Beetje rare titel mbt videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:36
Vanuit de titel van het nieuwsbericht https://tweakers.net/nieu...x-4080-voor-4k-nodig.html lijkt het erop dat ik het met mijn 7900XTX wel kan vergeten, maar in de systeemeisen staat duidelijk dat een van beide kaarten gewoon ok is?

Ik snap dat een heel marginale partij als Intel met hun videokaarten vooralsnog buiten beschouwing wordt gelaten bij dit soort zaken (komt niet in de buurt van beide fabrikanten wat betreft high-end), maar AMD heeft met de Radeon-kaarten toch best een aardig marktaandeel en ik vind het dan ook vreemd dat jullie ook gewoon op Nvidia-pad gaan en de titel daarop baseren.

Als het gaat om een CPU dan wordt er toch ook niet vermeld dat alleen een 7800X3D genoeg is en wordt de Intel-tegenhanger toch ook gewoon vermeld (mag ik hopen)? Wat mij betreft mogen jullie je wel iets neutraler opstellen, want anders is het inderdaad geen wonder dat iedereen een nVidia-kaart wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 06-05-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Geen respons en weer doen jullie hetzelfde.

Volgens mij is een 7900 XTX ook prima als ik zo naar het tabelletje kijk, maar dat blijkt niet uit de titel? Beetje Tweakers-onwaardig imo en geen idee waarom er ook 0 reactie hierop is. Tweede keer dat jullie op deze manier de boot ingaan (nouja, dat ik 't zie iig), misschien in afwachting van een partnerschap met userbenchmarks ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
In de tekst staat toch ook dat de 7900 XTX ook goed is? Of bedoel je iets anders? Het aandeel 4080 is 3x zo groot als 7900 volgens de steam survey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
https://www.xda-developers.com/nvidia-88-gpu-market-share/

Nvidia heeft 88% (!) van de GPU-markt in handen, dus zo gek lijkt het me niet dat ze een Nvidia Geforce RTX-kaart in de titel gebruiken, als voorbeeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Het lijkt me dat een titel vrij neutraal moet zijn en het aandeel in de high-end markt is ook niet echt bekend en wordt vooral gebaseerd op giswerk. Anyway, nVidia zal daar zonder twijfel veel groter zijn, dat is ook helemaal niet het punt, het gaat erom dat er een alternatief is dat niet totaal irrelevant is en dat mag dan ook zeker genoemd worden in de titel imo.

Kijk als we nu gaan doen alsof alleen nVidia voor videokaarten en Intel voor cpus nog bestaan, dan ben ik echt direct weg op Tweakers. We zijn hier toch juist omdat we meer willen dan het doorsnee nieuws wat je op een niet-techsite zou lezen?

AMD hoort gewoon in de titel te staan wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Een titel heeft maar een beperkt aantal tekens beschikbaar, Nvidia is veruit de grootste speler, daar komt totaal geen giswerk bij kijken. En zolang het in de rest van het nieuwsbericht duidelijk benoemd staat dat alternatieven van AMD ook prima zijn, vind ik dat je van een mug een olifant maakt.
Snowdog schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:51:

Kijk als we nu gaan doen alsof alleen nVidia voor videokaarten en Intel voor cpus nog bestaan, dan ben ik echt direct weg op Tweakers.
Echt niemand doet of denkt dat. Alleen jij lijkt de conclusie te trekken dat als AMD niet in de titel staat, dat AMD niet meer zou bestaan of meedoen.

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 17-08-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Nouja, die paar tekens voor XFX 7900 extra mag het probleem niet zijn, anders even andere titel verzinnen waarin het wel past. Hetzelfde voor de vorige titel.

Jij mag ook prima vinden dat ik van een mug een olifant maak, maar wat mij betreft creëer je zo gewoon een unfair beeld, headlines zijn vele malen belangrijker dan het nieuws in het bericht. Dat lezen velen maar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[b]Hahn in "Beetje rare titel mbt videokaart"

Echt niemand doet of denkt dat. Alleen jij lijkt de conclusie te trekken dat als AMD niet in de titel staat, dat AMD niet meer zou bestaan of meedoen.
Naja voor titels boeit het duidelijk niet genoeg, snap je nou zelf niet wat het probleem is hier? Leuk dat ze ergens een vermelding in de footnotes krijgen, maar daar doe je weinig mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Snowdog schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:59:
[...]

