Noise Cancelling Koptelefoon - geluidskwaliteit irrelevant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35
Hallo Tweakers,

TLDR: Wat is volgens jullie ervaring op dit moment de beste Noise Cancelling over ear koptelefoon, zonder rekening te houden met geluidskwaliteit?

Ik heb begrepen dat de:
Sony wh-1000xm5 en Sennheiser momentum 4 zeer goed zijn met Noise Cancelling. Maar heb er zelf geen ervaring mee.
Ik gebruik op dit moment de Audio Technica ATH-M50x, een oud toestel. Vermoedelijk zijn er wel betere toestellen op de markt ondertussen.

Een goede Noise Cancelling is nodig omdat mijn bovenbuur iets te zot is van zijn spelletje darts en dat hoor je weerkaatst door het volledige gebouw.
in-ear headphones zijn geen optie omdat ik eerst oordoppen gebruik en daarna de over ear headphone wil gebruiken.

Wanneer het rustig is, heb ik beschikking over een goede hoofdtelefoon versterker met de dt1990pro, sennheiser 650 en 660vs2, dus geen probleem op kwaliteit wanneer de situautie het toelaat.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06 20:25
Teufel heeft leuk speelgoed op dit gebied https://teufelaudio.nl/ko...se-cancelling-koptelefoon

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 17:57

Rmg

clannad schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:19:

in-ear headphones zijn geen optie omdat ik eerst oordoppen gebruik en daarna de over ear headphone wil gebruiken.
Je wilt het dus alleen voor het dempen gebruiken? Niet voor het luisteren van muziek/audio?

Ik vraag me af hoe/of noise cancellation überhaupt werkt met oordoppen in en of je niet beter af bent met een extra gehoorbescherming bovenop je oordoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Je wilt het dus alleen voor het dempen gebruiken? Niet voor het luisteren van muziek/audio?

Ik vraag me af hoe/of noise cancellation überhaupt werkt met oordoppen in en of je niet beter af bent met een extra gehoorbescherming bovenop je oordoppen?
Oh, ik ben niet voldoende duidelijk geweest, mijn excuses.

Ik wil wel degelijk naar muziek/audio/games luisteren. Maar wanneer het geluid van de buren te storend wordt, gebruik ik onder de koptelefoon nog eens extra oordoppen die geluid dempen.

Dus dempende oordoppen -> Noise cancelling koptelefoon -> Ik hoor geluid van muziek/game, maar niet meer van omgeving.

Daarom dat de geluids-kwaliteit van de koptelefoon in kwestie minder belangrijk is. Wordt sowieso verstoord door de oordoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door clannad op 06-05-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Dankjewel voor de suggestie! Die ken ik niet, ga ik eens verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De uitvoering: Bose QuietComfort Ultra Headphones (Zwart) schijnt ook zeer goede noise cancelling te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Goede suggestie.
Ik heb inderdaad begrepen dat Bose, Sennheiser en Sony op gebied van Noise Cancelling momenteel de beste zijn. En mss mag de qcy h3 hierbij toegevoegd worden.

Iemand die ervaring heeft met deze koptelefoons?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 17:23
Ik, als van oorsprong een Bose hater (No highs, no lows? must be Bose! :+ ), ben heel tevreden met mijn quietcomfort 35ii. Bose heeft wel een goede reputatie opgebouwd qua noise canceling, plus ze zijn super comfortabel om te dragen. Lijkt me ook niet onbelangrijk.

Ik had ze laatst 1 op 1 vergeleken met een concurrent van B&O. Alhoewel die wel beter klinkt was de noise canceling in de Bose een miniscuul beetje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Ik had ze laatst 1 op 1 vergeleken met een concurrent van B&O. Alhoewel die wel beter klinkt was de noise canceling in de Bose een miniscuul beetje beter.
Dankjewel voor het meedelen van je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als ik lees
Maar ik vind de Anker Q30 wel mooier klinken, al is die is daar dan ook absurd goed in
zou ik in ieder geval deze review maar overslaan. Iemand die claimed dat de Anker Q30 "absurd goed" is heeft hier wat mij betreft geen enkel verstand van. De Q30 is redelijk OK maar "absurd goed" is echt van een héél ander niveau.

