedingsprijs bij Media Markt. Afweging gemaakt tussen iPad Pro tweedehands (M1/M2) of deze nieuwe iPad. Als ik ervanuit ga dat je 7 jaar updates (en dus nieuwe features krijgt), lijkt me dit de beste koop (nieuwprijs iPad Air of tweedehandsprijs iPad Pro delen door aantal jaar dat hij nog updates krijgt). Enige is dat je het betere scherm niet als must ziet en voor mij is dat geen must. Blij met mijn aankoop.
Ik heb de iPad Pro versie, mijn vrouw de iPad Air versie. Beiden 11 inch. Ik heb ze met wat filmpjes (YouTube, diverse kwaliteiten) naast elkaar laten draaien en ik zag amper verschil is de beeldkwaliteit. De helderheid van de Pro is natuurlijk iets hoger maar niet echt zo erg dat je het beeld van de Air veel minder was.
Veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:35
Sinds 2 weken de iPad Air M2 in bezit. Ik ben er zeer tevreden mee: de iPad is lekker snel en voor de komende 6 jaar zit het wel goed.
Tegenwoordig koop ik om 2 jaar geen nieuwe mobiel of iPad meer: het is zonde van geld en zoveel beter zijn de nieuwe apparaten niet.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 09:22
Xfile schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:19:
Sinds 2 weken de iPad Air M2 in bezit. Ik ben er zeer tevreden mee: de iPad is lekker snel en voor de komende 6 jaar zit het wel goed.
Tegenwoordig koop ik om 2 jaar geen nieuwe mobiel of iPad meer: het is zonde van geld en zoveel beter zijn de nieuwe apparaten niet.
Ben ook in de overweging. Heb nog wel een iPad (ik zou niet meteen weten hoe oud, denk een jaar of 5) die enkel nog dient om de kids tijdens autovakanties te entertainen met wat filmpjes.

Ik neem mijn MBP dagelijks mee naar het werk, eigenlijk louter als extra tool om snel wat zaken op te zoeken, gezien ik binnen een beveiligde Windows omgeving werk. Een beetje onnodig en ik ga met de fiets en nu en dan krijgt ie wel een tik in de rugzak die al vol zit met eten, reservekledij en zo, niet ideaal.

Dus ik dacht misschien maar eens een iPad Air aan te schaffen om die rol te vervullen, die dan ook nog kan dienen voor op vakantie natuurlijk. Alleen jammer dat het scherm nog steeds 60 hz is. Dan lijkt de Galaxy tab S9 een betere deal. Maar ja ik zit volledig in het Apple ecosysteem, ... Ik vermoed dat het scherm gewoon prima is als je geen 120 hz refresh gewoon bent?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Darks schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Ben ook in de overweging. Heb nog wel een iPad (ik zou niet meteen weten hoe oud, denk een jaar of 5) die enkel nog dient om de kids tijdens autovakanties te entertainen met wat filmpjes.

Ik neem mijn MBP dagelijks mee naar het werk, eigenlijk louter als extra tool om snel wat zaken op te zoeken, gezien ik binnen een beveiligde Windows omgeving werk. Een beetje onnodig en ik ga met de fiets en nu en dan krijgt ie wel een tik in de rugzak die al vol zit met eten, reservekledij en zo, niet ideaal.

Dus ik dacht misschien maar eens een iPad Air aan te schaffen om die rol te vervullen, die dan ook nog kan dienen voor op vakantie natuurlijk. Alleen jammer dat het scherm nog steeds 60 hz is. Dan lijkt de Galaxy tab S9 een betere deal. Maar ja ik zit volledig in het Apple ecosysteem, ... Ik vermoed dat het scherm gewoon prima is als je geen 120 hz refresh gewoon bent?
Waarom zou je niet 2e hands een IPad Pro 2022 aanschaffen? Ik heb ook lang getwijfeld en ben uiteindelijk voor de IPad Pro gegaan, dan heb je wel 120Hz scherm en was ook nog eens paar 100 euro goedkoper (2e hands). Voor mij was het ook omdat ik van het werk een simkaart krijg. maar dat is een fysieke en de iPad Air heeft alleen een E-sim mogelijkheid. Maar verder heb je Face ID/120Hz/beter scherm/zelfde M2 chip, enige nadeel voor de iPad Pro is dat deze wss iets minder lang ondersteund wordt met updates, maar doorgaans is dat zeker 5 jaar of langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:00
Vandaag ook de iPad Air M2 in gebruik genomen. Had nog een 4e generatie Air en het was wel tijd voor iets meer rekenkracht. Nog wel even naar de Pro gekeken, maar heb de meerprijs op geen enkele manier kunnen verantwoorden.

