Asus ROG STRIX Z790-A luidsprekers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-03 07:22
Hallo hier

Ben een nieuwe PC aan het samenstellen, en met dit moederbord: ASUS ROG Strix Z790-A GAMING WIFI II

Maar ik heb gezien dat deze niet de volledige geluidsaansluitingen heeft (geen jack aansluitingen), en ik heb wel een analoge 5.1 versterker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o28Ic4r4s0PiGbMHzcq99I5E440=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PxJgI8NWT5HDlbP5sluLSiMj.png?f=user_large
Deze heeft dus alleen SP/DIF out en LINE out vanachter.
Is er een manier om 5.1 geluid op mijne versterker te zetten, of moet ik een nieuwe (computer) versterker kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
Line-out op het moederbord naar 2x tulp op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit met aankoopadvies te maken heeft. Schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:33
Lees de gebruiksaanwijzing van je moederbord pagina 1-17:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzaYuk6Eh2j6ylPW9-qefZC8yjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KmxdGkLnILhsyjTmIEwemAG3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-03 07:22
Hell-Slave schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:55:
Lees de gebruiksaanwijzing van je moederbord pagina 1-17:

[Afbeelding]
En juist de aansluiting voor de achterste luidsprekers aan de voorkant stoort mij erg, steekt er een kabeltje uit aan de voorkant, wat ik niet zo graag zie.
Had gedacht aan die optische aansluiting te kunnen gebruiken (via een optische-analoge convertor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:21
Je zou ofwel een usb geluidskaart (5.1 of hoger) kunnen kopen, ofwel een 5.1 DAC. Beiden gaan waarschijnlijk beter geluid geven dan je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:33
Ronald_VR schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:00:
[...]

En juist de aansluiting voor de achterste luidsprekers aan de voorkant stoort mij erg, steekt er een kabeltje uit aan de voorkant, wat ik niet zo graag zie.
Had gedacht aan die optische aansluiting te kunnen gebruiken (via een optische-analoge convertor?)
Een geluidskaart lijkt me beter, daar is veel keuze in en zijn niet duur.
categorie: Geluidskaarten
Pagina: 1