Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleepie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-04 22:25
Hoi,

Heb momenteel een abbo bij Odido wat eigenlijk blijkbaar een oud Tele2 abbo is zonder telefoon (alleen internet + bellen). Ik wou graag een telefoon erbij op afbetaling maar dat kan dus niet. Moet daarvoor eerst mn oude Tele2 abbo afkopen. Was ik niet van plan. Nu vroeg ik me af of er betrouwbare bedrijven zijn die telefoons aanbieden waarbij ik over een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar gewoon per maand kan afbetalen. Heb er wel een paar gevonden via Google maar het zijn voor mij onbekende website's. Ben benieuwd naar jullie kennis. Kan je bijvoorbeeld ook op afbetaling een telefoon krijgen bij zaken zoals de Mediamarkt?

Ik zoek een?
Google 8 PRO

Wat is je budget?
Ik wil per maand betalen (toestelprijs) dus het bugdet = toestelprijs

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
nvt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet niet welke bedrijven betrouwbaar zijn, heb wel bedrijven gevonden al. Bijvoorbeeld nieuwemobiel punt nl

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie kent goeie aanbieders waarbij je enkel een telefoon op afbetaling kunt nemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:54
bleepie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:49:
Hoi,

Heb momenteel een abbo bij Odido wat eigenlijk blijkbaar een oud Tele2 abbo is zonder telefoon (alleen internet + bellen). Ik wou graag een telefoon erbij op afbetaling maar dat kan dus niet. Moet daarvoor eerst mn oude Tele2 abbo afkopen. Was ik niet van plan. Nu vroeg ik me af of er betrouwbare bedrijven zijn die telefoons aanbieden waarbij ik over een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar gewoon per maand kan afbetalen. Heb er wel een paar gevonden via Google maar het zijn voor mij onbekende website's. Ben benieuwd naar jullie kennis. Kan je bijvoorbeeld ook op afbetaling een telefoon krijgen bij zaken zoals de Mediamarkt?

Ik zoek een?
Google 8 PRO

Wat is je budget?
Ik wil per maand betalen (toestelprijs) dus het bugdet = toestelprijs

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
nvt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet niet welke bedrijven betrouwbaar zijn, heb wel bedrijven gevonden al. Bijvoorbeeld nieuwemobiel punt nl

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie kent goeie aanbieders waarbij je enkel een telefoon op afbetaling kunt nemen?
toon volledige bericht
Media Markt bied deze service ook aan waarbij je maandelijks kunt terug betalen.

Zucht...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

Bedenk wel dat dit je vaak een registratie oplevert bij het BKR. Misschien klinkt dit enorm old fashioned, maar is eerst er voor sparen en dan kopen geen optie?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De mediamarkt heb je zelf al genoemd, wehkamp doet dit al sinds ze bestaan. En met een creditcard kan je alles in termijnen terugbetalen. En wellicht kan je bij een bank een lening krijgen in de vorm van een PL en daarmee een telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SgtElPotato schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Media Markt bied deze service ook aan waarbij je maandelijks kunt terug betalen.
Dat, maar als je toch een lening afsluit (wat dit gewoon is), waarom dan niet een lening bij een bank zoals een persoonlijk krediet. Je hebt kans dat je met goed zoeken een beter rente-aanbod krijgt.

Nog even los van het feit of het verstandig is om te lenen voor een telefoon.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rente op dergelijke leningen kunnen tussen de 10% en 20% per jaar zijn. Lees goed de kleine lettertjes voordat je ergens voor tekent.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleepie
MsG schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:53:
Bedenk wel dat dit je vaak een registratie oplevert bij het BKR. Misschien klinkt dit enorm old fashioned, maar is eerst er voor sparen en dan kopen geen optie?
Krijg je geen BKR registratie als je abbo + telefoon (bijv van 1000 euro) afneemt bij een KPN of een Vodafone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:10
bleepie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Krijg je geen BKR registratie als je abbo + telefoon (bijv van 1000 euro) afneemt bij een KPN of een Vodafone?
Dan krijg je die ook. Je leent immers voor een telefoon.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Alles boven de €250 moet BKR geregistreerd worden. Maakt niet uit waar je de telefoon op afbetaling koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 14:54
Question Mark schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Dat, maar als je toch een lening afsluit (wat dit gewoon is), waarom dan niet een lening bij een bank zoals een persoonlijk krediet. Je hebt kans dat je met goed zoeken een beter rente-aanbod krijgt.

Nog even los van het feit of het verstandig is om te lenen voor een telefoon.
Persoonlijk of doorlopend krediet is wellicht een beter plan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:18

Honesty

kattenneus!