Tot nu toe erg tevreden mee. Aan de buitenkant hetzelfde, maar het enorme verschil in rekenkracht merk ik wel degelijk. Instellingen voor 80% oplaadlimiet en Stage Manager zijn erg welkom.

Blij mee!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SirMemeAlot schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Waarom zou je niet 2e hands een IPad Pro 2022 aanschaffen? Ik heb ook lang getwijfeld en ben uiteindelijk voor de IPad Pro gegaan, dan heb je wel 120Hz scherm en was ook nog eens paar 100 euro goedkoper (2e hands). Voor mij was het ook omdat ik van het weg een simkaart heb en de IPad alleen een E-sim kan. Maar verder heb je Face ID/120Hz/beter scherm/zelfde M2 chip, enige nadeel voor de iPad Pro is dat deze wss iets minder lang ondersteund wordt met updates, maar doorgaans is dat zeker 5 jaar of langer.
Updates zijn dikwijls bepaald door de chips die er in zitten.
Ik vermoed dat de M2 even lang gaat ondersteund worden, in welk model die ook zit.

Ik heb mijn oude iPad (2018) afgedankt omdat de batterij echt versleten was. Op een lazy regendag moest die meerdere keren per dag aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
Tommie12 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

Updates zijn dikwijls bepaald door de chips die er in zitten.
Ik vermoed dat de M2 even lang gaat ondersteund worden, in welk model die ook zit.

Ik heb mijn oude iPad (2018) afgedankt omdat de batterij echt versleten was. Op een lazy regendag moest die meerdere keren per dag aan de stroom.
Dat denk ik ook. Overigens heb ik zelf ook nog even gekeken naar een iPad Pro M2, maar nieuw zijn ze niet veel goedkoper en op Vraag & Aanbod hier kwam ik een enkele 12,9/13-inch tegen. Dat was wel jammer.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 22:54
Darks schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:50:
[...]
Ik vermoed dat het scherm gewoon prima is als je geen 120 hz refresh gewoon bent?
Dit is vast per persoon verschillend, maar ik vind het eigenlijk niet opvallen. Andersom wel, ik heb een iPhone 15 pro (met 120hz display) en daarbij valt het soms wel op hoe vloeiend het is als ik net op de iPad gewerkt heb, maar andersom stoort het me niet, en valt het me eigenlijk niet op.

Ik ben nog steeds enorm tevreden met mijn Air, alleen vind ik het ontbreken van faceID wel echt heel jammer. Vooral nu op de warme dagen, pakt de touchID sensor niet altijd mijn vingerafdruk (ik verwacht door klamme handjes :)) en ben ik vaker de code aan het intypen dan dat ik de sensor gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
mvbo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Dit is vast per persoon verschillend, maar ik vind het eigenlijk niet opvallen. Andersom wel, ik heb een iPhone 15 pro (met 120hz display) en daarbij valt het soms wel op hoe vloeiend het is als ik net op de iPad gewerkt heb, maar andersom stoort het me niet, en valt het me eigenlijk niet op.

Ik ben nog steeds enorm tevreden met mijn Air, alleen vind ik het ontbreken van faceID wel echt heel jammer. Vooral nu op de warme dagen, pakt de touchID sensor niet altijd mijn vingerafdruk (ik verwacht door klamme handjes :)) en ben ik vaker de code aan het intypen dan dat ik de sensor gebruik.
Heb hetzelfde hoor, het is vooral een hype (mijn inziens). Heb nu de Ipad Pro 2022 met 120Hz maar nog Iphone 13 zonder, en als ik er niet op let merk ik echt geen verschil. Ga ik echt benchmarken of de 2 naast elkaar leggen kan je het wel zien, maarja hoevaak/wie doet dit in de praktijk nou...

