Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:20
Mijn vraag
Hoe kan ik het beste een tweede netwerk aanmaken? Deze wil ik aanmaken voor de apparaten die de 'seamless roaming' functie van de TP-Link mesh Wi-Fi niet ondersteunen.
Met het beste bedoel ik met de minste snelheidsverlaging en de beste betrouwbaarheid.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Zyxel T-56 router waarvan de Wi-Fi is uitgeschakeld. Daarop aangesloten een TP-Link Deco M4 (set van 3).

Eventueel kan ik een AirPort gebruiken (ik heb er twee).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kon op Google niks vinden over deze vraag.

De opties die ik heb
-De Wi-Fi van de Zyxel router inschakelen (zorgt dat voor snelheidsverlaging?)

-Een AirPort aansluiten op het bestaande Mesh-netwerk (bedraad of draadloos? Zorgt dat voor snelheidsverlaging?)

-De 'seamless roaming' functie uitschakelen (alleen als dit niet voor lagere betrouwbaarheid zorgt).

[ Voor 7% gewijzigd door JoshuaO038 op 07-05-2024 12:25 . Reden: Tekst duidelijker gemaakt en een vraag toegevoegd ]

Beste antwoord (via JoshuaO038 op 08-05-2024 12:07)

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-05 13:33
Mijn vraag
Hoe kan ik het beste een tweede netwerk aanmaken? Deze wil ik aanmaken voor de apparaten die de 'seamless roaming' functie van de TP-Link mesh Wi-Fi niet ondersteunen.
Met het beste bedoel ik met de minste snelheidsverlaging en de beste betrouwbaarheid.
met welke apparaten ervaar je welke problemen met de DECO m4 zet?
De opties die ik heb
Dit is de makkelijkste manier, zorg voor een andere netwerk naam en zorg dat je niet op de zelfde band gaat zitten als je deco's.

Waar je aanname vandaan komt dat wifi op de zyxel T-56 traag is weet ik niet. Deze router heeft WIFI 6 aan boord terwijl je DECO M4 maar WIFI 5 heeft.
-Een AirPort aansluiten op het bestaande Mesh-netwerk (bedraad of draadloos? Zorgt dat voor snelheidsverlaging?)
Als je een Airport wilt aansluiten doe dit dan bedraad direct op de zyxel T-56.

[ Voor 22% gewijzigd door saaltink op 07-05-2024 12:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
Mijn vraag
met welke apparaten ervaar je welke problemen met de DECO m4 zet?
De opties die ik heb
Dit is de makkelijkste manier, zorg voor een andere netwerk naam en zorg dat je niet op de zelfde band gaat zitten als je deco's.

Waar je aanname vandaan komt dat wifi op de zyxel T-56 traag is weet ik niet. Deze router heeft WIFI 6 aan boord terwijl je DECO M4 maar WIFI 5 heeft.
Als je een Airport wilt aansluiten doe dit dan bedraad direct op de zyxel T-56.

[ Voor 22% gewijzigd door saaltink op 07-05-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@saaltink bedankt voor uw antwoord. Momenteel ervaar ik alleen problemen met een LSC Smart Connect LED-strip.

Ik had niet de aanname dat de Zyxel router traag was, maar ik was bang dat twee netwerken op één router (op de router zelf en op de Deco's) zorgte voor snelheidsverlaging. Dit had ik duidelijker moeten vermelden in de vraag, excuus.

Hoe zorg ik voor een andere band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
Hoe zorg ik voor een andere band?
bij de instelling voor je 2.4 ghz wifi kun je een channel kiezen.

zoals hieronder te zien kun je het beste 1 - 6 - 11 kiezen dit doe je aan de hand van de overige netwerk in je omgeving dus niet alleen je eigen.

Afbeeldingslocatie: https://www.data-alliance.net/product_images/uploaded_images/wifi-channels-frequencies.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Bedankt! Dan ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 21:28
Op je Deco's kun je kiezen welk netwerk actief en ook een naam instellen. Dan kun je de 2,4 devices apart laten connecten.
Pagina: 1