Mijn vraag
Hoe kan ik het beste een tweede netwerk aanmaken? Deze wil ik aanmaken voor de apparaten die de 'seamless roaming' functie van de TP-Link mesh Wi-Fi niet ondersteunen.
Met het beste bedoel ik met de minste snelheidsverlaging en de beste betrouwbaarheid.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel T-56 router waarvan de Wi-Fi is uitgeschakeld. Daarop aangesloten een TP-Link Deco M4 (set van 3).
Eventueel kan ik een AirPort gebruiken (ik heb er twee).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kon op Google niks vinden over deze vraag.
De opties die ik heb
-De Wi-Fi van de Zyxel router inschakelen (zorgt dat voor snelheidsverlaging?)
-Een AirPort aansluiten op het bestaande Mesh-netwerk (bedraad of draadloos? Zorgt dat voor snelheidsverlaging?)
-De 'seamless roaming' functie uitschakelen (alleen als dit niet voor lagere betrouwbaarheid zorgt).
Hoe kan ik het beste een tweede netwerk aanmaken? Deze wil ik aanmaken voor de apparaten die de 'seamless roaming' functie van de TP-Link mesh Wi-Fi niet ondersteunen.
Met het beste bedoel ik met de minste snelheidsverlaging en de beste betrouwbaarheid.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel T-56 router waarvan de Wi-Fi is uitgeschakeld. Daarop aangesloten een TP-Link Deco M4 (set van 3).
Eventueel kan ik een AirPort gebruiken (ik heb er twee).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kon op Google niks vinden over deze vraag.
De opties die ik heb
-De Wi-Fi van de Zyxel router inschakelen (zorgt dat voor snelheidsverlaging?)
-Een AirPort aansluiten op het bestaande Mesh-netwerk (bedraad of draadloos? Zorgt dat voor snelheidsverlaging?)
-De 'seamless roaming' functie uitschakelen (alleen als dit niet voor lagere betrouwbaarheid zorgt).
[ Voor 7% gewijzigd door JoshuaO038 op 07-05-2024 12:25 . Reden: Tekst duidelijker gemaakt en een vraag toegevoegd ]