Het is meer, als je een keus hebt voor dezelfde prijs of wellicht heeel klein verschil dat je dit net over de streep kan trekken of i.c.m. andere voordelen. Maar zou zeker niet een Ipad/Iphone speciaal hiervoor aanschaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 07-08-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-05 19:59
Komend van een Air 3e generatie heb ik toch voor een iPad pro 2022 11" gekozen. Ik vind FaceID toch wel erg prettig en het scherm net wat beter. De voorraden van 2022 worden snel weggewerkt met lagere prijzen en dat speelde ook mee. Ik had een 256 GB + cellular voor 820 euro. Ik wil graag cellular wegens vaak op reis en wil niet mijn mobiel voor tethering gebruiken.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
Net een air besteld via apple zelf. Opvallend dat de levertijd ongeveer 2 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 09:49
Gommert69 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:34:
Komend van een Air 3e generatie heb ik toch voor een iPad pro 2022 11" gekozen. Ik vind FaceID toch wel erg prettig en het scherm net wat beter. De voorraden van 2022 worden snel weggewerkt met lagere prijzen en dat speelde ook mee. Ik had een 256 GB + cellular voor 820 euro. Ik wil graag cellular wegens vaak op reis en wil niet mijn mobiel voor tethering gebruiken.
Waar heb jij die besteld? Twijfel ook tussen die of de ipad air 2024 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
To easy schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:38:
[...]

Waar heb jij die besteld? Twijfel ook tussen die of de ipad air 2024 namelijk.
Vrijwel dezelfde gekocht maar dan met 512GB en paar 10tjes duurder van Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

SirMemeAlot schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:27:
[...]

Heb hetzelfde hoor, het is vooral een hype (mijn inziens). Heb nu de Ipad Pro 2022 met 120Hz maar nog Iphone 13 zonder, en als ik er niet op let merk ik echt geen verschil. Ga ik echt benchmarken of de 2 naast elkaar leggen kan je het wel zien, maarja hoevaak/wie doet dit in de praktijk nou...

Het is meer, als je een keus hebt voor dezelfde prijs of wellicht heeel klein verschil dat je dit net over de streep kan trekken of i.c.m. andere voordelen. Maar zou zeker niet een Ipad/Iphone speciaal hiervoor aanschaffen.
Dat is per persoon verschillend. Voor mij is 120Hz één van de belangrijkste redenen om voor de Pro-varianten (iPhone en iPad) te kiezen. Ik merk zeker veel verschil (vooral wanneer je even terugschakelt naar een scherm met een lagere refresh rate), maar dat komt waarschijnlijk doordat alle apparaten hier in huis voorzien zijn van schermen met hoge refresh rates.

Ik geef altijd het advies om de overstap naar hogere refresh rates zo lang mogelijk uit te stellen. Zodra je eraan gewend bent, wil je namelijk niet meer anders! Maar zolang je het niet gebruikt, mis je het ook niet. Ik merk wel dat de één er gevoeliger voor is dan de ander, dus het blijft iets persoonlijks. Het is zeker geen 'hype'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 1885112 schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:55:
[...]

Dat is per persoon verschillend. Voor mij is 120Hz één van de belangrijkste redenen om voor de Pro-varianten (iPhone en iPad) te kiezen. Ik merk zeker veel verschil (vooral wanneer je even terugschakelt naar een scherm met een lagere refresh rate), maar dat komt waarschijnlijk doordat alle apparaten hier in huis voorzien zijn van schermen met hoge refresh rates.

Ik geef altijd het advies om de overstap naar hogere refresh rates zo lang mogelijk uit te stellen. Zodra je eraan gewend bent, wil je namelijk niet meer anders! Maar zolang je het niet gebruikt, mis je het ook niet. Ik merk wel dat de één er gevoeliger voor is dan de ander, dus het blijft iets persoonlijks. Het is zeker geen 'hype'.
Je hebt altijd mensen die overgevoelig zijn voor dit soort zaken. Net zoals je op Tweakers vaak lezen dat Spotify bagger kwaliteit en dat je lossless nodig hebt, ik hoor oprecht het verschil niet. Op basis van je N=1 ervaring kun je in ieder geval niet stellen ‘wil je namelijk helemaal niet meer anders!’ Of dat het geen ‘hype’ is. Ik spreek vanuit mijn eigen mening/ervaring maar je presenteert het nu als voldongen feiten.

