Blu-ray speler aansluiten op soundbar zonder tussenkomst tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elletje
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik heb een Bose 600 soundbar aangesloten op mijn Sony Bravia smart tv met eArc.

Nu wil ik graag een Blu-ray speler aansluiten voor het afspelen van CD's, DVD's en Blu-ray discs.

Voor films staat de TV natuurlijk aan en kan het Blu-ray signaal gewoon via de TV naar de soundbar.
Maar ik zou ook graag CD's afspelen op de Blu-ray speler, zonder dat ik de TV hoef aan te zetten.

Mijn Bose 600 heeft maar 1 HDMI poort, die is al bezet (door de TV). Maar hij heeft ook nog een Optical in... en de Blu-ray speler die ik op het oog heb (Panasonic DP-UB424) heeft een Optical out.

Is het mogelijk om beide ingangen aan te sluiten (HDMI en Optical)?
Of is er een andere mogelijkheid om de Blu-ray speler (ook) direct op mijn soundbar aan te sluiten zonder steeds de HDMI kabel van de TV los te hoeven trekken, om die van de Blu-ray speler in te kunnen pluggen?

Ik heb al gekeken naar een HDMI switch (om als het ware 2 HDMI poorten op mijn Bose soundbar te krijgen). Maar betwijfel of dit werkt, en of ik dan nog wel 4K UHD/ Atmos doorkrijg van mijn TV.

Ik ben een leek hierin... en via googlen krijg ik het niet echt gevonden. Ook al aan callcenter medewerker van Bose gevraagd maar daar werd ik niet veel wijzer van (die zei dat het niet kan, maar op internet lees ik wel artikelen waarin het direct aansluiten van een Blu-ray speler op een soundbar wordt genoemd als optie.)
Zoek iemand die hiermee ervaring heeft, die dit is gelukt.

Iemand hier die mij op weg kan helpen naar een oplossing?
Zou dat zeer op prijs stellen.

Gr. Elletje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:28
Elletje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:37:
...
Mijn Bose 600 heeft ... ook nog een Optical in... en de Blu-ray speler die ik op het oog heb (Panasonic DP-UB424) heeft een Optical out.
...
Ja, dit moet zo probleemloos werken.
Even een optische kabel regelen (is ook niet al te duur) en je bent klaar.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD