Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04 17:52
Ik heb plex op mijn pc en tv gezet.

nu heb ik map film aangemaakt. en alles is netjes te vinden,
nu heb ik hier ook een serie bijstaan waar van elke aflevering in een aparte map staat.
de map zie ik staan maar plex geeft aan dat de leeg is maar dat is dus niet zo,.

wat moet ik doen zodat plex ook deze files ziet.

dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:06
Waarom elke episode in een aparte map? Waarom niet:
/Media/Series/Serienaam/Seizoen 1
/Media/Series/Serienaam/Seizoen 2

Enzovoort?
Plex geeft zelf ook deze structuur als aanbevolen;
https://support.plex.tv/a...izing-your-tv-show-files/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Plex raadt een aantal naming conventies aan.
Films: https://support.plex.tv/a...g-your-movie-media-files/
Series: https://support.plex.tv/a...izing-your-tv-show-files/

In concreto: je maakt voor films en TV shows 2 bibliotheken (elke bibliotheek in zijn eigen map) aan, waaronder je de content in submappen zet, een map per aflevering is dan niet nodig ook. Reden hiervoor is dat Plex twee aparte agents heeft, eentje die de films bibliotheek scant en de films herkend, de andere voor series. Je kunt de agent voor films niet gebruiken voor het herkennen van de series en vice versa.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik verplaats je topic even naar serversoftware gezien de vraag die je stelt weinig te maken heeft met netwerken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Jezus mannen waarom zie je de voor de hand liggende oplossing niet:):)

ik heb 2 hd 1 voor films en 1 voor serie's die hd met serie's zat vol en
had een serie op de hd van films gezet en dacht dat ik deze dan ook in de map film moest zetten op plex.
de map werd wel gezien maar niet de inhoud, en daarom dacht ik ik zet elke aflevering apart in een map

maar moet jullie uitleg is het eigenlijk heel makkelijk en stom dat ik daar zelf helemaal niet aan heb gedacht.

ik had over het hoofd gezien dat je ook andere mappen van andere hd's gewoon kan koppelen aan de tv serie map.

bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
nog even een ander probleem,hoop dat jullie hier een oplossing voor weten.

als ik dus de serie wil gaan kijken dan knalt deze er steeds uit.

krijg deze melding: Afspeelfout: Conversie mislukt de transcoder stopte vanwege fout.

heb er op gegoogled maar krijg niet echt een oplossing, wat wel werkt is om de ondertiteling uit te zetten maar
dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
De transcoder loopt vast, probeer in de client de afspeelkwaliteit op maximaal te zetten, dan weet je zeker dat je de meeste content native afspeelt en dan is transcoding niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Hoi Ch4OS, dat heb ik al staan en toch loopt deze vast, alleen als ik ondertitels uitzet dan gaat het goed,
dat is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33

D4NG3R

kiwi

:)

doorpletten schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:22:
Hoi Ch4OS, dat heb ik al staan en toch loopt deze vast, alleen als ik ondertitels uitzet dan gaat het goed,
dat is toch vreemd.
De kans is groot dat het ondertitels zijn in een format welke de client niet kan weergeven of met fancy effecten. Dan slaat de server dus weer aan het transcoden.

Zoek bij de instellingen in de Plex app op je TV even naar de ondertitels, en zet 'burn-in' daar op nooit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Het is gelukt, vraag me hoe of waarom maar sinds gisteren middag kon ik gewoon kijken
met ondertitels en burn in staat op automatisch.

bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
doorpletten schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:22:
dat is toch vreemd.
Hangt er van af wat voor ondertitels het zijn. Er zijn image-based subtitle formaten, zo gauw je dergelijke subs hebt (zoals .pgs formaat wat bij BluRays meestal mee komt), dan zal Plex altijd transcoden. Maar bij .srt formaat (text) weer niet. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doorpletten
Dit was de monarch serie met wel 30 ondertitels erin geen losse srt maar het gekke is ik heb niets veranderd en toch speelt ie nu wel goed af, eerst helemaal niet.

maar lekker dat het werkt
Pagina: 1