Ik wilde dit ook ooit(eigenlijk telefoon zonder abbo kopen) maar heb paar keer meegemaakt dat zelfs met abbo het goedkoper is. Dus kosten telefoon + abbo goedkoper dan alleen de telefoonkosten.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

[...]

Het zal de bkr een rotzorg zijn of die lening is voor een VanMoof, een 44 karaats oral B-tandenborstel, of iets anders is. Het gaat om de leencapaciteit.

Van het BKR zelf:
Een krediet van meer dan € 250 dat langer dan één maand loopt, staat bij ons geregistreerd. Heb je een zakelijk krediet van meer dan € 1.000 waarvoor je persoonlijk aansprakelijk bent? Dan staat dat ook bij ons geregistreerd.
Bron: https://www.bkr.nl/veelge...tratie-bij-stichting-bkr/

En daarmee dus ook niet per se wereldschokkend, maar wees je hier wel bewust van. Je zal niet de eerste persoon zijn die als tiener op de pof leefde met dit soort zaken, en daarmee een toekomstige hypotheek in de toekomst zag verkleinen of niet mogelijk zag zijn.

Geld lenen kost geld is niet voor niets de verplichte bijsluiter :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:40
[...]

Als je onder die 250,- blijft niet, maar dan moet je dus het resterende bedrag wel direct betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Waarom zou je jouw abbonement niet upgraden naar één met toestel? Upgraden hebben aanbieders nog nooit moeilijk over gedaan naar mijn weten.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:09
Koop toch gewoon een tweedehands toestel voor een prikje op V&A. Dan heb je die dure lening niet. Is even niet het beste toestel, maar jezelf in de schulden steken is op de lange termijn erg ongunstig en stressvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:49
[...]

En dan laat je na een half jaar je telefoon van 1000 euro vallen en mag je nog 1,5 jaar afbetalen.
Alles waar een leenconstructie bij zit wordt geregistreerd bij het BKR

wil je een high end telefoon koop dan een 2e hands van V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Laatst online: 27-04 21:04
Maar een BKR registratie is toch helemaal niet erg? Naar mijn weten heeft half Nederland dan een BKR registratie. Volgens mij was alleen een negatieve BKR registratie iets om een hypotheek o.i.d op te laten afwijzen?

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Desiler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
Maar een BKR registratie is toch helemaal niet erg? Naar mijn weten heeft half Nederland dan een BKR registratie. Volgens mij was alleen een negatieve BKR registratie iets om een hypotheek o.i.d op te laten afwijzen?
Een BKR registratie is geen probleem, maar tast je leen-capaciteit aan.
Een BKR registratie van €300 voor een telefoon kan je zomaar 20k hypotheekruimte schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:23
Desiler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
Als je 100 EUR per maand uitgeeft aan het afbetalen van een lening, heb je die 100 EUR niet beschikbaar voor hypotheeklasten. Zo rekent een hypotheekverstrekker.

Reken maar uit hoeveel extra hypotheek je kunt krijgen als je 30 jaar lang 100 EUR per maand meer beschikbaar hebt voor rente en aflossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Laatst online: 27-04 21:04
Joris748 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Als je 100 EUR per maand uitgeeft aan het afbetalen van een lening, heb je die 100 EUR niet beschikbaar voor hypotheeklasten. Zo rekent een hypotheekverstrekker.

Reken maar uit hoeveel extra hypotheek je kunt krijgen als je 30 jaar lang 100 EUR per maand meer beschikbaar hebt voor rente en aflossing.
Maar als alles afbetaald is, is dat geen probleem toch? Of ik nou een telefoon in 1x koop, of in termijnen. Het is (vaak) hetzelfde totaalbedrag. (in ieder geval bij een Belsimpel bijvoorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Desiler op 07-05-2024 10:45 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:20
Wat is de huidige einddatum van je Tele2 abonnement, en wanneer kun je deze verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

JackBol schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Een BKR registratie is geen probleem, maar tast je leen-capaciteit aan.
Een BKR registratie van €300 voor een telefoon kan je zomaar 20k hypotheekruimte schelen.
Kan aan mij liggen, maar als je nu voor een telefoon van 800E een lening van 2 jaar aan moet gaan. Zie ik geen reel scenario waarin iemand binnen 2 jaar genoeg wel geld bij elkaar krijgt om in deze markt een huis te kopen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