De genoemde Q30 is overigens geen ANC hoogvlieger.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 06-05-2024 22:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

clannad schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:32:
[...]

Oh, ik ben niet voldoende duidelijk geweest, mijn excuses.

Ik wil wel degelijk naar muziek/audio/games luisteren. Maar wanneer het geluid van de buren te storend wordt, gebruik ik onder de koptelefoon nog eens extra oordoppen die geluid dempen.

Dus dempende oordoppen -> Noise cancelling koptelefoon -> Ik hoor geluid van muziek/game, maar niet meer van omgeving.

Daarom dat de geluids-kwaliteit van de koptelefoon in kwestie minder belangrijk is. Wordt sowieso verstoord door de oordoppen.
Ik begrijp het nog niet helemaal. Je kan dan toch gewoon oordoppen in brengen en daarboven een gehoorbeschermers op doen? Denk aan de 3M Peltor Optime III H540A ofzo.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben een Soundcore fan (heb meerdere earbuds van ze), maar de Q30, Q45 of Space One zijn inderdaad niet te vergelijken met de toppers. Voor de prijs zijn ze uitstekend, maar als het top ANC moet zijn, dan kom je toch bij Bose of Sony terecht. De prijs is er naar.

Ik ben zelf een Bose fan (heb ook Bose). De QC II/Ultra earbuds zijn verbazingwekkend goed, maar ik zou de QC45/Ultra proberen. Of een tweedehands QC35, die zijn net zo goed, alleen micro-USB.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:05:
[...]

Als ik lees

[...]

zou ik in ieder geval deze review maar overslaan. Iemand die claimed dat de Anker Q30 "absurd goed" is heeft hier wat mij betreft geen enkel verstand van. De Q30 is redelijk OK maar "absurd goed" is echt van een héél ander niveau.

De genoemde Q30 is overigens geen ANC hoogvlieger.
Dat gaat dan over de geluidskwaliteit. En dat is juist niet de vraag van TS, die wil graag puur goede NC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Eagle schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:27:
[...]

Dat gaat dan over de geluidskwaliteit. En dat is juist niet de vraag van TS, die wil graag puur goede NC :)
Dat klopt maar als een review daar de plank al zo compleet misslaat zegt dat mogelijk ook iets over de rest van de review.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

Yucon

*broem*

Ik twijfel een beetje of je met willekeurig welke NC koptelefoon gelukkig gaat worden als je al doppen in hebt. Er komt ook geluid via je wang/schedel/whatever naar binnen, dus niet via je gehoorgang zelf. Dat is wat langs die doppen komt maar ik twijfel of zo'n NC koptelefoon daar nog iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Yucon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:34:
Ik twijfel een beetje of je met willekeurig welke NC koptelefoon gelukkig gaat worden als je al doppen in hebt. Er komt ook geluid via je wang/schedel/whatever naar binnen, dus niet via je gehoorgang zelf. Dat is wat langs die doppen komt maar ik twijfel of zo'n NC koptelefoon daar nog iets aan gaat doen.
Daar heb je wel gelijk.

Geluid is uiteindelijk niet tegen te houden.
Maar mijn ATH-M50x is al vele jaren oud.

Ik dacht dat er mss een koptelefoon was die op gebied van techniek best iets meer geluid blokkeerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
clannad schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:30:
[...]

Daar heb je wel gelijk.

Geluid is uiteindelijk niet tegen te houden.
Maar mijn ATH-M50x is al vele jaren oud.

Ik dacht dat er mss een een koptelefoon was die op gebied van techniek best iets meer geluid blokkeerde.
Noise cancelling is vooral goed in het blokkeren van constante geluiden. Denk aan verkeer en geluid als je in een trein/vliegtuig zit. Voor stemmen is het al lastiger en in jouw geval de dartende bovenbuurman.. vrijwel onmogelijk. Het dempt het behoorlijk, zeker in combinatie met muziek, maar zal nooit weg zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Noise cancelling is vooral goed in het blokkeren van constante geluiden. Denk aan verkeer en geluid als je in een trein/vliegtuig zit. Voor stemmen is het al lastiger en in jouw geval de dartende bovenbuurman.. vrijwel onmogelijk. Het dempt het behoorlijk, zeker in combinatie met muziek, maar zal nooit weg zijn helaas.
Bedankt voor de info. Dit is wat ik niet wou lezen: Noise cancelling is goed in bepaalde frequenties,
maar geen oplossing in mijn situatie.

