MS365 probleem volwassen account kind melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06
Mijn vraag
Sinds een paar jaar een family licentie voor MS365 omdat we niet meer bij een werkgever zitten die MS365 goedkoop aan bied. Nu is het alleen zo dat mijn vader sinds dat ik hem toegevoegd heb, een melding krijgt dat hij als kind in moet loggen en aan zijn ouders meer rechten kan vragen. Het rare is, dat er verder niets nadeligs lijkt te zijn.
Nu heb ik pas een laptop voor mijn schoonmoeder geinstalleerd en die krijgt in tegenstelling tot de vaste pc ook die melding op de laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10/ Windows 11. (Beide pc's zelfde melding)
Microsoft Office 365 Family (voorheen 365 Home) - ESD
Eerste keer en tweede keer dezelfde licentie volgens mijn beide bestellingen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Middels Google gezocht waar verwezen wordt naar leeftijd in Microsoft account. Welke goed staat.
Ingelogd om te kijken of de melding weg blijft.
In mijn account gekeken wat er staat bij beide accounts. Maar niets wat daar op wijst.
Wel valt me op dat mijn vrouw aan het begin al uitgenodigd was en ze op een andere plek staat zeg maar. Dus niet in hetzelfde deel als mijn vader en mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder stond daar ook, maar die heb ik opnieuw uitgenodigd waardoor ze nu dus die melding ook krijgt. :+
Uitnodigen zoals mijn vrouw is blijkbaar niet meer mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmnbcYmRbPpY3_eB8YczBsnx7ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dmdYoSXkqOUkHkVmlFVL8qaW.png?f=fotoalbum_large
Dus alleen uitnodigen via family is mogelijk tegenwoordig. Snap er echt geen hout van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je moet even op dat linkje rechtsboven klikken. Dan krijg je een iets andere view van je gezinsleden, als je dan op een familielid op "manage consent" klikt dan kom je uit bij onderstaande url waar je kinderen staan weergeven.

https://account.live.com/mykids.aspx

Staan daar toevallig de betreffende accounts tussen? Indien ja, dan zou je daar ook nog de leeftijd kunnen controleren en aanpassen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Question Mark Dat is het rare, daar is het helemaal leeg. Als ik rechtsboven klik op het 2 poppetjes met een tandwiel icoontje, dan zie ik mijn vader en schoonmoeder, waarbij ik bij mijn schoonmoeder weer iets kan wijzigen, maar dan kom ik op jouw link uit waar niets staat.

Maar op die link in ieder geval staat niets. Ook mijn vrouw komt nergens voor behalve op de locatie wat ik in mijn OP heb geplaatst. Vind het echt een heel vaag probleem. Mede ook omdat de oude manier niet meer mogelijk lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiredQueso
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 15:13
Ik heb jaren geleden eenzelfde soort probleem ervaren - oplossing toen was dat binnen 'mijn Microsoft account' en 'uw gegevens' de geboortedatum op de geboortedatum van een minderjarig iemand (ondanks dat de gebruiker meerderjarig was) stond ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TiredQueso schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:34:
Ik heb jaren geleden eenzelfde soort probleem ervaren - oplossing toen was dat binnen 'mijn Microsoft account' en 'uw gegevens' de geboortedatum op de geboortedatum van een minderjarig iemand (ondanks dat de gebruiker meerderjarig was) stond ingesteld.
Bij de persoon zelf? Dit heb ik bij mijn vader gecontroleerd en die datum staat juist, ook het jaartal. Of is er dan een vinkje daar?

Ik heb mijn schoonmoeder verwijderd en opnieuw aangemaakt, die had het probleem niet. En daarna ook hetzelfde probleem gekregen. Vooral op een nieuwe installatie van haar laptop.