Nullifiel

╞═══════╡

heuveltje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Kan aan mij liggen, maar als je nu voor een telefoon van 300E een lening van 2 jaar aan moet gaan. Zie ik geen reel scenario waarin iemand binnen 2 jaar genoeg wel geld bij elkaar krijgt om in deze markt een huis te kopen ?
Precies wat ik dacht.
En als dat al wel lukt.. .het gaat hier om een klein krediet, niet om een private lease auto met een betalingsverplichting van 500 per maand voor 60 maanden. :+

Ik had ooit eens bij een hyp.aanvraag last van een bkr registratie, enkel door een creditcard met een mogelijk krediet van 2500 euro. Creditcard (tijdelijk) opzeggen was de oplossing.
Bij een klein krediet zal vast 'voldoen' de oplossing zijn.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:23
Desiler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Maar als alles afbetaald is, is dat geen probleem toch? Of ik nou een telefoon in 1x koop, of in termijnen. Het is (vaak) hetzelfde totaalbedrag. (in ieder geval bij een Belsimpel bijvoorbeeld)
Maar totdat het afbetaald is heb je een betalingsverplichting, die ten kosten gaat van je leenvermogen.

Als het afbetaald is kan het wel in je voordeel werken: de bank kan zien dat je betalingsverplichtingen na kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:20
heuveltje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Kan aan mij liggen, maar als je nu voor een telefoon van 300E een lening van 2 jaar aan moet gaan. Zie ik geen reel scenario waarin iemand binnen 2 jaar genoeg wel geld bij elkaar krijgt om in deze markt een huis te kopen ?
Openingspost gaat om een Pixel 8 Pro van 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleepie
Gekkenhuis schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:06:
Waarom zou je jouw abbonement niet upgraden naar één met toestel? Upgraden hebben aanbieders nog nooit moeilijk over gedaan naar mijn weten.
Ja dat dacht ik dus ook maar dat kan blijkbaar niet. Afkopen was de enige optie werd me verteld door de klantenservice. Denk dat ze van mn Tele2 abbo afwillen aangezien ik veel minder betaal per maand per GB dan wanneer ik een Odido abbo zou hebben.
swhnld schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:53:
Wat is de huidige einddatum van je Tele2 abonnement, en wanneer kun je deze verlengen?
Duurt nog wel een jaartje.

Maar ik heb genoeg gelezen en bedank iedereen voor de tips. Ik ga in dat geval gewoon voor een directe aankoop en kijk ik even waar ik een leuke Google telefoon kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

bleepie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:05:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook maar dat kan blijkbaar niet. Afkopen was de enige optie werd me verteld door de klantenservice. Denk dat ze van mn Tele2 abbo afwillen aangezien ik veel minder betaal per maand per GB dan wanneer ik een Odido abbo zou hebben.

[...]

Duurt nog wel een jaartje.

Maar ik heb genoeg gelezen en bedank iedereen voor de tips. Ik ga in dat geval gewoon voor een directe aankoop en kijk ik even waar ik een leuke Google telefoon kan oppikken.
Dus je wilt een Odido abbo afsluiten en je zit daar al met nog een oud Tele2 abbo die in verhouding een stuk goedkoper is? Juist dan zouden ze er vanaf willen dunkt mij..

Loop anders is een Odido winkel binnen en leg het daar eens uit. Kan me niet voorstellen dat ze er niet in mee willen gaan.

Tenzij zij je dan formeel nog moeten "overnemen" van Tele2. Alleen dan kan ik begrijpen dat er een afkoopsom mee gemoeit gaat. Wat is daar het bedrag van eigenlijk op een sim-only?

[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 07-05-2024 14:26 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Joris748 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Maar totdat het afbetaald is heb je een betalingsverplichting, die ten kosten gaat van je leenvermogen.

Als het afbetaald is kan het wel in je voordeel werken: de bank kan zien dat je betalingsverplichtingen na kunt komen.
Klopt wel, maar als je op het moment dat je voor de aankoop van een huis staat niet even een krediet van <1k kan aflossen om zo je BKR op te schonen, dan heb je een groter probleem dan die telefoon denk ik...

Tegelijk: je moet het je niet te makkelijk maken natuurlijk. Voor je het weet zit je met een hele shit aan dat soort leningen. Voor je telefoon, voor iets van de Wehkamp, voor een "betaal later" optie voor een e-bike, voor een...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-04 23:03
Honesty schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:02:
Ik wilde dit ook ooit(eigenlijk telefoon zonder abbo kopen) maar heb paar keer meegemaakt dat zelfs met abbo het goedkoper is. Dus kosten telefoon + abbo goedkoper dan alleen de telefoonkosten.
Dit. Scheelt soms 100-200 euro.
Pagina: 1