Als het correct is, is het correct. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
clannad schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:52:
[...]

Bedankt voor de info. Dit is wat ik niet wou lezen: Noise cancelling is goed in bepaalde frequenties,
maar geen oplossing in mijn situatie.

Als het correct is, is het correct. Bedankt voor je hulp!
Nou, je hebt nu de uitvoering: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) ? Volgens tweakers is dat slechts passieve noise cancelling..

Actieve noise cancelling is wel echt andere koek en zal tov enkel passief een verbetering zijn.

In dat geval zou ik echt een Bose, Sony of Sennheiser koptelefoon met actieve noise cancelling overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Actieve noise cancelling is wel echt andere koek en zal tov enkel passief een enorme verbetering zijn.

In dat geval zou ik echt een Bose, Sony of Sennheiser koptelefoon met actieve noise cancelling aanschaffen.
Ik ga het dan ook in die piste zoeken. Zal mss uiteindelijk geen oplossing zijn. Maar eventueel wel een hulp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Dit gebruik ik op het werk

Bowers en Wilkins Pi7 S2 noise canceling iem's met daar bovenop de Peltor X5A gehoorkappen

De X5A zijn de beste kappen die te koop zijn , die dempen 38db

Het geluid wat er wel nog doorheen komt filteren de Pi7 S2 helemaal weg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9F3Znwh0/CB5-D53-D8-3383-4-B76-B9-DB-FCD1-A4-A6-E186.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:58:
[...]

Nou, je hebt nu de uitvoering: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) ? Volgens tweakers is dat slechts passieve noise cancelling..

Actieve noise cancelling is wel echt andere koek en zal tov enkel passief een verbetering zijn.

In dat geval zou ik echt een Bose, Sony of Sennheiser koptelefoon met actieve noise cancelling overwegen.
Als je een beetje verdiept in de techniek: actieve noise cancelling produceert een antigeluid, waarbij de golven tegenovergesteld zijn aan het omgevingsgeluid. De trein kan op deze manier netjes worden gedempt omdat de twee geluidsgolven elkaar uitdoven, maar helaas voor onverwachtse klappen uit een spel heeft het systeem geen tijd om hier een anti geluid tegen te produceren. In dit geval zijn dergelijke koptelefoons zinloos en een slechte investering.

De enige manier dat helpt is passieve noice cancelling, dat is een dikke geluidswerende laag die je op je oor aanbrengt en verder geen anti geluid produceert. Dit vermindert alles uit de omgeving en werkt ook voor niet constant geluid.

Die gehoorbeschermers die hier gesuggereerd worden, het ziet er een beetje maf uit, dit is precies wat een passief systeem doet. Dit gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik vraag mij nu alleen af, of het probleem op te lossen aan de dartende kant. Misschien een of ander demping achter het dartbord? Of staat de darter niet open voor suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rtings heeft reviews met metingen van de ANC.
https://www.rtings.com/he...ing#recommendation_308329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
?
Als het dartbord op een holle muur of iets dergelijks is bevestigd. Tikt het geluid ook ver door.
Check anders eens een aflevering van Frank Visser doet Uitspraak of De Rijdende Rechter. Daar was namelijk iemand die dartte op een holle muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Ik wil julie allemaal bedanken voor jullie input.

Heb veel bijgeleerd over passieve en actieve noise cancelling.

- Sony, Sennheiser, Bose beste op gebied van actieve noise cancelling.
- * Geluid is niet tegen te gaan
- Buur vroeger al aangesproken, maar ik probeer het opnieuw. (eventueel dempend materiaal, met bijdrage betaling langs mijn kant)

Mods mogen het topic sluiten.