Naja voor titels boeit het duidelijk niet genoeg, snap je nou zelf niet wat het probleem is hier? Leuk dat ze ergens een vermelding in de footnotes krijgen, maar daar doe je weinig mee.
Ik snap prima wat volgens jou het probleem is, ik ben het alleen niet eens met je over de grootte van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:01:
[...]

Ik snap prima wat volgens jou het probleem is, ik ben het alleen niet eens met je over de grootte van het probleem.
Dat mag jij vinden, de grootte van het probleem doet er niet echt veel toe. Dit is iets dat simpel te verhelpen is en als het een probleem is, dan kan dat prima en eenvoudig worden opgelost. Ik zeg ook niet dat dit een existentieel probleem voor tweakers is, maar het is wel iets waar imo verbetering in aangebracht kan worden.

Dat is dan ook het enige waar ik om vraag. Want deze titel kan (wmb) echt niet. Ik snap dat velen daar weinig problemen mee hebben, maar als een neutraal medium, zou ik verwachten dat Tweakers dit toch echt wel wil fixen. Hoe dan ook, een reactie zou sowieso op prijs worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
Ik als AMD videokaart gebruiker zie ook liever een kleiner Nvidia marktaandeel, maar ze zijn nu eenmaal de grootste speler. We mogen blij zijn dat Nvidia nog niet generiek voor het product als naam gebruikt wordt, net zoals soep aroma Maggi heet, terwijl het enkel een merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
@JayStout/@Kevinkrikhaar moeten dit echt nVidia-titels zijn? Neem aan dat jullie geen steekpenningen krijgen? In de tabelletjes staan ook duidelijk beide kaarten en wordt niet met een sterretje oid verwezen naar AMD-kaarten, dus waarom doen jullie dat wel met headlines en dan inhoud van berichten? Lijkt me gewoon geen gezonde journalistiek en niet best voor de positie van AMD in general. Blijkbaar moet je taggen om een reactie te krijgen, dus proberen we het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
Krijg jij wellicht steekpenningen van AMD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Andere optie kan natuurlijk zijn om niets te vermelden verder, dat doen andere websites immers ook niet, die schrijven in de titels ook enkel dat 'Voor Game X zijn de systeemvereisten bekend gemaakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Moeten we dan Intel kaarten ook gaan vermelden ? Het worden wel erg lange titels dan hoor. Hier ook een 7900XTX, maar ik vind het prima dat ze in een titel alleen Nvidia vermelden. Je moet wat met een titel en dan is het toch prima om het merk te pakken dat 88% marktaandeel heeft ?

De 7900XTX is ongeveer gelijk aan een RTX 4080, dus wanneer je die 4080 langs ziet komen weet je ook gelijk wat je AMD kaart doet met een spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Na Outlaws in de titel een punt. Daarna leeg.
Probleem opgelost.
De rest staat in de tekst.

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 17-08-2024 20:40 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
PilatuS schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:38:
Moeten we dan Intel kaarten ook gaan vermelden ? Het worden wel erg lange titels dan hoor. Hier ook een 7900XTX, maar ik vind het prima dat ze in een titel alleen Nvidia vermelden. Je moet wat met een titel en dan is het toch prima om het merk te pakken dat 88% marktaandeel heeft ?

De 7900XTX is ongeveer gelijk aan een RTX 4080, dus wanneer je die 4080 langs ziet komen weet je ook gelijk wat je AMD kaart doet met een spel.
Welke kaart van Intel zou je willen aanbevelen? Is er een die op dit niveau kan meedoen? Als dat het geval is, graag, maar vertel me meer.

