De rugged thermal smartphonemarkt is een specifieke markt, maar wellicht kunnen jullie me tóch voorzien van tips.
Ik zoek een?
Rugged smartphone met warmtebeeldcamera ter vervanging van mijn CAT S62Pro.
Wat is je budget?
Niet specifiek. Goede value for money.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De reguliere dingen te doen, maar óók tijdens het klussen e.d. Ik heb nu een CAT S62Pro, maar die is het aan het begeven. Ik game verder nooit, kijk zelden netflix/films, maar wel youtube. Fotografie is met name technisch georiënteerd, dus geen plakboekkwaliteit vereist. De telefoon is dus een verlengstuk van mijn werk/mijn leven, en moet tegen klappen kunnen. 5G is voor mij niet echt interessant, maar de Jack-plug heb ik soms wél gemist aan mijn CAT.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn CAT heeft het tijdens een weekje weg begeven. Ik heb daarom in allerijl 'alvast' twee telefoons gekocht:
CAT S62 Pro, €490,-
Uitgebracht in juli 2020.
Deze is nog leverbaar, maar is inmiddels als wel bijna 4 jaar oud. Producent is failliet. Het voordeel is het handzame formaat, het nadeel is de achterhaaldheid. Draait op Android 10. Is 'slechts' 5,7", en dat formaat bevalt me goed. De rest zit allemaal op ongeveer 6,58"
Ulefone Power Armor 18T, €430,-
Uitgebracht in november 2022.
+ Prijs
+ Goede prestaties
- Updatebeleid schijnt matig te zijn.
- Gigantisch ding qua formaat, maar dat zijn ze nagenoeg allemaal.
Verder zie ik nog:
Ulefone Power Armor 18T Ultra, € 689,-
Deze is een stuk jonger (okt '23), maar verder Qua specs niet heel veel indrukwekkender, maar wél duurder.
Dogee V31GT, € 410,-
+ Hogere thermische resolutie (256x192 vs 160x120)
- Alleen verkrijgbaar via Aliexpress.
Blackview telefoons kwam ik ook tegen, maar die lijken ook niet echt actueel of prijstechnisch interessant.
Overigens koop ik de telefoon zakelijk, dus een btw factuur is een pré.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn primaire vraag is of mijn gevoel klopt dat het onverstandig is om een nieuwe CAT S62Pro te kopen. Zo ja, valt er iets te zeggen over de bovenstaande merken? Ik laat me immers leiden door scores op sites als Kimovil of GSMarena. Ik kan dus de CAT S62 opnieuw aanschaffen, de 18T houden, of tóch de portmonee trekken voor de nieuwere 18T Ultra? Of nóg iets anders? Mijn huidige CAT is dus nagenoeg overleden, dus een maand levertijd is niet écht wenselijk.
Elke tip of duwtje in de juiste richting is welkom. Bij voorbaat dank!
Ik zoek een?
Rugged smartphone met warmtebeeldcamera ter vervanging van mijn CAT S62Pro.
Wat is je budget?
Niet specifiek. Goede value for money.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De reguliere dingen te doen, maar óók tijdens het klussen e.d. Ik heb nu een CAT S62Pro, maar die is het aan het begeven. Ik game verder nooit, kijk zelden netflix/films, maar wel youtube. Fotografie is met name technisch georiënteerd, dus geen plakboekkwaliteit vereist. De telefoon is dus een verlengstuk van mijn werk/mijn leven, en moet tegen klappen kunnen. 5G is voor mij niet echt interessant, maar de Jack-plug heb ik soms wél gemist aan mijn CAT.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn CAT heeft het tijdens een weekje weg begeven. Ik heb daarom in allerijl 'alvast' twee telefoons gekocht:
CAT S62 Pro, €490,-
Uitgebracht in juli 2020.
Deze is nog leverbaar, maar is inmiddels als wel bijna 4 jaar oud. Producent is failliet. Het voordeel is het handzame formaat, het nadeel is de achterhaaldheid. Draait op Android 10. Is 'slechts' 5,7", en dat formaat bevalt me goed. De rest zit allemaal op ongeveer 6,58"
Ulefone Power Armor 18T, €430,-
Uitgebracht in november 2022.
+ Prijs
+ Goede prestaties
- Updatebeleid schijnt matig te zijn.
- Gigantisch ding qua formaat, maar dat zijn ze nagenoeg allemaal.
Verder zie ik nog:
Ulefone Power Armor 18T Ultra, € 689,-
Deze is een stuk jonger (okt '23), maar verder Qua specs niet heel veel indrukwekkender, maar wél duurder.
Dogee V31GT, € 410,-
+ Hogere thermische resolutie (256x192 vs 160x120)
- Alleen verkrijgbaar via Aliexpress.
Blackview telefoons kwam ik ook tegen, maar die lijken ook niet echt actueel of prijstechnisch interessant.
Overigens koop ik de telefoon zakelijk, dus een btw factuur is een pré.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn primaire vraag is of mijn gevoel klopt dat het onverstandig is om een nieuwe CAT S62Pro te kopen. Zo ja, valt er iets te zeggen over de bovenstaande merken? Ik laat me immers leiden door scores op sites als Kimovil of GSMarena. Ik kan dus de CAT S62 opnieuw aanschaffen, de 18T houden, of tóch de portmonee trekken voor de nieuwere 18T Ultra? Of nóg iets anders? Mijn huidige CAT is dus nagenoeg overleden, dus een maand levertijd is niet écht wenselijk.
Elke tip of duwtje in de juiste richting is welkom. Bij voorbaat dank!