Nieuwe inbouw koel/vriescombinatie koelt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 09:06
Goedemorgen tweakers,

Misschien hebben jullie wat tips voor mij? Afgelopen weekend heb ik een nieuwe inbouw Whirlpool koel/vriescombinatie WBB 18SC11R geïnstalleerd in huis maar hij komt niet goed op temperatuur.

Bij het eerste aanzetten na 4 uur hoorde ik wel een klik/bzz dat de compressor aan is gegaan en de spanning staat er ook gewoon op (lampje bij thermostaat brand) maar hij lijkt gewoon niet te koelen, hij stond eerst op stand 4 en heb hem nu op stand 7 staan maar nog steeds hoor ik hem niet werken, sterker nog het lijkt wel al minder te worden.

Het schuifdeur systeem zit goed dus de rubbers sluiten de koelkast en vriezer goed af, er is dus ook genoeg ruimte achter de koelkast voor luchtcirculatie.

Als ik in de vriezer voel dan voel ik dat de bodem wel koelt maar hij vriest zeker niet.

Ik ga hem nu nog maar een keer van de stroom afhalen voor een aantal uur maar als jullie misschien nog aanvullende tips/tricks hebben voordat ik bij Whirlpool een reparatieverzoek ga indienen? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe warm is de achterkant? (Voel even bovenop je kast achterkant waar het gat zit waar de warme lucht weg kan.)

Ook al zou ik Whirlpool zwaar afraden, je hebt hem al gekocht.

En weet je zeker dat 7 niet 7 graden is?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
@wann0wfhc wordt de achterkant van de koelkast wel warm? Dat zwarte gedeelte bedoel ik, dat is de condensor namelijk, deze moet warm worden maar ook zijn warmte kwijt kunnen.

Zo ik kan zien zit er boven bij de deur een controle systeem met display. Je zou verwachten dat deze een alarm laat zien, klopt dat?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:21
Als die nieuw is dan de winkel / leverancier erbij halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 10:51

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Alles van hierboven, maar ook.

Je hebt hem na 4 uur aangezet. Dat is een prima uitgestelde starttijd als hij volgens specificaties vervoerd is. Was dat ook zo? Bij sommige merken moet hij wel tot 24 uur rechtop staan, na foutief vervoer, voordat je hem aan mag zetten.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom