Toon posts:

Speakers voor de soundblaster live 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net een creative soundblaster live 5.1 geluidskaart gekocht, nu wil ik ook graag DVd kijken maar kom erachter dat ik dan toch een andere set boxen nodig heb.
Want DVD kan alleen stereo en dolby 5.1 verwerken zover ik het begrijp.
Op mijn vier speaker aansluiting loopt stereo goed maar dolby 5.1 loopt geheid vast.

Nu dus de boxen welke ? ik dacht aan de creative desktop theater 5.1 DTT 2200.
Of de JAZZ J-9902 5.1 met 2000 watt.
Wie heeft deze en wat is de ervaring.

Begin nu niet over de search,want dat heb ik al gedaan en daar staan alleen een hoop soorten in maar niet waarom en hoe het bevalt.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23
ik heb de dtt2200 nou ongelofelijk wat voor een geluid eruit komt,de bas staat bijna helemaal min anders trilt het huis mee

Verwijderd

Ik heb ook de DTT2200 set, echt perfect geluid hoor.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan je SBlive5.1 gewoon vertellen dat je 4 speakers hebt, en Dolby digital gaat dan ook gewoon prima. :Z

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Maar als je per se een 5.1 box setje wil:

Een vriend van me heeft die kaart + de DT2200 boxset en ik moet zeggen, een heel aardige set, voor dat geld. Die andere set ken ik persoonlijk niet, maar ik weet wel dat die Cambridge zooi altijd een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.

Die 2000 watt van dat andere systeem zal trouwens wel PNPO zijn, en dat is niet echt een reeele waarde, omdat dit zo kan worden beïnvloed dat het elke waarde kan hebben die je wil (tenminste, dat zegt het boekje van mn Soundworks Digital :P)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

tenminste, dat zegt het boekje van mn Soundworks Digital
Ja cool hè 8-)? Dat staat er idd in. Eerst geven ze de PMPO waarde op, en daar meteen onder staat dat het eigenlijk gewoon een loze waarde is om mee te kunnen adverteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 22:55 schreef JvS het volgende:
Je kan je SBlive5.1 gewoon vertellen dat je 4 speakers hebt, en Dolby digital gaat dan ook gewoon prima. :Z
Wat zijn jou instellingen dan en welke dvd software player gebruik jij dan.
Bij mij loopt het echt vast.

Hoeveel watt heeft zo'n DTT 2200 set ?

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Mooi he internet. Het allermooiste er van is ook nog dat de meeste bedrijven een site hebben met daarop hun productspecs. Tsjeempie! :)

http://csw.creative.com/products/dtt2200/specs.asp

En laat daar nou net toevallig ook nog opstaan hoeveel watt dat setje doet...

Mooi he? :)

Sorry als het een beetje vervelend overkomt, maar je had best ff op die site kunnen kijken natuurlijk :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:44 schreef keeper het volgende:
Mooi he internet. Het allermooiste er van is ook nog dat de meeste bedrijven een site hebben met daarop hun productspecs. Tsjeempie! :)

http://csw.creative.com/products/dtt2200/specs.asp

En laat daar nou net toevallig ook nog opstaan hoeveel watt dat setje doet...

Mooi he? :)

Sorry als het een beetje vervelend overkomt, maar je had best ff op die site kunnen kijken natuurlijk :Z
JaJa die site ken ik wel maar is dat geluid dan zo goed met zo weinig watt van die Dtt 2200

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Dat geluid is fantastisch (voor mijn newbie audio-oren :+)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:09
Heb hier ook een Soundblaster Live 5.1 + DTT2200 perfect geluid...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 10 september 2001 20:56 schreef melanieromy het volgende:

[..]

JaJa die site ken ik wel maar is dat geluid dan zo goed met zo weinig watt van die Dtt 2200
:X

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Wat is PMPO eigengelijk? RMS x 100 ofzow? :P er staat 180 watt op die pc speakers van mijn broertje..

Zal wel een impuls vermogen zijn die 0.00001 sec weergegeven kan worden :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 september 2001 20:56 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Er staat bovenaan deze topiclist een heeeeeeel leuk stukje leesvoer voor je klaar, met als hoogtepunt:

Hoeveel watt heb ik nou nodig?.

Veel leesplezier.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt JvS.

Maar hoe heb jij nu je 4 speakers ingesteld in bijvoorbeeld PowerDVD zonder dat de boel vastloopt.

Verwijderd

/me heeft ook de DTT 2200...die is er voor gemaakt, niet te duur en echt een perfect geluidje
Op zondag 09 september 2001 22:52 schreef KIMBLE het volgende:
ik heb de dtt2200 nou ongelofelijk wat voor een geluid eruit komt,de bas staat bijna helemaal min anders trilt het huis mee
Same experience hier :9

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 11 september 2001 22:33 schreef Silk_dude het volgende:
/me heeft ook de DTT 2200...die is er voor gemaakt, niet te duur en echt een perfect geluidje
[..]

Same experience hier :9
OMG, als JT hier komt pleegt hij zelfmoord. Ik zou het ook bijna doen. Maargoed, blijkbaar doen speakers met bonkbass en keihardetreble het prima bij alle huis tuin en keuken gasten. Dus bij deze, neem maar zo'n Creative set. En sluit deze topic, er wordt toch alleen maar DTT2200 aangeraden. Dus die gast is geholpen.

Als men dat ding een lekker geluidje vind geven, zal dat bij die gast ook wel zo klinken. Dat ik het dan een kutset vind laat ik deze keer in het midden. Want bij de meeste (denk ook de topicstarter) klinkt die set blijkbaar prima.

Ik ga die set nog een keer luisteren, zoveel tevreden mensen. Dan moet die set wel goed zijn. Ik wil het zelf nog een keer meemaken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 12 september 2001 12:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

OMG, als JT hier komt pleegt hij zelfmoord. Ik zou het ook bijna doen. Maargoed, blijkbaar doen speakers met bonkbass en keihardetreble het prima bij alle huis tuin en keuken gasten. Dus bij deze, neem maar zo'n Creative set. En sluit deze topic, er wordt toch alleen maar DTT2200 aangeraden. Dus die gast is geholpen.

Als men dat ding een lekker geluidje vind geven, zal dat bij die gast ook wel zo klinken. Dat ik het dan een kutset vind laat ik deze keer in het midden. Want bij de meeste (denk ook de topicstarter) klinkt die set blijkbaar prima.
Ach, laat ook maar. Als zij liever een harde bonkbas en alleen maar hoge tonen willen horen ipv zo natuurgetrouw mogelijk, dan moeten hun dat weten. |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef JT het volgende:

[..]

Ach, laat ook maar. Als zij liever een harde bonkbas en alleen maar hoge tonen willen horen ipv zo natuurgetrouw mogelijk, dan moeten hun dat weten. |:(
Ja dat geluid doet het goed bij de standaard gamers! Creative is goed bezig wat marketing betreft. Iedereen kent de sets. En er staat 5.1. Dus klaar voor de verkoop!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 september 2001 22:26 schreef melanieromy het volgende:
Bedankt JvS.

Maar hoe heb jij nu je 4 speakers ingesteld in bijvoorbeeld PowerDVD zonder dat de boel vastloopt.
gewoon 2X stereoboxen erop en op play drukken :?
werkte bij mij wel..
Pagina: 1