Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon88
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 08:56
Ik stond enorm verbaasd vandaag toen mijn Samsung The Frame ineens spontaan een Netflix reclame advertentie aan het afspelen was. Met beeld en geluid.
Het meest vreemde was dat dit totaal ongevraagd gebeurde tijdens het afspelen bij een foto slideshow (waarvoor ik de tv primair gebruik).
Hoe kan Samsung to zomaar doen? Dit is totaal ongevraagd.
Samsung kan toch niet zomaar ongevraagd reclame op mijn tv tonen terwijl deze met (door mijn aangewezen) primaire doel bezig is?
Mijn tv werd in feite gekaapt door een advertentie.

Hebben andere dit ook al eens meegemaakt? Hoe kunnen we dit stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Samsung heeft al meermaals dit soort fratsen uitgehaald, en er zijn vele mensen die daarom geen Samsung meer kopen. De beste oplossing is door simpelweg geen gebruik te maken van de smart functionaliteit van je TV maar het beeld te laten komen van een ander apparaat (PC, Chromecast, ...). Het kan zijn dat de verbinding met het internet verbreken ook helpt (al kan reclame ondertussen gecached zijn) of je kan eventueel iets als een pihole in je netwerk plaatsen om zo reclame te proberen te blokkeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 20:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hier vind je een lijst van domeinen die je kunt blokkeren om te voorkomen dat de TV advertenties kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon88
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 08:56
Ik had al direct nagedacht over andere methode om mijn beeldmateriaal te tonen maar de Art functie van Samsung heeft een energie spaarstand. Dat ten opzichten van het normale gebruik redelijk wat bespaard.
Ook een PiHole heb ik al over nagedacht maar dan heb je weer een extra energieverbruiker in huis die 24-7 draait (ookal is een raspberry pi niet zo'n grote energie verbruiker).

Die lijst met domeinen is al een goede. Valt me mee hoe veel het er zijn. Die kan ik nog wel blokkeren via mn router. Bedankt dmantione

Maar ik was echt enorm verbaasd dat ze dat zomaar doen. De TV is met een taak bezig. Dat mogen ze toch niet zomaar onderbreken voor hun eigen financial gain?
Ik ga de metselaar toch ook niet van zijn werk af houden om hem een bos bloemen te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:29
Gideon88 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:53:
Ik had al direct nagedacht over andere methode om mijn beeldmateriaal te tonen maar de Art functie van Samsung heeft een energie spaarstand. Dat ten opzichten van het normale gebruik redelijk wat bespaard.
Ook een PiHole heb ik al over nagedacht maar dan heb je weer een extra energieverbruiker in huis die 24-7 draait (ookal is een raspberry pi niet zo'n grote energie verbruiker).

Die lijst met domeinen is al een goede. Valt me mee hoe veel het er zijn. Die kan ik nog wel blokkeren via mn router. Bedankt dmantione

Maar ik was echt enorm verbaasd dat ze dat zomaar doen. De TV is met een taak bezig. Dat mogen ze toch niet zomaar onderbreken voor hun eigen financial gain?
Ik ga de metselaar toch ook niet van zijn werk af houden om hem een bos bloemen te verkopen?
Welkom in de wondere wereld van Samsung, waar je geen klant bent maar het product.