Pre out sub gebruiken voor pre out front ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-05-2024
Goedeavond,

Ik ben in het bezit van een onkyo txnr656 en marantz ki pearl lite, nou zou ik graag via een pre out van de onkyo naar de marantz willen, nu is het zo dat op mn onkyo alleen 2x een pre out subwoofer zit, nu heb ik al her en der gekeken op internet, maar dat beantwoord mijn vraag helaas nog niet :(

Is het mogelijk om via de onkyo tx nr656 toch front pre out aan te sluiten? Of evt de pre out van de sub te pakken, en dan de lpf van lfe uit te zetten ??

Ik hoor graag of er iemand is die mij hier verder in kan helpen.

BVD
Robbin

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 22:32
Zone 2 op de Onkyo heeft een lijnuitgang (naast de sub uitgangen), deze is echter enkel analoog. Enkel analoge bronnen zullen een signaal kunnen doorgeven naar zone 2(HDMI e.d. dus niet).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRlp9T2ZucSi2hHxvgzxvvq99c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9LhZSbDPR3Qpt84uPN3eCm6Q.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Zap_pa op 06-05-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Bedankt voor het antwoord, ik had deze idd al getest, maar kwam erachter dat in hier het volume niet van kon regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:10

Grozno

acts without consequence!

Line out is inderdaad geen pre out. Line out heeft dus geen volume controle.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Ah dat is in mijn geval dus waardeloos, aangezien ik deze wilde aansluiten op de Power ampdirect in van m’n marantz 🙁

[ Voor 5% gewijzigd door Soundengineer op 06-05-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou met een HDMI extractor kunnen werken, van je Onkyo HDMI out naar extractor en dan analoog naar je Marantz.
In voorkomend geval wil je wel een extractor met fatsoenlijke dac hebben, simpel dingetje is zonde lijkt me.

Maar wat is je usecase? Wil je altijd je fronts naar de Marantz hebben, of alleen voor stereo bronnen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Dank voor je meedenkende reactie :)

De situatie is als volgt ik heb bijv mijn cd speler en pick up rechtstreeks aangesloten op de marantz(net als mijn front speakers ) dit aangezien de marantz naar mijn smaak net wat lekkerder klinkt.

Wat ik graag zou willen is mijn blu-ray en Xbox e.d HDMI aansluiten op de onkyo dit signaal door naar de tv en dan audio door de onkyo, en in de toekomst zou ik dan op m’n onkyo de surround speakers willen hebben, en de fronts op de marantz, ook als ik bijv spotify stream naar de onkyo dit dan qua audio meteen doorsturen naar de fronts die aangesloten zijn op de marantz

ik heb dit op zo’n manier bij kennissen wel eens zien werken, en vond dit een hele mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Misschien een gekke vraag maar zou de link hieronder een oplossing kunnen zijn? Speakerdraad uit de versterker en dan met tulp verloop de pre amp direct in van de marantz ?

https://www.allekabels.nl...8RdCEf7d11zohJRPfPtQ7jGwR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 18:06
Soundengineer schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:13:
Misschien een gekke vraag maar zou de link hieronder een oplossing kunnen zijn? Speakerdraad uit de versterker en dan met tulp verloop de pre amp direct in van de marantz ?

https://www.allekabels.nl...8RdCEf7d11zohJRPfPtQ7jGwR
Absoluut niet doen, dat gaat geheid rook opleveren als je er geen converter tussen stopt. Zoiets als dit https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Dus met zo’n kastje zou het wel willen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:10

Grozno

acts without consequence!

Voordat je het heel ingewikkeld maakt. Hoe zeker weet je dat de Marantz in stereo beter klinkt dan Onkyo? Het menselijk brein is namelijk erg makkelijk te foppen.
Daarnaast, als je de speaker output van de Onkyo gaat benutten, dan krijgt de Marantz dus het signaal binnen waarvan je nu zegt minder blij te worden.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
Gaat wel werken maar het geluid gaat er niet beter van.
In die omzetter zitten vaak kleine transformatoren voor de galvanische scheiding.

Je hebt ook omzetter met enkel weerstanden erin. Dat gaat wel werken.

Russound ADP-1.2 Speaker-level to Line-level Adapter https://a.co/d/aEsZIh7

40 euro voor een paar weerstanden is dan wel weer een boel geld.

Als je zelf een beetje handig bent maak je deze:

https://www.google.com/se...WeNeQAM&vssid=mosaic&ip=1

2 weerstanden van 1 k
2 weerstanden van 10 k
Ik wel in elkaar te zetten op een stripje kroonsteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien denk je wel te moeilijk. Als je nou op je fronts een speaker selectie of matrix switch zet. Kun je kiezen welke versterker je fronts aan moet drijven. Als je 5.1 hebt pakt je je onkyo, stereo je Marantz. En met zo'n switcher zou je ook niks stuk moeten kunnen maken :)

Zoiets dus: https://www.amazon.com/Sp...-Commercial/dp/B00UZ86M0E

Kan vast wel goedkoper. Je kunt ook naar simpele RCA switchboxen kijken, dan werk je gewoon met RCA pluggen die je naar draadje uit laat lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:54
IMHO is de enige mooie oplossing je receiver wisselen voor een met Pre-outs voor de front speakers.
Marktplaats staat er vol mee, kan je mogelijk gelijk een model nemen wat qua looks past bij de stereo amp.
Als je naderhand je Onkyo verkoopt, speel je misschien nog wel eens quitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
Zat idd ook al aan andere versterker te denken, maar dacht eerst maar eens uitzoeken wat er wellicht toch mogelijk is met de versterker die ik nu heb.

Dank voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Ja zelf zou ik alles op 1 receiver zetten. Maar als je een aparte versterker wilt gebruiken heb je idd echte preouts nodig. Of speaker naar low level convertor. Het gaat allemaal meer over gevoel over wat degelijk/goed voelt dan dat het technisch nou zoveel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:54
Jag schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:31:
Ja zelf zou ik alles op 1 receiver zetten. Maar als je een aparte versterker wilt gebruiken heb je idd echte preouts nodig. Of speaker naar low level convertor. Het gaat allemaal meer over gevoel over wat degelijk/goed voelt dan dat het technisch nou zoveel uitmaakt
Een schone auto rijdt lekkerder, eten op een mooi opgemaakt bord smaakt lekkerder en mijn speakers klinken beter nadat ze net afgestoft zijn. Sentiment doet toch best veel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Soundengineer schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:46:
Zat idd ook al aan andere versterker te denken, maar dacht eerst maar eens uitzoeken wat er wellicht toch mogelijk is met de versterker die ik nu heb.
Persoonlijk zou ik het proberen met een paar High to Low Level Converters, mits de Onkyo nog voldoet (voor jouw gebruik) qua bijvoorbeeld HDMI standaarden.

Zo te zien heeft de Marantz Power Amp In wat het een perfect device maakt om stereo en surround te scheiden (zoals je voor ogen hebt). Als de Onkyo nog voldoet dan ben je voor een paar tientjes klaar met het gewenste resultaat. Of het hoorbaar is of niet, voor die prijs lijkt mij het het realiseren waard.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 08-05-2024 18:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1