Grof stucwerk met diep patroon gladmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie foto. Wat is een goede methode om dit glad(der) te krijgen? Doel is om het gladder te maken en er daarna weer een nieuw dun laagje stucwerk overheen te doen zodat het mooi glad is.

Al geprobeerd: Met een schuurapparaat (met grofheid 60 schuurpapier). Gaat niet geweldig/traag. Eerst de randjes weghakken met een steenbeitel: Gaat al beter, maar nog steeds behoorlijk traag. Wel te doen op zich, maar als er een meer voor de hand liggende methode is hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Zjmj8yEeWbZGBvebGk10PJ0OJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Twa7KQkaiJtzRWVaxiHsv4X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door brama op 06-05-2024 21:07 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Als het gips / stuc is zou je schuren met gaas kunnen proberen, dat gaat wel sneller dan met schuurpapier. Alles harder dan dat zou ik bij de Boels of de bouwmarkt een elektrische breekhamer huren.

[ Voor 3% gewijzigd door Charly op 06-05-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vaak kun je dat soort 'spachtelputz' werk nog wel weg gestoken krijgen met een (goed) spack-mes of 'lomp' met een betonstick door eerst een klein randje volledig vrij te maken zodat je achter / in de hechtlaag kunt komen (y)

Maar: Misschien ook wel interessant om te weten: Waar is de ondergrond van gemaakt? Zo te zien is het maar een klein en niet dragend stukje 'muur' wat je voor een paar tientjes aan nieuwe GiBo blokken of stucplaat volledig opnieuw optrekt :P

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 06-05-2024 21:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 20:55
Een SDS-boormachine op kloppen zetten en met een redelijk brede beitel er in weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:17:
Vaak kun je dat soort 'spachtelputz' werk nog wel weg gestoken krijgen met een (goed) spack-mes of 'lomp' met een betonstick door eerst een klein randje volledig vrij te maken zodat je achter / in de hechtlaag kunt komen (y)

Maar: Misschien ook wel interessant om te weten: Waar is de ondergrond van gemaakt? Zo te zien is het maar een klein en niet dragend stukje 'muur' wat je voor een paar tientjes aan nieuwe GiBo blokken of stucplaat volledig opnieuw optrekt :P
Dit zit boven wat ooit een open haard was en bevat zeer waarschijnlijk een asbest pijp erin dus die laten we maar lekker staan! Anders had 'ie van mij wel in zijn geheel eruit gemogen. Ik zal de spackmesmethode zeker wel eens proberen, het is gewoon gips en met een beitel breekt het best makkelijk af, dus hopelijk werkt het. Anders inderdaad de klopboor+beitel methode.. iets teveel eraf is nooit erg.

Edit: Doet me er wel aan denken, ik kan een bouwtekening aanvragen natuurlijk, en dan weet ik meer.. althans, hoe het ooit was. We gaan het zien.. bij deze gedaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door brama op 06-05-2024 22:15 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:10
Met een koudbeitel de dikke randen weghakken, dan met schuurgaas glad maken en idd dun laagje fix & finish moet genoeg zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50
Waarom raad niemand een betonschuurmachientje aan? Werkt gewoon goed voor zoiets glad maken, had hetzelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KtKCtb1R9BFlB1MaDMKn25b-CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPtFg964WbWirNuFNDJhcuiz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door grasmanek94 op 07-05-2024 09:16 ]

Pagina: 1