Graag zou ik voor mijn slaapkamer een ventilatiesysteem willen maken voor op de ramen met twee blower fans en een op maat gemaakt koppelstuk om de fans aan het ventilatierooster van het raam te koppelen. Één fan blaast via het ventilatierooster lucht naar binnen, de ander blaast of zuigt het naar buiten.
Ik heb weinig ervaring met elektronica, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Wat voor voeding heb ik nodig om twee blower fans (zoiets als op de foto) van 12 volt of 24 volt via het stopcontact van stroom te voorzien?
Zit er ook een regelaar op zo'n voeding om aan te sturen hoe hard de fans draaien?
Op termijn hang ik er misschien een Arduino of Raspberry Pi tussen met een CO2 sensor, maar in de tussentijd wil ik het zo simpel mogelijk houden zodat ik het zsm kan installeren.
Dank!
Ik heb weinig ervaring met elektronica, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Wat voor voeding heb ik nodig om twee blower fans (zoiets als op de foto) van 12 volt of 24 volt via het stopcontact van stroom te voorzien?
Zit er ook een regelaar op zo'n voeding om aan te sturen hoe hard de fans draaien?
Op termijn hang ik er misschien een Arduino of Raspberry Pi tussen met een CO2 sensor, maar in de tussentijd wil ik het zo simpel mogelijk houden zodat ik het zsm kan installeren.
Dank!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ITeHBBsKe5DAJWKSrvEG04oK.jpg?f=user_large)