Edit: en jij weet misschien dat die kaarten gelijkwaaridg zijn, maar voor veel mensen is dat niet helemaal duidelijk en wat de verschillen precies zijn. Als die dit soort headlines zijn ,dan lijkt het alsof AMD-kaarten irrelevant zijn, maar dat is toch echt niet het geval. Daarom is dit (wmb) ook een probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowdog op 17-08-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Welke kaart van Intel zou je willen aanbevelen? Is er een die op dit niveau kan meedoen? Als dat het geval is, graag, maar vertel me meer.
Dat is het punt niet, het gaat om extreem lange titels maken of het simpel houden. Als Intel wel mee kan doen dan moet die er natuurlijk ook bij. Stel we hebben nog een nieuw merk dan moet die er ook bij.
Edit: en jij weet misschien dat die kaarten gelijkwaaridg zijn, maar voor veel mensen is dat niet helemaal duidelijk en wat de verschillen precies zijn. Als die dit soort headlines zijn ,dan lijkt het alsof AMD-kaarten irrelevant zijn, maar dat is toch echt niet het geval. Daarom is dit (wmb) ook een probleem.
Of je zoekt even 3 seconden op Google. Het gaat om een titel simpel houden, niet om met een titel een heel verhaal te gaan schrijven. Dus kiezen ze hier voor het merk dat 88% marktaandeel heeft. Helemaal geen gekke keuze om de titel op die manier te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 22:00
Imo kan je van mensen die op deze website zitten verwachten dat ze zelf "≥" erachteraan denken. Nvidia heeft nu eenmaal het grootste marktaandeel.

Ik heb het idee dat je er zo een punt van maakt omdat jij nu vindt dat jouw aankoop niet gevalideerd wordt. Dat mag je natuurlijk vinden maar ik denk dat je er eenzaam in bent.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb weleens het idee dat het hier behoorlijk gevuld is met AMD fanboys, maar in dit geval vind ik eigenlijk wel dat @Snowdog een punt heeft. En het Nvidia marktaandeel is een valide reden imo, tegelijk in veel BBGs zitten ook AMD kaarten. Het lastige bij de meest recente is wel dat de titel al behoorlijk lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Marktaandeel of niet, bij de systeemeisen van games worden eigenlijk altijd zowel Nvidia als AMD genoemd.
AMD weglaten in de titel is tot daar aan toe, maar het woord 'nodig' zorgt toch voor een titel die meer lijkt te impliceren dan het geval is. Minstens een RTX 4080 nodig naast een eventuele tweede videokaart in je kast?

Ubisoft deelt systeemeisen Star Wars Outlaws: RTX 4080 voor 4k60
Ubisoft deelt systeemeisen Star Wars Outlaws: RTX 4080 of hoger voor 4k60
Ubisoft deelt systeemeisen Star Wars Outlaws: RTX 4080 of beter voor 4k60
Ubisoft deelt systeemeisen Star Wars Outlaws: RTX 4080 / 7900 XTX voor 4k60

Allemaal korter dan de huidige titel:
Ubisoft deelt systeemeisen Star Wars Outlaws, voor 4k60 minstens RTX 4080 nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:12

dragonhaertt

@_'.'

En als je dan een kaart hebt die sneller is dan de 4080, moet die dan ook in de titel? Misschien zijn er gebruikers die niet precies weten hoe hun eigen kaart zich verhoudt tot de 4080.

Die info staat in het artikel, maar dan moet dat ook in de titel! Zet de hele lijst maar in de titel.

Als je het hele artikel in de titel zet hoef ik hem ook niet meer te opnemen, maar hoef ik alleen nog maar de titel te lezen!

:+

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals eerder en door anderen (en mijzelf) geopperd, maar wat totaal genegeerd wordt: moet het merk/type GPU per se in de titel dan? Dat bespaart immers het meeste en heb je ook dit hele gezeur niet. :Y Andere, grotere websites dan Tweakers doen dat immers ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

For what it's worth; in nieuws: EA deelt systeemeisen pc-versie Dragon Age: The Veilguard is het juist weggelaten uit de titel. :)
Pagina: 1