Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:19
Vanwege een uitbreiding van de keuken willen wij een bestaande radiator vervangen door een warm-water kickspace die dan in de keukenplint zal worden geplaatst. Wij hebben geen CV, maar stadsverwarming.

Ik heb me ingelezen over de modellen en het leek me mogelijk een relevant nadeel dat de kickspace altijd warm-water doorstroom zal hebben wanneer de centrale verwarming open gaat. Dit is een nadeel omdat deze unit als bij-verwarming zal dienen alleen als het echt koud is. Echter, alleen de knop voor het al dan niet laten draaien van de interne ventilator is van de voorkant te bedienen.

Ik zou graag willen dat, net als bij normale radiatoren, dat ik vanaf de buitenkant ook een knop heb om het warme water al dan niet te laten doorstromen in de kickspace. Dit om onnodige warmteverliezen en onnodige verwarming van de inhoud keukenkastjes te beperken.

Kan iemand mij wijzen in de richting waar ik moet zoeken voor zoiets?

Een korte tweede vraag;

De kickspace komt onder een ondiep kastje, en de achterkant komt waarschijnlijk zeer dicht tegen de muur aan. Het lijkt op fotos alsof er ook via de bovenkant van het apparaat genoeg luchtcirculatie mogelijk is voor de ventilatoren. Weet iemand of dit klopt en zo'n installatie dus mogelijk is?

Tenslotte ben ik ook erg geïnteresseerd naar jullie algemene ervaringen met kickspace plintverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:49
Simpel? Kogelkraan in de aanvoer
Semi-automatisch? Thermostaatkraan op een plek met voldoende luchtstroom
Luxe? Kraan met een motor en dan een knop in de keukenkastjes wegwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik zou er niet aan beginnen. Ze maken (ook in stand 1) best wel herrie, het waait altijd over de vloer, en je kunt ieder jaar aan de slag om m schoon te maken.

Liever een slimme plaats bedenken voor de radiator, of concessies doen voor de keuken. Heel soms kun je m weghalen, ligt aan de indeling van je huis en het warmteverlies, maar let op het comfort. Een koude keuken is ook niks.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42
Wij hebben er in ons vorige huis eentje gehad met stadsverwarming. De monteur heeft er een klep opgezet die we mbv een losse schakelaar konden bedienen, nette ronde schakelaar in de plint naast de kickspace gemonteerd. Uiteindelijk is hij nooit aangeweest omdat de vloerverwarming het makkelijk warm hield.