Siemens (sn678x36te) vaatwasser power touch toets dood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vraag het even hier, misschien dat iemand het weet.

Ik heb een Siemens vaatwasser met een hele rij touch toetsen bovenop.
Vanochtend nog zonder problemen een was gedraaid. Zojuist wil ik hem weer aanzetten en dat lukt niet meer.

Via de Wi-Fi kan ik hem nog wel aanzetten zodat ik hem daarna kan bedienen, de andere toetsen werken allemaal, alleen het power aanraakvlak werkt niet, zowel voor aanzetten als uitzetten.

Knoppen zijn schoon, heb er nog extra een doek langs gehaald zonder resultaat.

Power toets is ook een aanraakvlak, dus geen fysieke toets.

Stroom is er ook even af geweest, zonder resultaat.

Voorbeeldplaatje knoppen (van internet):

Hoop dat iemand hier het weet!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt3etugl-GsNjADYb0XDduGB__o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DS0EiQ8e6GNjg5FydLnHDeeX.webp?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 07-05-2024 15:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:32
Als je nog garantie hebt, zou ik er aanspraak op doen... Ik vrees dat het een printplaat is die vervangen kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lelletje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:28:
Als je nog garantie hebt, zou ik er aanspraak op doen... Ik vrees dat het een printplaat is die vervangen kan/moet worden.
Ik ben er 2020 gaan wonen, kort daarna hebben we de keuken laten plaatsen. We hebben wel alles van Siemens maar volgens mij toen niet geregistreerd, dus garantie heb ik denk ik niet. We hebben inductieplaat, afzuigkap, warmtepompdroger, oven, vaatwasser en koelkast allemaal van Siemens.

Het is ook wel typisch dat alle knoppen werken behalve de power.

Het enige afwijkende is, dat ik in de app zie dat er onderhoud aan de app is, waardoor deze vandaag mogelijk niet werkt. Echter die app werkt wel maar het apparaat zelf is fysiek niet aan te zetten. Lijkt me volledig los te staan van de app van HomeConnect.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 07-05-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:32
Ook na 4 jaar zou je mogen verwachten dat het product moet blijven werken. Ik zou contact opnemen met de keukenwinkel en kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik had hetzelfde probleem en mochten mensen hier ooit komen met hetzelfde probleem, de oplossing is dat er aan de binnenkant slechts 4 kleine clips de knoppenhouder vasthouden. Als deze zijn afgebroken dan wordt de aanraking niet meer geregistreerd. Fixeer de knoppenhouder met lijm/epoxy/etc en het werkt weer.
@Fairy TS had de oplossing via DM aan mij gegeven dus credits aan hem.