Ik geef enkel aan dat ik een telefoon heb met 60Hz en een iPad Pro met 120Hz en tuurlijk als je echt oplet zie je wel dat scrollen wat smoother gaat op de IPad Pro, maar meer dan dat niet. Maar er zal zeker een selecte groep zijn die hier wel baat bij heeft, en dan is het natuurlijk erg fijn dat die keus er is, al moet je wel heel erg diep in de buidel tasten daarvoor en voor iedereen buiten die selecte groep zou ik het niet perse adviseren tenzij er meer features zijn waarvoor je de duurdere variant zou afnemen. Maar dat is uiteraard aan een ieder zelf en dit is slechts mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SirMemeAlot schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:20:
[...]

Je hebt altijd mensen die overgevoelig zijn voor dit soort zaken. Net zoals je op Tweakers vaak lezen dat Spotify bagger kwaliteit en dat je lossless nodig hebt, ik hoor oprecht het verschil niet. Op basis van je N=1 ervaring kun je in ieder geval niet stellen ‘wil je namelijk helemaal niet meer anders!’ Of dat het geen ‘hype’ is. Ik spreek vanuit mijn eigen mening/ervaring maar je presenteert het nu als voldongen feiten.

Ik geef enkel aan dat ik een telefoon heb met 60Hz en een iPad Pro met 120Hz en tuurlijk als je echt oplet zie je wel dat scrollen wat smoother gaat op de IPad Pro, maar meer dan dat niet. Maar er zal zeker een selecte groep zijn die hier wel baat bij heeft, en dan is het natuurlijk erg fijn dat die keus er is, al moet je wel heel erg diep in de buidel tasten daarvoor en voor iedereen buiten die selecte groep zou ik het niet perse adviseren tenzij er meer features zijn waarvoor je de duurdere variant zou afnemen. Maar dat is uiteraard aan een ieder zelf en dit is slechts mijn mening.
Jij denkt dat het voelen van verschil tussen 60Hz en 120Hz een N=1-ervaring is? Ah, oké. Maar goed, fijn dat je in ieder geval merkt dat het scrollen op je iPad Pro wat smoother gaat. Is het toch nog een beetje N=2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:36:
[...]

Jij denkt dat het voelen van verschil tussen 60Hz en 120Hz een N=1-ervaring is? Ah, oké. Maar goed, fijn dat je in ieder geval merkt dat het scrollen op je iPad Pro wat smoother gaat. Is het toch nog een beetje N=2. :+
Je bent vooral uit op een beetje trollen heb ik door? Zelfs in m’n 1e bericht zeg ik al dat je wel wat verschil merkt, alleen dat het niet significant is en daardoor de 120Hz hyped vind, leuke gimmick. Maar heb nooit gezegd dat ik niks merk. Maar fijn dat het voor jouw zo goed werkt, alleen presenteer je mening niet zo als voldongen feiten. Jij wil wellicht nooit meer wat anders, maar dat geldt voor lang niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirMemeAlot schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:34:
[...]

Je bent vooral uit op een beetje trollen heb ik door? Zelfs in m’n 1e bericht zeg ik al dat je wel wat verschil merkt, alleen dat het niet significant is en daardoor de 120Hz hyped vind, leuke gimmick. Maar heb nooit gezegd dat ik niks merk. Maar fijn dat het voor jouw zo goed werkt, alleen presenteer je mening niet zo als voldongen feiten. Jij wil wellicht nooit meer wat anders, maar dat geldt voor lang niet iedereen.
Nee, zeker niet. Ik vind iemand die de 120Hz-feature een 'hype' of 'gimmick' noemt eerder een troll, maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn of worden. En uiteraard, tuurlijk geldt het niet voor iedereen. Als jij het verschil niet significant genoeg vindt, dan is dat alleen maar gunstiger voor jou. Scheelt je een hoop centjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:03:
[...]

Nee, zeker niet. Ik vind iemand die de 120Hz-feature een 'hype' of 'gimmick' noemt eerder een troll, maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn of worden. En uiteraard, tuurlijk geldt het niet voor iedereen. Als jij het verschil niet significant genoeg vindt, dan is dat alleen maar gunstiger voor jou. Scheelt je een hoop centjes.
Niet significant genoeg voor de meerprijs inderdaad. Voor jouw is dit zo te lezen de enige reden om Pro line apparaten te kopen van Apple, maar gelukkig zijn er meer redenen om voor de Pro line te gaan en daarom bespaar ik helaas geen centjes.

