Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abo
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
Mijn vraag

Ik heb een 30 liter boiler en overweeg om em uit te zetten ivm hoge kosten en 1x per week aan te doen.
Wassen doe ik met koud aan de wastafel en afwassen met de waterkoker
Is het weer helemaal opwarmen( 10 min. op 60gr ivm legionella )duurder dan em aan te laten staan met stilstand verlies?

Daltarief scheelt heel weinig en is in mijn geval geen optie.
...

Beste antwoord (via Abo op 07-05-2024 08:50)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De boiler die we hier dagelijks wel voor kleine dingen gebruiken (doekje uitspoelen etc) en af en toe voor sopje etc gebruikt 170-190kWh per jaar. Dit is dan wel maar een 10 liter closed in variant. Energielabel zegt ook iets van 500kWh-ish maar dat zal dus van een stuk meer watergebruik uit gaan.

Nu zal een 30 liter dus wel meer stilstandverlies hebben. En zeker als je echt zo weinig water gebruikt zal een waterkoker wel schelen. Maar reken jezelf niet rijk, meten is weten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit met spoedeisende zaken op het forum te maken is, waar Schop een modje voor bedoeld is.

Schopje naar Bouwen en Klussen DEI :+

[ Voor 8% gewijzigd door Septillion op 06-05-2024 21:29 . Reden: Even een deur verder ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 12:55
Een Quooker verbruikt ongeveer 500 kWh op jaarbasis, dat zal bij zo’n boiler met een veel groter vat dan misschien nog wel hoger liggen.

Als je het echt 1x per week gebruikt denk ik dat je wel goedkoper uit bent, maar meten is weten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De boiler die we hier dagelijks wel voor kleine dingen gebruiken (doekje uitspoelen etc) en af en toe voor sopje etc gebruikt 170-190kWh per jaar. Dit is dan wel maar een 10 liter closed in variant. Energielabel zegt ook iets van 500kWh-ish maar dat zal dus van een stuk meer watergebruik uit gaan.

Nu zal een 30 liter dus wel meer stilstandverlies hebben. En zeker als je echt zo weinig water gebruikt zal een waterkoker wel schelen. Maar reken jezelf niet rijk, meten is weten.