Thx Clannad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helemaal verwijderen, nee. Maar ik zit in de tuin, en een paar huizen verderop waren de kinderen aan het ballen in de tuin. Stuiteren, tegen het hek aan, en roepen. Met mijn Soundcore Liberty 4NC earbuds met rockmuziek hoor ik er weinig van en kan ik rustig zitten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Server_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2024
De HP Poly Voyager Surround 80 UC heeft voor mij hele goede noise cancellation - het is wel een office headset maar dat kan mij niet zoveel schelen, in

Het is goed over ear
NC is goed and werkt prima in a een tram/trein/bus
het is touch \
can twee.( 2 tegelijk )
Het is office headset, maar zeker wel geschikt voor dagelijkd prive leven .
Fijn om het op te hebben en geluid te dempen.
the app op je telefoon is verplicht maar komt handig uit als je instellingen wil aanpassen.

hope this helps.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• clannad
Als conclusie voor deze forum post.

Heb me 2e hands de sony wh-1000xm4 gekocht.
Dit is toch wel een enorm verschil ivm het omgevingsgeluid.

Ik vermoed dat de in-ears nog iets beter werken.
Maar ik ben tevreden. 90% van alle geluid wordt tegen gehouden.

Dankjewel voor alle forum posters om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:08
Mijn dochter gebruikt op school nu zo'n jaar de Sony XM4 vanwege de goede ANC (heeft anders teveel last van prikkels in de klas buiten de instructiemomenten om). Ik heb net de Bose QC Ultra aangeschaft en het eerste wat ze zei bij het proberen was 'wooow, deze noise cancelling werkt nog veel beter!'.
Ze prefereert wel de (overdreven aangedikte, vind ik) bas van de XM4. Voor mij is dit precies omgekeerd, ik vind de bas van de XM4 vreselijk overdreven en moet deze enorm terugschroeven om het voor mij plezierig luisterbaar te maken. Generatieverschil zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09
Zijn er ook over ear headphones die wat minder warm zitten? Bij het auto poetsen gebruik die de Sony XM3 van mijn vrouw, maar na een half uurtje worden mijn oren wel heel warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even handig om te weten. Ik heb zowel de WH1000XM4 als de XM5.
Er zit 1 heel groot verschil in de NC van beiden modellen, iets wat wel een serieus verschil is.
De XM5 lijkt een soort van adaptief NC te hebben dat zich aanpast aan de omgeving voor een meest optimale NC, daarom komt deze meestal dan ook beter uit de test t.o.v. de XM4.

Maar dit is niet altijd beter/handig.
Zodra er iets veranderd in je geluidsomgeving, hoor de dat de XM5 een NC profiel aanpast, lastig te omschrijven, je hoort even een ander soort NC, maar met een soort van overloop. De XM4 doet dat niet.
Voorbeeld, in de auto, als je even je raam open zet, of van wegdek type wisselt, hoor de de nieuwe geluiden dwars door de XM5 NC heen, en na 1 a 2 seconden zijn ze gefilterd.
Eigenlijk, bot gezegd, met nieuwe omgevingsgeluiden werkt de NC voor kort even niet meer.
XM4 daarentegen, blijft de NC gewoon als een deken werken, nieuwe geluiden blijven in de NC.
Met XM4 hoor je dus niet als je spontaan op ander soort wegdek komt.

Mijn conclusie is dan ook, wil je NC voor constante geluiden zonder veranderingen, XM5.
Wil je een NC wat ook spontane geluiden wegfiltert, zoals de dart geluiden van TS of als iemand spontaan tegen je begint te praten, dan zeker de XM4.

Overigens ben ik niet zo heel erg onder de indruk van de verbeterde XM5 NC, het is maar ietsje beter t.o.v. XM4, maar dan wel met de bovengenoemde nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
Bedankt voor je ervaringen en bedankt dit zo uitgebreid uit te leggen.

Samsung heeft net de xm6 aangekondigd. Benieuwd of we een stap omhoog gaan naar Noise Cancelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bose Quietcomfort bevalt hier goed. Duurder is eigenlijk niet nodig voor de geluidskwaliteit.
Pagina: 1