Maar je bent heel selectief mijn woorden aan het verdraaien. Ik vind 120Hz een gimmick/handigheidje maar niet meer dan dat en op Tweakers wordt het vaak gehyped als must have/je kan nooit meer zonder. Zo zie ik dat niet en daar laat ik deze discussie dan ook bij 🙂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SirMemeAlot schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:21:
[...]

Niet significant genoeg voor de meerprijs inderdaad. Voor jouw is dit zo te lezen de enige reden om Pro line apparaten te kopen van Apple, maar gelukkig zijn er meer redenen om voor de Pro line te gaan en daarom bespaar ik helaas geen centjes.

Maar je bent heel selectief mijn woorden aan het verdraaien. Ik vind 120Hz een gimmick/handigheidje maar niet meer dan dat en op Tweakers wordt het vaak gehyped als must have/je kan nooit meer zonder. Zo zie ik dat niet en daar laat ik deze discussie dan ook bij 🙂.
Anoniem: 1885112 schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:55:
[...]

Dat is per persoon verschillend. Voor mij is 120Hz één van de belangrijkste redenen om voor de Pro-varianten (iPhone en iPad) te kiezen.
Nee, hoor. Zoals je kunt zien, geef ik aan dat het voor mij een belangrijke feature is wat het apparaat voor mij ‘Pro’ maakt, niet de enige reden om ‘m te kopen. Ik geef ook aan dat de één er gevoeliger voor is dan de ander. In grote lijnen zijn we het eigenlijk gewoon met elkaar eens, alleen ben jij de één en ik de ander. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 23:52
Is er iemand die van de air 2020 is overgestapt naar de 2024 model. En hoe vin dje de batterijduur? Ik zag in reviews dat het een stuk beter is maar persoonlijke ervaring vind ik fijner dan wat statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een ipad air 2024 13" modelletje en wil daar graag het magic keyboard bij hebben. Echter als ik op bijvoorbeeld mediamarkt kijk krijg ik daar alleen magic keyboard pro te zien is deze universeel of moet ik toch echt een andere hebben (en zoja welke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 16:28

Quakie

quakelen

@squashedraven je hebt de vorige Magic Keyboard nodig... Die werkt op jouw iPad Air 2024 en oudere Pro's.

Als je dus kijkt bij die Magic Keyboard pro en je ziet daar M4 staan moet je die niet hebben...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
Quakie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:18:
@squashedraven je hebt de vorige Magic Keyboard nodig... Die werkt op jouw iPad Air 2024 en oudere Pro's.

Als je dus kijkt bij die Magic Keyboard pro en je ziet daar M4 staan moet je die niet hebben...
Oke helder bedankt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:18
Ik heb de iPad Air M2 13 inch grijs 128 GB!😍
Hoe Awesome issie😍
Wou eerst de pro maar was zowat 1500 eurootjes had zowat een hartverzakking haha ik dacht hell no!😜😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@CarolV 900 euro is alsnog een aardige smak geld voor een iPad, maar een groot scherm is ook wel fijn. Je koopt er bijna 3x een iPad 2022 voor. Het is dat ik een 11” iPad Pro 2024 heb, maar anders had ik misschien ook een 13” iPad Air 2024 gekocht. Al vind ik het 120Hz OLED-scherm wel erg mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2024 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CarolV schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:20:
Hoe Awesome issie😍
Wou eerst de pro maar was zowat 1500 eurootjes had zowat een hartverzakking haha ik dacht hell no!😜😂
Ik heb de blauwe variant sinds een paar maanden, ben al helemaal gewend aan het grote scherm en vind mijn vorige iPad nu heel klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
CarolV schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:20:
Hoe Awesome issie😍
Veel plezier ermee. Ik heb sinds vorige maand hetzelfde model, maar dan in het paars. Die was € 120 goedkoper dan de adviesprijs en de andere kleurtjes. En als er toch een hoesje (Logitech Combo Touch, naar mijn mening een goed alternatief voor de Magic Keyboard) om gaat dan maakt het kleurtje ook niet meer uit :)
Pagina: 1 2 Laatste